31.08.2017

Problém s infraštruktúrou pre rýchlonabíjačky vyriešený? Pomôžu staré batérie

Renault v spolupráci s Connected Energy umožní starým batériám elektromobilov zažiť druhý životný cyklus – v rýchlonabíjacích staniciach pozdĺž diaľnice.

Žeby sa podarilo odstrániť najväčší problém s infraštruktúrou pre rýchlonabíjacie stanice? Zdá sa, že minimálne čiastočne áno. Stručne povedané, tam kde by bolo príliš drahé budovať vysokokapacitné pripojenie pre rýchlonabíjacie stanice, pomôžu staré batérie elektromobilov. Kým tie sa dobíjajú neustále pomaly cez bežné pripojenie do siete, váš elektromobil nabijú rýchlo.

Britská spoločnosť Connected Energy a Skupina Renault nainštalovali dve rýchlo-nabíjacie stanice založené na inovatívnom systéme E-STOR pri diaľnici v Belgicku a Nemecku. Domáci motoristi môžu ako prví na svete využívať túto službu.

Technológia E-STOR od Connected Energy využíva druhý životný cyklus batérií z elektrických vozidiel Renault. Nový systém funguje na princípe nabíjania stacionárnych batérií slabým prúdom, zatiaľ čo uskladnená energia je uvoľňovaná silným prúdom pre rýchle nabitie automobilových batérii. E-STOR tak poskytne nabíjanie elektrických vozidiel v miestach, kde by bolo rýchlonabíjanie príliš drahé. Toto jednoduché a ekonomické riešenie sa bude využívať na budovanie rýchlo-nabíjacích staníc po celej Európe.

“Vyvíjame rad systémov E-STOR, približne takých, ako sú nainštalované v Belgicku a Nemecku. Tie sú navrhnuté tak, aby znížili náklady na nabíjanie elektromobilov. Veľmi nás tento projekt teší,” komentuje novinku MatthewLumsden, hlavný riaditeľ Connected Energy. “Momentálne komunikujeme s viacerýmispoločníkmi vo Veľkej Británii a v Európe. Tešíme sa na široké možnosti, ktoré nám tento systém prináša. ”

Dvojnásobné využitie ešte pred recykláciou

Ako líder elektrických vozidiel v Európe Renault podporuje celý projekt. Značka ponúka spoločne s partnermi rôzne individuálne riešenia pre domácnosti, ale aj pre veľké spoločnosti.

Batérie elektrických vozidiel slúžia približne 8 až 10 rokov. Ale aj po skončení svojho života majú batérie kapacitu, ktorá je dostatočná pre stacionárne inštalácie. Takýmto spôsobom sa ich život ešte pred recykláciou predĺži.

“Skupina Renault podporuje rozvoj nabíjacej infraštruktúry a zjednodušenie denného nabíjania elektrických vozidiel. Používanie druhého životného cyklu batérií z elektrických vozidiel na nabíjacích staniciach je veľmi ekonomické riešenie. Okrem toho je to perfektný príklad implementácie cirkulujúcej ekonomiky,” povedal Nicolas Schottey, vedúci oddelenia elektrických batérií a programu na budovanie nabíjacej infraštruktúry,

Benefity nielen v oblasti nabíjania elektrických vozidiel

E-STOR systém je okrem iného aj riešením pre industriálne a komerčné centrá. Systém je možné kontrolovať optimalizovanou platformou, ktorá kontroluje tarifné časy.

Technológia E-STOR je schopná spolupracovať so solárnymi elektrárňami, prípadne mikro veternými turbínami, priamo na mieste. To dáva možnosť ešte viac eliminovať energetické a finančné straty.

 

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.