2015-05-13 13:15:00
Volkswagen Sport Coupe GTE
Volkswagen Sport Coupe GTE Ilustračné foto
Zdroj: salon-auto.ch

Volkswagen predstavil nový trojvalec 1,0 TSI s výkonom až 272 koní!

Jeden liter a výkon 272 koní? Donedávna šialenosť, v blízkej budúcnosti realita. Volkswagen ukazuje čo dokáže.

Na nedávnom technologickom sympóziu vo Viedni – International Vienna Motor Symposium, Volkswagen ukázal svoje najnovšie prírastky naprieč všetkými značkami.

Audi predstavilo nový motor 2,0 TFSI s „primeraným“ výkonom a tiež ukázalo svoj nový prístup k motorom s názvom rightsizing, o ktorom sme písali v tomto článku.

Volkswagen ukazuje podľa slov Dr. Heinza-Jakoba Neußera, člena predstavenstva skupiny VW a šéfa vývoja a vývoja motorov aký obrovský potenciál sa v spaľovacích motoroch skrýva.

Ukázal to jednak na novom dvojlitrovom naftovom agregáte, ktorý spĺňa normu Euro 6 a dokáže dosiahnuť výkon až 300 koní, na novom agregáte W12 s výkonom vyše 600 koní, ale tiež na novom super trojvalci s výkonom 272 koní, ktorý bol inšpirovaný pretekárskym špeciálom Polo WRC.

Motor je založený na rodine motorov EA211, z ktorej možno vypichnúť napríklad objemovo najbližší 1,2 TSI a podobne. Motor má maximálny výkon rovných 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 270 Nm. K takým číslam motoru pomáha bi-turbo technológia v spojení štandardného veľkého turbodúchadla a e-boostera, teda elektrického dúchadla.

K dôležitým technologickým posunom, ktoré takéto parametre umožňujú je aj nový spôsob povrchovej úpravy laserom (laser roughening) rôznych druhov materiálov, ktorý umožňuje výrazné zníženie trenia a zvýšenie výkonu. Volkswagen chce túto zatiaľ bližšie nešpecifikovanú technológiu využiť vo výrobe motorov v budúcnosti.

1,0 TSI so závratným výkonom je však zatiaľ iba vo výskume, je takpovediac technologickým cvičením a Volkswagen nepotvrdil (ale ani nevyvrátil) jeho nasadenie v budúcich športovo založených malých modeloch. Ak však Volkswagen na niečom robí, veľmi často sa to do výroby dostane. Motor 1,0 TSI určite príde, či aj v podobnom extrémnom výkone je skôr otázne, no nie vylúčené.

Ján Hargaš
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo