14.05.2015

Seat Leon Cupra ST je na Nordschleife rovnako rýchle ako Porsche Boxster S

Španielske kompaktné kombi s výkonom 206 kW je najrýchlejším kombíkom na Severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgring.

Na Nordschleife sa Seatu Leon v poslednom čase ukrutne darí. Leon Cupra 280 sa stal vo februári najrýchlejším autom s pohonom prednej nápravy. Ako informoval britský internetový magazín Top Gear, teraz ho prekonala jeho praktickejšia kombi verzia Leon Cupra 280 ST, keď sa stala najrýchlejším kombíkom na tejto trati. Prejsť Severnú slučku Nürburgringu mu trvalo sedem minút a 58 sekúnd. Tým sa auto stalo nielen najrýchlejším kombi na tomto okruhu, ale dokonca prekonalo čas Leonu 280 Cupra s karosériou hatchback o štyri desatiny sekundy.

Za volant sa pri tejto rekordnej jazde posadil španielsky pretekár Jordi Gené. Lepší čas dosiahnutý kombíkom proti hatchbacku vysvetľuje lepšou aerodynamikou auta a väčšou istotou v zákrutách: „V rýchlych zákrutách je zadná náprava ST progresívnejšia a maximálna rýchlosť je vyššia vďaka lepšiemu koeficientu odporu vzduchu. To, čo sme stratili pri výjazde z niektorých zákrut, sme zasa získali späť v rýchlych zákrutách a na rovinkách“, povedal Gené v rozhovore pre internetový magazín Top Gear.

Vďaka dosiahnutému času 7:58 prekonal Seat Leon Cupra 280 ST doterajší rekord v kategórii kombíkov, ktorého držiteľom bolo Audi RS 6 Avant, o neuveriteľných 11 sekúnd. Kompaktné kombi pritom dosiahlo rovnaký čas, ako Porsche Boxster S. No a to už je skutočne úroveň, s ktorou sa oplatí pochváliť, čo poviete?

Je zvláštne a pozoruhodné, že sa v poslednom čase koncernovým autám kombi darí a dávajú poriadne na frak svojim súrodencom  - hatchbackom. Napríklad aj Volkswagen Golf R Variant je rýchlejší ako hatchback. V tomto prípade to vysvetľoval Hans-Joachim Stuck lepším rozložením hmotnosti pri praktickejšej verzii. No a práve toto auto je horúcim kandidátom na prekonanie rekordu Leonu Cupra 280 ST, lebo dvojliter Golfe R Variant má až 221 kW proti 206 kW španielskeho súrodenca. Golf má navyše výhodu pohonu všetkých štyroch kolies, čo je výhodou hlavne v zákrutách.

Jozef Vydra
ZDROJ: topgear.com

Komentáre k článku


© Copyright 2016 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.