20.03.2017

Volkswagen Polo 2017 – pristihnutý úplne bez kamufláže!

Nová generácia modelu Polo sa nezadržateľne blíži. Fotky pochádzajúce z Afriky ukazujú jeho vizáž.

Šiesta generácia modelu Volkswagen Polo by mala byť odhalená už v tomto roku na domácom frankfurtskom autosalóne a do predaja by sa mala dostať koncom roka, respektíve začiatkom toho budúceho. Nové Polo bude stáť na novej platforme MQB A0, na ktorej sa prezentuje nová generácia modelu SEAT Ibiza.

Zmeny oboch modelov sa nesú v rovnakom duchu. Kým SEAT Ibiza svoj vzhľad orientuje smerom k úspešnému modelu Leon, Polo sa zas bude ponášať na väčšieho brata VW Golf. Obe autá sa rozmerovo mierne zväčšujú, obe ponúknu viac miesta na palube, nové technológie a vyššiu konektivitu. Polo chce konkurentov prebiť kvalitnejšími materiálmi a prémiovými doplnkami.

Jeho vzhľad bol doteraz slušne skrytý pod výraznou kamuflážou a na internete sa objavovali iba rendery od tých, ktorí mohli alebo vôbec nemuseli nahliadnuť do vývojovej kuchyne nemeckého koncernu.

Teraz však internet vyprodukoval fotografie nového Pola, ktoré na prvý pohľad ukazujú úplne všetko. Fotky pochádzajú z Afriky, konkrétne z Juhoafrickej republiky, kde sa bude Polo vyrábať. Do sveta ich vypustil magazín Cars ako tip od čitateľa. I keď sa zovňajšok môže javiť ako úplne odhalený, nestavil by som na to krk. Na niektorých miestach ešte vidieť náznak retuše a tajnostkárstva. Vo všeobecnosti ale výrazné zmeny očakávať netreba.

Dizajn automobilu jasne potvrdzuje zväčšenie vonkajších a tým pádom aj vnútorných rozmerov. Okrem toho potvrdzuje inšpiráciu dizajnovým jazykom väčších modelov koncernu. Kým predná maska akoby z oka vypadla Golfu (Sportsvan?), vzadu nájdete náznaky súčasnej generácie Pola.

Podkapotou automobilu sa budú nachádzať takmer výhradne trojvalcové motory 1,0 TSI. Základ môže tvoriť atmosférické 1,0 MPi, prípadne slabšia verzia 1,0 TSI. Svoje miesto by si v aute mal zaslúžiť aj nový benzínový štvorvalec s označením 1,5 TSI. Svoje miestečko na slnku by mal dostať aj naftový motor 1,6 TDI vo viacerých špecifikáciách. Volkswagen by mal tiež zachovať športovú verziu GTI. Kým v súčasnosti si vystačí s motorom 1,8 TSI, pri novej generácii sa šepká o ďalšom navýšení objemu až na 2,0 TSI – pochopiteľne s nižším výkonom ako má Golf GTI. Logickejšie by bolo nasadenie motora 1,5 TSI vo vyššom výkone, keďže takýto objem (s nižším počtom valcov) bude mať aj konkurenčná Fiesta ST. Lenže VW sa už dva roky snaží ísť iným smerom ako doteraz, takže Polo 2,0 TSI neznie až tak šialene.

jh
ZDROJ: autoevolution, cars.co.za

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.