25.03.2016

Najnovšie modely automobilových značiek lietajú v business class

Uvažovali ste už niekedy nad tým, ako sa dostanú autá na autosalóny?

V rámci Európy sa to dá kamiónmi. Napríklad z Nemecka, Francúzska, či Talianska (ale aj z iných krajín) povedzme do Ženevy je to celkom jednoduché. Ale ako sa tam dostanú z druhého konca sveta, alebo naopak z Európy na iné svetadiely? Teda na tie autosalóny, ktoré sú z nášho pohľadu vždy „za Veľkou mlákou“ a navyše v utajení?

Pozornosť návštevníkov tých najväčších svetových autosalónov v Detroite, Los Angeles, Šanghaji alebo v Tokiu je vždy sústredená na najnovšie elegantné modely áut. Ale aj hviezdy týchto veľtrhov sa tam najprv musia nejako dostať a pritom zostať počas celej cesty inkognito. Pre paparazzi by bolo zverejnenie fotografií ešte pred oficiálnym predstavením nových modelov určite šťavnatým sústom.

Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser zabezpečuje prepravu nových luxusných áut na svetové autosalóny a veľtrhy. Logistika do poslednej chvíle utajovaných nových modelov svetových automobiliek, ktoré mieria do vzdialených destinácií v USA, Číne alebo v Japonsku, tak musí spĺňať tie najprísnejšie kritériá.

Marc Eigel, Business Development Manager Dachser Air & Sea Logistics, vysvetľuje, ako sa novinky automobilového priemyslu do zámoria prepravujú: „Autá na seba nesmú upútať žiadnu pozornosť pred tým, než sa dostanú na veľtrh. To znamená, že ich treba poriadne  zabaliť. Špecializované firmy naložia takéto auto priamo vo výrobe do uzavretého transportéra a privezú ho na letisko. Tam si auto prevezme náš tím a naloží ho do špeciálnych leteckých kontajnerov, ktoré starostlivo uzavrie. Ak je to potrebné, tak ich aj zaplombuje. Nový model sa totiž zo svojho špeciálneho obalu smie „vylúpnuť“ až priamo na autosalóne.  

Takýchto luxusných vozidiel Dachser prepraví viac ako 100 ročne, avšak nie všetky z nich musia cestovať takto inkognito. Marc Eigel k tomu dodáva: „Na letisku v Stuttgarte máme špecializovaný tím, no naše výkonné tímy pôsobia aj na ďalších nemeckých letiskách, ako napríklad v Berlíne, Kolíne alebo v Mníchove. Hlavnou destináciou, kam tieto vozidlá z Nemecka mieria, sú veľké automobilové veľtrhy v Detroite a Los Angeles, ale zabezpečujeme aj ich leteckú prepravu do Šanghaja alebo Tokia.“

Mať letenku v prvej triede je fajn, ale business trieda, to je iná starostlivosť... Platí to aj v prípade prepravovaných áut? Veď tie nepotrebujú stravovanie na palube lietadla, ani podobnú starostlivosť. Hlavnými požiadavkami zákazníkov na prepravu takýchto špeciálnych zásielok je bezpečnosť a neporušenosť vozidla. Koniec koncov, tieto elegantné vozidlá v jedinečných farbách musia na autoshow žiariť presne tak, ako keď opúšťajú továrenskú linku. Preto má Dachser pre tieto špeciálne zásielky vždy vlastný tím, ktorý sa postará o starostlivé zabezpečenie vozidla na prepravu a potom kontajnery sám uzavrie.

K bezpečnému doručeniu prispieva v neposlednom rade aj to, že Dachser má globálnu sieť vlastných pobočiek s vyškolenými expertmi, ktorí zákazníkom poskytujú miestnu know-how pri preclení vozidiel a realizácii poslednej míle až na miesto určenia.

„Skutočnou špecialitou sú vozidlá, ktoré prepravujeme na jednu z najdôležitejších prehliadok veteránov sveta – „Concours d'Elegance" v Pebble Beach v Kalifornii. Ide o tie najvzácnejšie „oldtimery“ na svete, ktoré sa v Amerike raz do roka predvedú publiku a potom sa vydražia. Takéto zásielky rozbúšia srdce aj toho najskúsenejšieho logistického profesionála,“ uzatvára Marc Eigel. Verte, či neverte, ale my mu veríme...

red.
ZDROJ: www.dachser.sk

Komentáre k článku


© Copyright 2016 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.