2015-01-31 04:05:00
Jiangling T7, alebo VW
Jiangling T7, alebo VW Amarok?
Zdroj: Auto.Sohu.com, vwplanet.de

Toto je Volkswagen Amarok? Čoby! Je to Jiangling T7 z Číny

Slovíčka ako „fejk“, „pajc“ či staré známe Aididai, či Niike by bez Číny nemali takú silu ako dnes.

Možno by vôbec neexistovali. Čína je známa tým, že si veľkú hlavu z duševného vlastníctva nerobí už dlhé desaťročia. Prečo by mala začať teraz, pri prudkom rozvoji automobilizmu? Iba čo by brzdila rozvoj vlastných značiek v prospech tých zahraničných, to žiaden patriot neschváli.

Nemôžeme sa teda čudovať, že kópie úspešných európskych modelov sú v Číne úplne bežné a automobilky ich bez škrupúľ predávajú pod vlastnými názvami. Ak sa aj nejaká automobilka pustila do boja a podala žaloby, súdy ich rýchlo zmietli zo stola. Čínske kópie totiž nie sú kópie a podobnosť je čisto náhodná.

Útechou pre automobilky môže byť akurát to, že zákazníci v Európe a v Amerike vedia, že podobní vzhľad neznamená podobnú kvalitu. Lenže v Číne to nikoho nezaujíma, a tak musia automobilky alebo znášať kópie vlastných modelov, alebo sa so spoločnosťami vyrábajúcimi kópie spojiť a mať z toho aspoň niečo.

Nedávny prípad čínskej verzie Range Roveru Evoque menom Landwind X7 dokázal, že sa automobilka môže aj poskladať (či skôr počúrať?) a s kópiou vlastného modelu nič nespraví.

Nový prípad s tým predchádzajúcim má dosť spoločného. Za vzor si jednoznačne zobral európske auto a s podobnosťou sa vôbec netrápil. Navyše je značka Jiangling blízka tej menom Landwind... Jiangling je totiž joint venture spoločnosti Chang’an Automobile Group, ktorá Landwind vyrába.

Že nie sú podobné? No porovnajte:

Zdroj: Auto.Sohu.com, vwplanet.de
Zdroj: Auto.Sohu.com, vwplanet.de

Jiangling T7 je úplne nový model. Za jeho dizajn môžu nezávislí dizajnéri s očividnou záľubou v krivkách Amaroku. Podkapotou bude mať buď 2,8 litrový naftový agregát od Isuzu s výkonom cca 100 koní, alebo benzínový motor s objemom 2,2 litra a výkonom približne 110 koní.  Obe motorizácie budú k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Jiangling T7 v Európe nekúpite a keď sa naň pozriete bližšie, hlavne na proporcie, asi by ste ho ani nechceli. Či?

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Auto.Sohu.com

Komentáre k článku


Stream naživo