2015-10-07 04:00:00
V Rusku urobili z
V Rusku urobili z dvoch Octavií jednu
Zdroj: Autobotanik

Z totálne rozbitého auta pri havárii urobili v Rusku „novú“ Škodu Octavia

Vozidlá Škoda sú v Rusku veľmi populárne. Až tak, že neváhali z auta určeného na odpis urobiť „nové“.

Našli sa ľudia, ktorí sa pustili do opravy auta, do ktorého ľavej zadnej časti v oblasti kolesa narazilo nákladné auto. Neváhali použiť sily, prostriedky a najmä množstvo práce. Výsledok sa dostavil a zo Škody Octavia úplne zničenej a prakticky neopraviteľnej sa stalo akoby nové auto.

Na prvý pohľad nič nenasvedčuje, že auto prekonalo ťažkú transplantáciu od donora a iba menšia časť karosérie patrí pôvodnému autu. Potom si také auto kúpte v dobre viere – a stačí menšia nehoda a je zle... Ešte šťastie, že sa takéto auto nemá šancu dostať aj k nám. Autá tejto značky totiž väčšinou putujú opačným smerom – neraz nedobrovoľne, bez svojho pôvodného majiteľa.

Ale späť k veci. Že sa v premávke na cestách vyskytujú autá, ktoré mali byť zlikvidované, nie je nič nové. No takmer nikdy nemáme možnosť vidieť celú premenu krok za krokom. V tomto prípade to bolo celkom naopak – ktosi sa túžil pochváliť, ako sa z nepoužiteľného vraku, vlastne dvoch, znovu zrodilo auto. Keď sa auto stane súčasťou veľmi ťažkej nehody, zvyčajne sa neopravuje. Taká škoda na aute býva klasifikovaná ako totálna.

Zdroj: Autobotanik
Zdroj: Autobotanik

Takzvaná „totálka" sa likviduje, pretože by cena opravy prekročila cenu vozidla v jeho aktuálnom stave. No a to poisťovňa neakceptuje. Bolo by to pre ňu stratové. Taká je nielen poistná matematika. Veď aj majiteľ auta bez poistenia si radšej za menej peňazí kúpi nehavarované jazdené auto, ako by za oveľa viac peňazí drahšie opravoval to zničené. Získal by síce opravené, ale drahé auto. Ak by mala oprava stáť málo, potom je riziko, že opraviť auto za znesiteľné náklady znamená vo výsledku vozidlo, ktorého kvalitatívne parametre nie sú porovnateľné s ojazdeným autom rovnakého veku. Výsledkom jednoducho bude problematické auto. Od bezpečnosti počnúc a jazdnými vlastnosťami končiac.

Zdroj: Autobotanik
Zdroj: Autobotanik

Lenže stále sú ľudia, ktorí sú hnaní túžbou zarobiť peniaze aj za cenu klamstiev voči ostatným. Vďaka nim sa späť dostávajú pôvodne totálne zničené autá, ktoré sú nielen pojazdné, ale sa ešte aj tvária, že sa im nikdy nič vážne neprihodilo... Autá klasifikované ako „použiteľné zvyšky“ sa predávajú na náhradné dielce najmä poisťovňami za veľmi lákavé ceny. Keď kúpi takéto vraky niekto „šikovný“, prijateľne zdemolovaný automobil opraví za čo najnižšie náklady tak, aby aspoň vyzeral dobre. Tak sa stane, že to pre neho môže byť ekonomicky veľmi zaujímavé. Tie použiteľné zvyšky totiž neraz majú najazdené veľmi málo kilometrov, takže sa nepoužijú na náhradné dielce , ale na stavbu „nového auta“ zvareného pokojne z dvoch alebo viacerých rôznych „búračiek“.

Zdroj: Autobotanik
Zdroj: Autobotanik

Nedá sa povedať, ani zrátať, koľko takých áut je na svete. S takým niečím sa celkom logicky nikto nechváli. Príbeh fialovej Škody Octavia druhej generácie z Ruska s rokom výroby 2013 je však iná káva. Je zdokumentovaný celkom pekne. Začalo sa to nárazom kamiónu na ľavú zadnú časť. Poškodené časti karosérie mechanici postupne odrezávali. Chceli sa chceli sa dostať na miesto, kde budú môcť začať s rovnaním karosérie. No tá bola tak pokrútená, že sa to nepodarilo vďaka silnému nárazu. Zohnali preto druhé, čierne auto, ktoré malo pre zmenu nepoškodené zadné dve tretiny. Z fialového auta zostal v podstate len motorový priestor, motorová prepážka a prístrojová doska. Viac ako polovica hotového fialového auta pochádza z toho čierneho, pričom dvere na ľavej strane pochádzajú z dvoch ďalších áut.

Zdroj: Autobotanik
Zdroj: Autobotanik

Náročná „plastická operácia“ obsahovala veľa merania, brúsenia, rezania a zvárania a svojím spôsobom je to skutočne dielo, pred ktorým treba dať na jednej strane klobúk dole. Lebo auto po oprave vyzerá skutočne veľmi dobre – podlahová časť vyzerá lepšie, ako keď auto opúšťa výrobnú linku.

Jazdiť by v ňom chcel asi iba samovrah, alebo kaskadér. Veď nikto ani len netuší, ako sa bude auto správať na ceste, či nebodaj pri nehode. Je to však pozoruhodné dielo, hlavne ak vieme, ako auto vznikalo a že vyzerá ako nové. No aj skoro celkom nové auto po použití neoriginálnych dielcov sa správalo pri nehode celkom inak, ako v autorizovanom servise s originálnymi. Nemyslite si však, že sa takéto veci dejú iba v Rusku. Nikdy neviete, na čo natrafíte. V tomto prípade sa pochválenie na nete spôsobilo, že vieme, ako opravené auto k novému životu prišlo...

Jozef Vydra
ZDROJ: fishki.net, autobotanik.livejournal.com

Komentáre k článku


Stream naživo