19.05.2017

Dlhé trasy s elektromobilom nemožné? Renault testuje bezdrôtové nabíjanie za jazdy

Nabíjanie elektromobilu je jeho najväčším problémom. S nabíjaním za jazdy bezdrôtovo sa veci menia.

Renault v spojení so spoločnosťami Qualcomm Technologies a Vedecom spustil testovanie bezdrôtového nabíjania elektromobilu prostredníctvom špeciálnej testovacej trasy umiestnenej neďaleko Paríža.

DEVC, teda dynamické bezdrôtové nabíjanie dokáže na špeciálnej elektrifikovanej ceste zabezpečiť nabíjanie elektromobilu tak, aby mohlo pokračovať v jazde dlhšie a bez prestávky.

Tento systém by mohol vyriešiť najväčší nedostatok elektromobilov, a síce krátky dojazd na jedno nabitie. Pretože akokoľvek sa automobilky snažia zvýšiť dojazd elektromobilu, jeho reálny dojazd je enormne závislý od vonkajších vplyvov vrátane počasia, či jazdného prejavu vodiča. Dlhá trasa s elektromobilom znamená neustále sledovanie dojazdu a vyhľadávanie najbližšej, či aspoň voľnej dobíjacej stanice. Dynamické bezdrôtové nabíjanie nainštalované napríklad na úsekoch diaľnice v pravidelných rozostupoch by umožnilo elektromobilom prechádzať aj dlhé trasy bez potreby neustáleho zastavovania a čakania na dobitie vozidla.

Systém, ktorý práve testuje Renault s dvoma upravenými elektromobilmy Renault Kangoo Z.E. má výkon 20 kW a dĺžku 100 metrov. Daný výkon dokáže nabíjací pás dodávať pri rýchlostiach presahujúcich 100 km/h. Systém umožňuje dobíjanie v oboch smeroch.

Renault a ďalšie spoločnosti spojené v projekte FABRIC testujú nielen potenciál takéhoto rýchlonabíjania, ale tiež to, akým spôsobom sa automobil na nabíjacej ploche „zaregistruje“ ako sa nabíjanie spustí, pri akej rýchlosti a podobne. Testovanie zahŕňa mnoho rôznych scenárov nabíjania. Prvý pokus bol vykonaný v rýchlosti 100 km/h.

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.