2016-03-03 09:00:00
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Zdroj: Alfa Romeo

Toto je základný model Alfa Romeo Giulia. 2,0 Turbo; 2,2d a výkon od 150 koní

Aktualizované: Alfa Romeo uviedla na svetlo sveta základný model kľúčového modelu Alfa Romeo Giulia.

Článok bol kompletne aktualizovaný a upresnený 3.3.2016. Alfa Romeo nám pomaly pred rokom ukázala podobu vrcholného modelu Alfa Romeo Quadrifoglio Verde s motorom vyvíjaným v spolupráci s Ferrari a Maserati. V6-tka s výkonom vyše 500 koní spolu s očarujúcim dizajnom a pohonom zadnou nápravou je presne tá kombinácia, ktorá Giuliu QV (štvorlístok) vyženie na plagáty zavesené po stenách všetkých mladších automobilových nadšencov v Európe a priľahlom vesmíre.

Každému o niečo staršiemu obdivovateľovi Giulie a značky Alfa Romeo však bolo od začiatku jasné, že QV bude mať riadne mastnú cenovku, veď je to vrcholný model, navyše postavený, aby konkuroval takým ako BMW M3, či C450 AMG, ba aj C63 AMG. Práve preto je ukázanie základného modelu novej Giulie takmer rovnako zaujímavé ako vrcholný model.

A treba povedať, že základ vôbec nevyzerá zle, i keď niekomu nemusí vyhovovať biela farba. Čo je však najpodstatnejšie, Giulia nemieni BMW 3 a MB C konkurovať mikromotormi. Základný model dostane Podkapotou 2,0 litrový benzínový turbomotor s výkonom 200 koní. Vyššie bude stáť ten istý motor naladený na 280 koní a najvyššie opäť dvojlitrové turbo s výkonom až 330 koní.

Naftovú ponuku bude mať na starosti (zatiaľ) 2,2 litrový štvorvalec s výkonom začínajúcim na úrovni 150 koní. Vyššie bude ten istý motor s výkonom 180 koní a na vrchole ponuky sa zatiaľ posadí bi-turbo verzia s výkonom 210 koní. Pri Giulii sa však očakáva aj naftový šesťvalec s objemom 3 litre. Jeho príchod ale aktuálne nie je ohlásený...

Všetky motory bude možné kombinovať ako so 6-stupňovou manuálnou, tak i 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Alfa Romeo chcela zabezpečiť, aby zážitok z jazdy mal každý bez ohľadu na to, akú motorizáciu si zakúpi. Za všetko vravia parametre naftovej Giulie s motorom 2,2 so základným výkonom 180 koní. Z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, spotreba 3,8 litra nafty a emisie CO2 99 g/km.

Giulia stojí na novej platforme pre automobily so zadným pohonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies vyznačujúcej sa mimoriadnou tuhosťou, pevnosťou a ľahkosťou, ktorú budú v budúcnosti využívať všetky modely značky Alfa Romeo. Vďaka využitiu hliníka a vysokopevnostnej ocele v kombinácii s karbónom má naftová Giulia hmotnosť iba 1374 kilogramov, benzínové sú ešte ľahšie. Alfa Romeo tvrdí, že Giulia má najvyššiu tuhosť vo svojom segmente, čo zabezpečuje ako istotu na ceste, tak i bezpečnosť posádky a zároveň prostredníctvom adaptívnych tlmičov i komfort pre posádku. Giulia má i v základných modeloch ideálne rozloženie hmotnosti 50:50 medzi nápravami.

V interiéri bude všetko otočené na vodiča, všetko bude blízko a jednoducho ovládateľné, aj to je pre Alfu jedna z ciest ako priblížiť vodiča k stroju a spojiť ich v jedno. Takmer všetky ovládacie prvky sú obsiahnuté v dvoch otočných ovládačoch - jeden ovláda infotainment, druhý Alfa DNA systém, ktorý nastavuje správanie sa automobilu vrátane adaptívneho pruženia, či odozvy motora. Infotainment bude môcť byť vybavený maximálne 8,8 palcovým dotykovým displejom.

Každá Giulia bude môcť byť vybavená špecifickými výbavovými líniami počínajúc balíkom Luxury Pack, Sport Pack a končiac balíkom Business Pack.

Giulia sa začne predávať od 15. apríla v celej Európe, prvé kusy budú doručené zákazníkom už v júni tohto roku.

Viac informácií nájdete v tomto videu z predstavenia auta v Ženeve.

 

 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo