20.03.2014

Španielske kombi Seat Leon ST je lacnejšie ako Golf aj Octavia

Označenie ST má tretia, praktická karosárska verzia. U nás mu pridali označenie Kombi.

Seat Leon ST prišiel na Slovensko netradične, na pretekárskom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni. Aby naznačil, že to Seat myslí vážne, keď auto označuje spojením: variabilita v dynamickom dizajne.

Možno povedať, že si zaslúži neoficiálny titul najkrajšie kombi vo svojej triede. A dá sa predpokladať, že bude mať minimálne taký úspech, ako „krátka“ verzia. Je o ňu taký záujem, že Seat zavádza tretiu zmenu, aby pokryl dopyt.

Navyše, hoci prišiel na Slovensko v rámci koncernových modelov až posledný po Škode Octavia Combi a VW Golf Variant, súrodenec sem, súrodenec tam, zaútočil cenou. Aj vďaka limitovanej edícii Cool s uvádzacím bonusom až 2 960 eur Seat vyhral cenový súboj a nový Seat Leon ST v základnej verzii 1,2 TSI (63 kW) Cool štartuje na Slovensku s cenovkou od 12 990 eur. Je to o 2 400 eur menej pri porovnaní s modelom Octavia Combi 1,2 TSI Active a o 2 670 eur menej, ak ho porovnáme s Golfom Variant 1,2 TSI Trendline.

Leon ST má dynamický dizajn

Predĺženie karosérie prospelo aj dizajnu, výrazne sklonené zadné okno, elegantná línia strechy a atleticky tvarované boky dodávajú karosérii dynamickú eleganciu. Pri rovnakom rázvore 2,64 m ako základný päťdverový model má kombi zadný previs karosérie predĺžený o 272 milimetrov. Umožnilo to vytvoriť veľkorysý batožinový priestor so  základným objemom 587 litrov. Oproti základnému hatchbacku to je o 207 litrov viac. A hoci pri porovnaní s Octaviou Combi (610 l) a Golfom Variant (605 l) je to o čosi menej, je to stále veľmi dobrý výsledok v triede. Navyše má auto aj sériovo dodávané dojazdové koleso. Ak ho dáme aj do najväčšieho spomínaného kufra, ten sa zmenší na  575 litrov.

Batožinový priestor sa  zväčší sklopením delených operadiel zadných sedadiel až na 1470 litrov. Stačí na každej strane potiahnuť páčku v bočnom čalúnení a pružiny automaticky sklopia príslušné časti operadiel zadných sedadiel. Dvojitá podlaha batožinového priestoru uľahčuje manipuláciu s nákladom a poskytuje praktický krytý odkladací priestor. Na prepravu zvlášť dlhých predmetov sa dá sklopiť operadlo sedadla spolujazdca vpredu, čím vznikne ložná plocha dlhá až 2,5 metra. Ochranná lišta nakladacej hrany batožinového priestoru je z nehrdzavejúcej ocele.

Najmodernejšie asistenčné systémy a infotainment

Leon ST Kombi je doslova nabitý bohatou ponukou prvkov vybavenia high-tech s ohľadom najmä na bezpečnosť vodiča a jeho pasažierov. Napríklad Safety pack zahŕňa upozornenie na nezapnutý bezpečnostný pás pre zadné sedadlá i systém rozpoznania únavy vodiča. Ďaľšou high-tech výbavou sú FULL LED svetlomety a tlmiče pruženia s elektronickou reguláciou charakteristiky DCC. Dva systémy pracujú na báze kamery – asistenčný systém diaľkových svetiel a asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu LANE ASSIST. Novinkou je adaptívny radarový tempomat ACC vrátane systému monitorovania okolia vozidla FRONT ASSIST. Pri ponuke systémov infotainmentu je základom SEAT Easy Connect na ovládanie multimediálnych a komunikačných funkcií, ako aj rozličných funkcií vozidla prostredníctvom dotykového monitora s uhlopriečkou 5,8 palca (14,7 cm).

Dynamika pod kapotou

Pohon nového Leon ST Kombi sa prakticky zhoduje s modelmi Leon a Leon SC. Všetky benzínové i naftové motory majú priame vstrekovanie paliva a prepĺňanie turbokompresorom. To prospieva vysokej účinnosti a priaznivému priebehu výkonu i krútiaceho momentu.

V ponuke je päť benzínových motorov TSI. Základný štvorvalec 1,2 TSI v dvoch výkonových verziách 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). So systémom štart/stop a rekuperáciou energie pri brzdení má verzia s výkonom 77 kW (105 k) kombinovanú spotrebu iba 4,9 litra na 100 km. Motory 1,4 TSI majú výkony 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) a patria k najmodernejším pohonným jednotkám súčasnosti so spotrebou 5,3 litra na 100 km. Špičkou je motor 1,8 TSI (132 kW/180 k) vyhradený pre športovú verziu FR.

Základným naftovým motorom je štvorvalec 1,6 TDI v dvoch modifikáciách s výkonom 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Väčší motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) so systémom štart/stop a rekuperáciou má priemernú spotrebu iba 4,1 litra nafty na 100 km. Exkluzívne do verzie FR sa montuje motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim modelom 380 Nm. Napriek vysokému výkonu má priemernú spotrebu iba 4,2 litra nafty na 100 km Špičku v oblasti spotreby predstavuje motorizácia 1,6 TDI (110k) s priemernou spotrebou iba 3,3 litra nafty na 100 km. Kombinácie motorov a výbav nájdete na obrázkoch v galérii.

Jedno kombi máme práve v redakcii

Seat Leon ST  a jeho benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 90 kW nám robia už týždeň spoločnosť v našej redakcii. Aj keď sme dostali auto v surovom stave (na odometri bolo najazdených iba 75 kilometrov), postupne sa z neho stáva príjemný „dravec“, pritom veľmi tichý. Podstatné veci sa dozviete z redakčného testu, ale už dnes môžeme zhodnotiť prvý dojem: je výborný. Seat Leon ST valcuje nielen cenou, ale aj dizajnom, veľkosťou kufra a praktickým využitím. Poriadna šťuka do rybníka konkurencie – dokonca aj tej koncernovej...

Pohon všetkých kolies 4Drive

Systém permanentného pohonu všetkých kolies 4Drive patrí k najmodernejším systémom tohto druhu na svete. SEAT využíva multilamelovú spojku s hydraulickým ovládaním a elektronickou reguláciou Haldex piatej generácie. Predstavuje významný prínos pre aktívnu bezpečnosť a jazdnú dynamiku.

Kombi SEAT Leon ST 4Drive sa bude predávať s dvoma úspornými motormi TDI s vysokým krútiacim momentom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Štvorvalce 1,6 TDI a 2,0 TDI  dosahujú výkony 77 kW (105 k) a 110 kW (150 k) a v kombinovanom cykle majú normovanú spotrebu paliva iba 4,5 a 4,8 litra nafty na 100 kilometrov.

Atraktívne ceny a možnosti financovania

Najnižšia cena je 12 990 EUR pre akčný model Coool so základným benzínovým motorom 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). Oproti rovnako vybavenému modelu Leon s päťdverovou karosériou je to viac iba o 700 EUR. Ponuka značkového financovania obsahuje okrem tradičných spôsobov (leasing, úver) aj iné možnosti nákupu na splátky, napríklad až pätinové financovania úplne bez navýšenia a bez spracovateľského poplatku. Pre fleetových zákazníkov pripravil importér Porsche Slovakia osobitný program SEAT FOR BUSINESS, ktorý okrem širokej ponuky fleetových vozidiel predovšetkým SEAT Ibiza Kombi, SEAT Leon ST Kombi, Toledo zahŕňa i individulne podmienky fleetového financovania.

Importér neuviedol, dokedy bude na trhu limitovaná edícia Cool. Špeciálna cena verzie 1,6 TDI Ecomotive Cool 4×4 sa však bude ponúkať do 31. mája.

Samozrejmosťou pre všetkých zákazníkov sú 4 roky záruky bez obmedzenia počtu kilometrov a 4-ročná bezplatná garancia mobility.

Takýto je cenník modelu Seat Leon ST Kombi pri uvedení na trh:

Motor Výkon (kW) Cool Reference Style FR
1.2 TSI Ecomotive 77 13 290 € 15 150 € 16 140 €
1.2 TSI Ecomotive DSG 77 18 130 €
1.4 TSI Ecomotive 90 16 020 € 17 880 €
1.4 TSI Ecomotive 103 17 680 € 18 790 €
1.8 TSI Ecomotive 132 20 830 €
1.8 TSI Ecomotive DSG 132 22 860 €
1.6 TDI 66 15 120 € 16 600 €
1.6 TDI 77 15 990 € 17 350 € 18 330 €
1.6 TDI Ecomotive 4×4 77 17 980 € 19 440 € 20 400 €
1.6 TDI Ecomotive DSG 77 20 650 €
2.0 TDI Ecomotive 110 21 840 €
2.0 TDI Ecomotive DSG 110 23 880 €
2.0 TDI Ecomotive 135 23 570 €
Jozef Vydra

Komentáre k článku


© Copyright 2016 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.