19.10.2017

Toto je ruská verzia Lamborghini Espada. Keď unikátna klasika (Rusom) nestačí

Lamborghini Espada je automobil s dizajnom, pod ktorý sa podpísalo Bertoneho štúdio. Rusom sa ale zdal málo...

Málo zaujímavý, málo ruský. A preto ho vylepšili. Po svojom a internet z toho bolí hlava.

Lamborghini Espada je automobil, ktorý sa vyrábal rovných desať rokov v rozmedzí liet 1968 až 1978. Za ten čas sa vyrobilo niečo vyše 1200 kusov. Espada bol dvojdverový Grand Tourer s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Bolo to prvé Lambo ponúkajúce automatickú prevodovku a tiež to bol unikátny štvormiestny superšport od tejto talianskej značky. Priestranná kabína ponúkala dostatok miesta pre štvorčlennú posádku, auto malo na svoje korene mimoriadne veľký batožinový priestor. Jednoducho malo všetko preto, aby bohatý milovník talianskeho inžinierstva mohol na výlet na riviéru zobrať rodinku, či hneď viacero priateliek...

Podkapotou Espady trónil 3,9 litrový motor V12 dosahujúci maximálny výkon približne 350 koní. Dosť na to, aby automobil dosiahol rýchlosť 250 km/h. Espada bola svojho času najúspešnejším Lamborghini, no automobilka sa ju napriek náznakom v podobe konceptu, či kuloárnych informácii nikdy nepokúsila oživiť.

Pokus oživiť Espadu tak prišiel z Ruska. Tuneri sídliaci ďaleko na východ od našich hraníc autu dodali nový nárazník, nové komponenty karosérie, nový volant, novú radiacu páku a mnoho detailov, ktoré by potešili nejedného bohatého muža bez zjavného vkusu. Dosť bolo rečí, vychutnajte si tento skvost na vlastné oči a ak by vás náhodou oči začali bolieť, pozrite si radšej originálnu Espadu na obrázkoch v galérii. 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.