Kúpa jazdenky: Motoristi sa najviac boja zlého servisovania bývalým majiteľom
Sú najväčším problémom jazdených áut stočené kilometre? Nie, obavy spôsobuje najmä zlá údržba.
Vyplýva to z údajov, ktoré získala vo svojom prieskume česká Cebia. Na vzorke 228 respondentov v hĺbkovom rozhovore a na vzorke 10 500 užívateľov systému Autotracer to zistil český špecialista na preverovanie jazdených automobilov.
Približne 26 % opýtaných motoristov zvažujúcich kúpu ojazdeného automobilu sa najviac zaujímajú o servisnú históriu ojazdených automobilov, avšak až polovica z nich neverí údajom v servisnej knižke. 23 % opýtaných najviac zaujíma kilometrový priebeh automobilu, teda zaujíma ich to, či auto nemalo stočené kilometre. 22 % zákazníkov firmy Cebia najviac zaujímajú záznamy o škodových udalostiach jazdených automobilov.
Pomerne vyrovnané percentá svedčia o tom, že ak sa už niekto naozaj dôkladne zaujíma o históriu ojazdeného vozidla, má dobre nastavené čo chce vedieť a čo je preňho dôležité. Nie je totiž až tak dôležitý údaj svietiaci na odometri, ako skôr to, či sa majiteľ o vozidlo počas spoločného života dôkladne staral, dodržiaval servisné prehliadky a nariadené úkony, nehovoriac o tom kde s daným vozidlom jazdil a ako sa k autu správal. Skutočný stav najazdených kilometrov je tak len ďalším vodítkom k tomu, čo auto v najbližšom čase čaká a aké bude mať budúci zákazník s vozidlom výdavky.
Zaujímavý je vysoký dôraz zákazníkov na škodové udalosti vozidla. Paradoxne môže byť zaujímavejšie vozidlo, ktoré má škodové udalosti v elektronických databázach dobre objasnené ako také, ktorému sa nestalo nič, no jeho reálny stav naznačuje problémy. Kvalitná oprava ťukancov nemusí v konečnom dôsledku znamenať žiaden problém, avšak zistiť, že auto už prekonalo totálnu škodu a teraz tu pred vami stojí nablýskané ako nové môže odkazovať na podobné „úpravy“ ako v tomto článku.
ZDROJ: Cebia
Komentáre k článku