24.09.2017

Šéf vývoja Hyundai: značky ako BMW a Mercedes míňajú peniaze na sprostosti!

Šéf vývoja športových áut značky Hyundai Albert Biermann povedal, že BMW a Mercedes míňajú čas a peniaze na veci, ktoré sú len dobré PR.

V nedávnom rozhovore pre magazín Drive sa šéf vývoja športových automobilov koncernu Hyundai Albert Biermann vyjadril aj k súčasnej snahe nemeckých prémiových automobiliek ponúkať zákazníkom zaujímavé technológie. Podľa neho míňajú prémiové značky ako napríklad BMW a Mercedes príliš veľa finančných prostriedkov a času na technológie, ktoré v konečnom dôsledku zákazníkom neprinášajú takmer nič, iba znejú zaujímavo.

„Je to v prvom rade marketing. Mnohé tieto veci existujú pre médiá. Vytvárajú humbuk, dokazujú level vyspelosti technológií danej značky, ale koľko ľudí si to vlastne následne kúpi?“ vravel Albert Biermann.

Ako príklad uviedol senzory vozidla, ktoré sledujú cestu a podľa získaných dát upravujú pruženie v reálnom čase. Doslova ich nazval hlúpymi.

Podľa neho sú takéto systémy zbytočne komplikované a v skutočnosti neprinášajú veľký úžitok ani automobilkám, ani zákazníkom. Iba znejú lákavo a pritom zbytočne komplikujú ponuku doplnkov a samotné automobily. Z áut sa následne stávajú pretechnizované počítače plné elektroniky, ktorej udržiavanie v dobrom stave je priveľmi náročné.

Zmyslom udržiavania nižšieho stupňa použitých technológií je najmä dlhodobá spoľahlivosť. Ako by povedal klasik: čo v aute nie je, to sa nepokazí.

Pritom nezabudol podotknúť, že aj bez takýchto somarín dokážu autá jeho aktuálneho zamestnávateľa ponúknuť v konečnom dôsledku väčší efekt z technológií. Ako príklad uvádzal prémiový model Genesis G90. Auto, ktoré sa v reklamách neukazuje ako športovec na okruhu, pretože ním tak ako konkurenti reálne nie a nikto s tak veľkým autom na okruh nepôjde. G90 nemá žiadne aktívne senzory, aktívne vzduchové pruženie. Je to 2,2 tony vážiaci kus ocele s adaptívnymi tlmičmi. Bodka. A pritom dokázal v porovnávacom teste technológiíí asistenčný systém G90 tromfnúť konkurenta od Mercedesu a takmer porazil aj konkurenta od BMW, bez všetkých tých PR somarín a lákavých zlepšovákov.

Práve pre zvýšenie dlhodobej spoľahlivosti autá značiek Hyundai, Kia a Genesis testujú podstatne tvrdšie ako európsky konkurenti. 

Stručne a skrátka, radšej sústrediť zdroje do vývoja techniky a technológií, ktoré prinášajú reálny úžitok, ako do výmyslov, o ktorých sa dobre číta, píše a hovorí.

Čo poviete, bude na Biermannových tvrdeniach niečo pravdy? Nám sa zdá, že áno. Aj keď je z jeho výpovede jasné komu drží stranu, Albert Biermann rozhodne nie je len tak nejaký inžinier.

V minulosti úspešne viedol bavorskú divíziu M, v BMW strávil 30 rokov a tak má nemeckú prémiu odsledovanú naozaj zblízka. V súčasnosti zodpovedá najmä za vývoj športových verzií automobilov koncernu Hyundai – napríklad sa podpísal pod Hyundai i30N.

 

 

 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.