2015-10-30 09:40:00
Mercedes-Benz Vision Tokyo
Mercedes-Benz Vision Tokyo
Zdroj: Mercedes Benz

Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jedny dvere a gauč pre piatich

Automobilka s hviezdou pripravila pre tokijský autosalón najnovšiu víziu auta.

Mercedes-Benz Vision Tokyo s autonómnym riadením a palivovými článkami vyzerá ako pojazdný klub. Nečudo, veď jeho interiér má predstavovať mobilný klubový salónik. Nie je to od základu novinka, ale evolúcia štúdie F 015 Luxury in Motion, ktorá sa ukázala v januári na autosalóne v Detroite. Podľa automobilky samotnej je koncept zacielený na generáciu Z, čiže ľudí narodených v roku 1995 a mladších. Vodíkový koncept dostal do vienka 26-palcový podsvietená kolesá, autonómne riadenie alebo ovládanie za pomoci trojdimenzionálnych hologramov.

Koncept je dlhý 4803 mm, široký 2100 mm a vysoký 1600 mm. Stredy kolies môžu rovnako ako maska ​​chladiča, prahy a časť zadného nárazníka žiariť modrou farbou. Interiér je prístupný po vyklopení veľkej časti ľavej bočnej steny smerom hore. Umožňujú posádke pohodlné nastúpenie. Vzhľadom na zameranie a cieľovú skupinu dizajnéri celkom zavrhli tradičné rozvrhnutie priestoru pre cestujúcich.

Vpredu je priestor pre vodiča, no pôsobí aj s ohľadom na autonómny systém riadenia iba núdzovým dojmom. Hlavná pozornosť sa venuje cestujúcim na priestrannom sedadle. Majú k dispozícii multimediálny systém s veľkým LCD displejom umiestneným na výklopnej stene a tiež holografický systém. Je schopný premietať trojrozmerné obrazy priamo v strede interiéru.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Dominantou konceptu pokrytého strieborným lakom Alubeam je výrazná čelná maska, ktorá zobrazuje rôzne svetelné funkcie. Ak hrá v interiéri hudba, slúži ako grafický ekvalizér. Zadné okno má pre zmenu diódy vo forme červených kociek. Slúžia na rôzne funkcie, no hlavne bezpečnostné.

K pohonu konceptu slúži F-Cell plug-in hybridný systém. Sú na to určené nádrže na vodík vyrobené z CFRP a batérie s možnosťou indukčného dobíjania. Výkon pohonného systému ani dynamické vlastnosti auta Mercedes-Benz nezverejnil. Uvádza však, že celkový dojazd Vision Tokyo je 980 km. Z nich 190 km pripadá na batérie a 790 na palivové články. Strecha má rad snímačov, vrátane 360 ​​stupňovej kamery v anténe.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Asi neprekvapí, že koncept Vision Tokyo dostal do vienka autonómne riadenie. Vodič však stále môže prevziať kontrolu nad vozidlom pomocou volantu, ktorý sa vysúva z palubnej dosky. V tej chvíli dôjde rovnako k rekonfigurácii perforovanou kožou potiahnutého gauča pre päť osôb, na ktorom sa aretuje operadlo. Ovládanie umožňujú trojdimenzionálne hologramy, vodič má k dispozícii plastovú dotykovú plochu.

Možno vás to nepoteší, no koncept do výroby nezamieri. Trojcípa hviezda totiž jeho pomocou iba naznačuje, akým smerom sa má naďalej vyvíjať automobilový priemysel.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku


Stream naživo