Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jedny dvere a gauč pre piatich
Automobilka s hviezdou pripravila pre tokijský autosalón najnovšiu víziu auta.
Mercedes-Benz Vision Tokyo s autonómnym riadením a palivovými článkami vyzerá ako pojazdný klub. Nečudo, veď jeho interiér má predstavovať mobilný klubový salónik. Nie je to od základu novinka, ale evolúcia štúdie F 015 Luxury in Motion, ktorá sa ukázala v januári na autosalóne v Detroite. Podľa automobilky samotnej je koncept zacielený na generáciu Z, čiže ľudí narodených v roku 1995 a mladších. Vodíkový koncept dostal do vienka 26-palcový podsvietená kolesá, autonómne riadenie alebo ovládanie za pomoci trojdimenzionálnych hologramov.
Koncept je dlhý 4803 mm, široký 2100 mm a vysoký 1600 mm. Stredy kolies môžu rovnako ako maska chladiča, prahy a časť zadného nárazníka žiariť modrou farbou. Interiér je prístupný po vyklopení veľkej časti ľavej bočnej steny smerom hore. Umožňujú posádke pohodlné nastúpenie. Vzhľadom na zameranie a cieľovú skupinu dizajnéri celkom zavrhli tradičné rozvrhnutie priestoru pre cestujúcich.
Vpredu je priestor pre vodiča, no pôsobí aj s ohľadom na autonómny systém riadenia iba núdzovým dojmom. Hlavná pozornosť sa venuje cestujúcim na priestrannom sedadle. Majú k dispozícii multimediálny systém s veľkým LCD displejom umiestneným na výklopnej stene a tiež holografický systém. Je schopný premietať trojrozmerné obrazy priamo v strede interiéru.
Dominantou konceptu pokrytého strieborným lakom Alubeam je výrazná čelná maska, ktorá zobrazuje rôzne svetelné funkcie. Ak hrá v interiéri hudba, slúži ako grafický ekvalizér. Zadné okno má pre zmenu diódy vo forme červených kociek. Slúžia na rôzne funkcie, no hlavne bezpečnostné.
K pohonu konceptu slúži F-Cell plug-in hybridný systém. Sú na to určené nádrže na vodík vyrobené z CFRP a batérie s možnosťou indukčného dobíjania. Výkon pohonného systému ani dynamické vlastnosti auta Mercedes-Benz nezverejnil. Uvádza však, že celkový dojazd Vision Tokyo je 980 km. Z nich 190 km pripadá na batérie a 790 na palivové články. Strecha má rad snímačov, vrátane 360 stupňovej kamery v anténe.
Asi neprekvapí, že koncept Vision Tokyo dostal do vienka autonómne riadenie. Vodič však stále môže prevziať kontrolu nad vozidlom pomocou volantu, ktorý sa vysúva z palubnej dosky. V tej chvíli dôjde rovnako k rekonfigurácii perforovanou kožou potiahnutého gauča pre päť osôb, na ktorom sa aretuje operadlo. Ovládanie umožňujú trojdimenzionálne hologramy, vodič má k dispozícii plastovú dotykovú plochu.
Možno vás to nepoteší, no koncept do výroby nezamieri. Trojcípa hviezda totiž jeho pomocou iba naznačuje, akým smerom sa má naďalej vyvíjať automobilový priemysel.
ZDROJ: mercedes-benz
Komentáre k článku