2016-04-29 14:57:41

Audi, BMW, Jaguar a Mercedes pripravili pre Čínu „jazvečíkov“

Na prvý pohľad nepochopiteľné: vzrastom väčšinou menší Číňania chcú predĺžené modely.

Prioritou pre nich totiž je veľký priestor, ktorý obľubujú na zadných sedadlách. Presnejšie pred nimi. V tomto duchu sa predstavili na práve prebiehajúcom autosalóne v Pekingu napríklad aj modely Citroën C6, alebo Peugeot 308 sedan, ktoré nikdy nezočia naše cesty.

Sú samozrejme predĺžené. Podobne aj Škoda vyrába pre čínsky trh dlhšiu verziu modelu Roomster. Zvláštnym chúťkam Číňanov sa jednoducho prispôsobujú všetci. Je to celkom jedno, či to je veľký, alebo malý výrobca, z prémiovej triedy, či celkom bežnej.

Čínsky (aj automobilový) trh je totiž nielen veľký a stále rastúci, ale je obrovský aj v absolútnych číslach. Napriek zažitým predstavám a veľkým ekonomickým rozdielom medzi najbohatšími a najchudobnejšími, sa za Veľkým múrom vzmáha stredná trieda. A kupuje si autá. Kto by v Číne chýbal, prišiel by o veľké počty predaných áut. Nuž nečudo, že vyhovejú zvláštnym želaniam tamojších zákazníkov.  

Je preto celkom pochopiteľné, že celkom v tomto štýle postupujú aj prémiové značky, ktoré prichádzajú s viac, či menej predĺženými verziami svojich modelov špeciálne pre potreby Číny. Preto vznikli a na pekingskom autosalóne sa predstavujú modely A4 L, X1 Long wheelbase, Jaguar XFL a Mercedes E-Class L.

Audi A4 L

Nová generácia nemeckého sedanu s dĺžkou 4,81 metra a rázvorom 2,91 metra prekonáva svojho predchodcu, ktorý sa v Číne ponúkal v rokoch 2012 – 2016 o štyri centimetre. Hmotnosť auta sa však znížila o 110 kg. Na pohon slúžia dve verzie benzínového dvojlitra TFSI, z ktorých prvý ponúka 140 kW (190 k) a druhý 110 kW (252 k). V jednom aj druhom prípade sú kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, pričom je na výber pohon predných alebo všetkých štyroch kolies.

V interiéri je 12,3 palcový prístrojový štít, nechýba štandardné pripojenie k internetu pomocou siete LTE a zlepšená konektivita s mobilnými telefónmi. Voliteľný audio systém Bang & Olufsen s 19 reproduktormi má výkon 755 wattov, poteší aj head-up displej, vonkajšie osvetlenie môže mať za príplatok matricové LED svetlá.

BMW X1 Long wheelbase

Nadväzuje na predchádzajúcu generáciu, no je tentoraz podstatne väčšie: o približne 8 centimetrov dlhšie, 2 cm širšie a 4 cm vyššie. V porovnaní so štandardnou verziou je viac miesta hlavne v oblasti zadných sedadiel. Cestujúci majú v závislosti na polohe sedadla (dá sa posúvať o 13 cm) o 5 až 18 cm viac miesta.  Podľa polohy sedadiel je objem kufra 465 až 675 litrov. Sklopením operadiel delených v pomere 40:20:40 sa dá zvýšiť až na 1 650 litrov. Aj predĺžený variant bude k dispozícii vo verzii sDrive18Li, teda s trojvalcom s výkonom 100 kW (136 ). Okrem toho budú v ponuke aj verzie sDrive20Li / xDrive20Li (84 kW/192 k) alebo vrcholný model xDrive25Li (170 kW/231 k). Pri nich je štandardom osemstupňový automat. Vo výbave budú línie X-LINE či Šport, k dispozícii je potom aj automatické otváranie zadných dverí a čelné LED svetlá.

Jaguar XFL

Predĺžený Jaguar XF síce narástol na dĺžku „iba“ o 14 cm, no vďaka prepracovanej karosérii a posunutiu zadných sedadiel majú cestujúci v druhom rade k dispozícii o 157 milimetrov viac miesta pre natiahnuté nohy a o 116 mm viac miesta pre kolená. Briti už od začiatku rátali s tým, že majitelia verzie XFL budú mať šoféra. Takže všetok luxus je sústredený práve dozadu, kde možno nájsť dva osempalcové monitory integrované do opierok predných sedadiel. Nechýbajú výklopné stolíky, porty na USB či HDMI a tiež zásuvka na 12 voltov. Sedadlá sú vyhrievané aj chladené, majú zabudované aj masážne funkcie. Vhodné prostredie dotvára ionizačný klimatizačný systém a audio systém Meridian so 17 reproduktormi s výkonom 825 wattov. Pod kapotou je preplňovaný dvojlitrový motor naladený na 147, alebo 176 kW (200 alebo 240 koní), Prípadne aj šesťvalec, ktorý disponuje stádom 340 koní (250 kW).

Mercedes-Benz E-Class L

Tretí do partie nemeckých „predĺžencov“ má väčší rázvor o 14 centimetrov. Skoro celá táto porcia (135 mm) išla v prospech priestoru vzadu. Cestujúci tam majú k dispozícii aj vynovenú stredovú konzolu. Je v nej port na USB aj podsvietená schránka. Za príplatok sa môže využívať aj dotyková obrazovka, bezdrôtové dobíjanie mobilov, či držiak na nápoje.

Jedinou motorovou verziou v tomto „predlžováku“ je Mercedes-Benz E 320 L, ktorý má pod kapotou vo svojich útrobách šesťvalcový motor naladený na 200 kW (272 k). Má až 400 Nm krútiaceho momentu. Výkon sa môže prenášať buď na zadné, alebo na všetky štyri kolesá. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h je v oboch prípadoch necelých 7 sekúnd a najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Jozef Vydra
ZDROJ: carscoops.com

Komentáre k článku


Stream naživo