2014-07-03 17:00:22
BMW Active Tourer sa
BMW Active Tourer sa začal vyrábať v závode BMW v Lipsku.
Zdroj: BMW Group

BMW Active Tourer s predným pohonom začali sériovo vyrábať v Lipsku

Pre pohon rodinného auta BMW radu 2 Active Tourer budú slúžiť aj trojvalcové motory.

Závod BMW v Lipsku spustil v prvý júlový deň sériovú výrobu nového modelu. Vďaka vysokej flexibilite závodu sa vyrába spoločne na jednej výrobnej linke spolu s inými vozidlami BMW radu 1 a radu 2 a aj BMW X1. Stačilo na to iba niekoľko prispôsobení v lakovni a pri montáži. Akurát v karosárni bol kvôli novej architektúre vozidla a konceptu predného pohonu vytvorený zvláštny výrobný úsek. BMW radu 2 Active Tourer je prvým vozidlom od BMW s predným pohonom a prvým modelom v segmente Sports Activity Tourer. Vďaka spusteniu jeho výroby sa zvýšila vyťaženosť závodu a zvýšil sa počet zamestnancov z 2 600 v roku 2011 na dnešných 4000.

To sa prejavilo aj v investíciách a štruktúrach závodu. Po investícii na začiatku vo výške 1,2 miliardy eur pri otvorení závodu v roku 2005 sa celkovo do rozvoja vložilo viac ako 2 miliardy eur. Prispelo k tomu rozšírenie závodu na výrobné centrum pre BMW i Automobile, ako aj rozšírenie a ďalší rozvoj klasických výrobných technológií lisovne, karosárne, lakovne a montáže.

Automobilová evolúcia aj revolúcia

BMW Group vstúpila s BMW radu 2 Active Tourer s jeho priestorovo-funkčným konceptom, architektúrou predného pohonu a ponukou trojvalcových motorov opäť raz do novo objavenej krajiny. Keď chcela značka pri novom type zvýšiť variabilitu a funkčnosť, rozhodla sa vzhľadom na lepšie využitie priestoru pre novú koncepciu. BMW preto po prvý raz vsadili na pohon prednej nápravy. Aj vďaka tomu spája BMW radu 2 Active Tourer v triede prémiových kompaktov komfort a priestorovú funkčnosť so štýlom vozidiel BMW pri pomerne kompaktných vonkajších rozmeroch. Auto má na dĺžku 4342 mm, je široké 1800 mm a vysoké 1555 milimetrov. Batožinový priestor s objemom od 468 do 1510 litrov je variabilný aj vďaka sklápateľnému zadnému operadlu, sériovo delenému v pomere 40 : 20 : 40. To posúva Active Tourer do pozície praktického auta.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Pod kapotou budú aj trojvalce

Pri štarte predaja nového BMW radu 2 Active Tourer budú k dispozícii ľahké trojvalcové a štvorvalcové motory novej generácie. Verziu 218i Active Tourer poháňa benzínový trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 100 kW (136 k). Udávaná spotreba je vďaka šesťstupňovej manuálnej prevodovke 4,9 l paliva na 100 km. Na opačnom konci ponuky stojí BMW 225i Active Tourer so štvorvalcom s objemom 2,0 litra a kombinovanou spotrebou šesť litrov benzínu. Má výkon 170 kW (231 k), vďaka ktorému zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Pre priaznivcov naftu bude od počiatku v ponuke aj dvojlitrový štvorvalcový naftový motor pre model BMW 218d Active Tourer. Má výkon 110 kW (150 k), 330 Nm krútiaceho momentu a priemernú spotrebu 4,1 litra nafty na 100 km.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Komfort, pohodlie, bezpečnosť

To sú hlavné a základné atribúty auta s tradičnou, no pre BMW predsa len novou koncepciou. BMW radu 2 Active Tourer má nový podvozok s prednou nápravou McPherson a viacprvkové zavesenie kolies vzadu. To má rodinne založenému modelu zabezpečiť presné riadenie a stabilnú, pritom komfortnú jazdu. Posilňovač riadenia je elektromechanický. Od neskorej jesene sa budú ponúkať aj modely s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive.

Pre BMW Active Tourer je k dispozícii tiež Head-Up displej, ktorý premieta do zorného poľa vodiča na bezfarebné sklo vsadené medzi volantom a predným sklom všetky potrebné informácie o aute a o jazde a to plnofarebne.

Zdroj: BMW Group

Okrem bežných verzií pribudnú neskôr do ponuky aj pakety Sport Line a Luxury Line., ktoré pred koncom roka rozšíri ešte športový „M Sportpaket“ so špeciálnym podvozkom, 17 či 18 palcovými diskami kolies. Jeho zvláštnosťou je aj špecifické čalúnenie interiéru.

Jozef Vydra
ZDROJ: BMW Group

Komentáre k článku


Stream naživo