2018-01-14 12:45:00
GAZ 24 - Volga
GAZ 24 - Volga
Zdroj: sergej barinov

GAZ 24 ožíva – Volga 2018: takto by mohol vyzerať nový model. Rusi idú do kolien

Volga je v Rusku stále pojem. GAZ 24 sa vyrábal v rokoch 1967 až 1992, verzia 3102 až do roku 2010. Podarí sa jej slávu oživiť?

GAZ 24. Hovorí vám to označenie niečo? Ak áno, ste buď skutoční motoristickí fanúškovia, alebo by váš tachometer potreboval už trošku pretočiť. Lebo pre najmladšiu generáciu násťročných je sila označenia GAZ 24 nepochopiteľná. Keď spomeniete Volgu, niektorým sa ešte rozsvieti žiarovečka, no za luxusnú by ju azda nikto z nich nepovažoval. Avšak nie v Rusku. Tam legenda o Volge žije stále. Koniec koncov, posledná Volga zišla z výrobnej linky až v roku 2010. Následne výrobca poslal starú ruskú limuzínu, ktorá slúžila najmä ako auto pohlavárov a agentov KGB do starého železa. Časy, keď bola Volga tým najluxusnejším, čo ste mohli na ruských cestách vidieť, časy, keď Volga budila rešpekt ba až strach, tie sú už dávno preč. Ale ľudia na ne stále spomínajú, aj keď tie doby nezažili. Stačilo, že spomínali rodičia.

Preto vznikla táto moderná reinkarnácia. Takto by mohla nová Volga vyzerať. Keby ju niekto chcel vyrobiť. Za týmto konceptom totiž stojí iba nezávislý dizajnér Sergej Barinov. Treba povedať, že na rozdiel od starších pokusov majstrov fotošopu je toto skutočne vydarený kúsok. Svedčí o tom aj silná reakcia publika. Nielen Rusi sa do modernej Volgy zamilovali. Z nášho pohľadu vyzerá veľmi dobre aj ako kombi, či crossover. Príjemná zmes Ruska a USA, no nie?... 

Keby ju tak ešte mal kto vyrobiť, to by bolo niečo.

Zdroj: sergej barinov

Smutný príbeh oživenia Volgy

Kým fanúšikov majú takéto skice veľa nielen v Rusku, na reálny pokus o oživenie výroby nie je dostatok nadšenia. Najmä po finančnej stránke. GAZ nemá dostatok financií, ani vlastnej techniky na rozbehnutie tak zložitého vývoja, akým by konkurencieschopný luxusný sedan bol. Navyše by si väčšina fanúšikov takýto automobil aj tak nemohla dovoliť, pre znovuzrodenú Volgu skrátka nie je dostatočne veľký trh a financie by sa nikdy nevrátili. Šéf koncernu stojaceho za GAZ sa pred pár mesiacmi nechal počuť, že ak by Volga mala opäť brázdiť cesty, bolo by to skôr "robotníkovo auto" niečo ako VW Caddy...

To však nemení nič na tom, že skice od Barinova stoja za pozretie. Spojenie dizajnu starej dvadsaťštvorky s modernými prvkami a typickou robustnosťou a hranatosťou ruského dizajnu, pôsobí mimoriadne očarujúco. Môžeme si len predstavovať, že auto má Podkapotou silný viacvalcový motor, tak ako mala stará verzia pre KGB.  

jh
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: FB RU Open, Motor1, Barinov

Komentáre k článku


Stream naživo