2014-08-28 13:07:00
Bugatti Veyron je v
Bugatti Veyron je v aukcii za 190 000
Zdroj: axa

Nechcete Bugatti Veyron za desatinu ceny? Má len pár škrabancov...

Nechceli by ste najrýchlejšie auto na svete? Za normálnych okolností by vás stálo minimálne dva milióny eur. Ale teraz je v akcii!

Čo tak predať dom, auto, nejakú tú obličku možno aj dve a kúpiť si auto snov? To by susedia pozerali, keby ste prišli domov na Bugatti Veyron... Aj keď, dom už vlastne nemáte pravda? A bez obličky sa nedá príliš oslavovať triumf nad bývalým susedom, že? No a navyše sa ukázalo, že ten výpredajový Veyron má trošku viac ako pár škrabancov...

Bugatti Veyron je prvé sériové auto, ktoré pokorilo hranicu 400 km/h. Podkapotou mu pradie šestnásťvalec do W, poskladaný z dvoch osemvalcov do V. Motor s obsahom 8 litrov a so štyrmi turbami má výkon 736 kW (1001 koní) a krútiaci moment 1250 Nm. Má pohon 4x4 a z nuly na sto zrýchli za 2,5 sekundy.

Súčasná verzia má ešte vyšší výkon a ešte lepšie parametre, avšak práve ponúkaný model z druhej ruky je ešte z roku 2008 (pôvodná katalógová cena 1,7 milióna eur). Jeho majiteľ ho trošku obil na diaľnici v Rakúsku a poisťovňa AXA Švajčiarsko namiesto toho, aby zaplatila účet za opravy, ktorý odhadla na viac ako 600 000 eur, vyplatila svojmu klientovi poistku a auto si ponechala. Poisťovňa sa rozhodla auto ponúknuť do aukcie a vytrieskať z neho čo sa dá.

V aukcii je vyvolávacia cena tohto Bugatti Veyron 190 000 eur (vo švajčiarskych frankoch), čo je menej ako desatina kúpnej ceny nového najlacnejšieho modelu Veyron. Jazdenky začínajú na zhruba 800 000 eur. Daný Veyron má najazdených iba 31 000 km.

Na fotografiách a z popisu vyplýva, že škody na aute sú skutočne vážne, avšak sa zdá, že motor nie je poškodený. Zabrať dostal podvozok, nápravy, karoséria vrátane dverí a tiež niekoľko súčastí interiéru.

Netreba veľmi rátať, aby bolo jasné, že auto kúpiť a potom opraviť by znamenalo aj tak investovať 800 tisíc, za ktoré si kúpite jazdený Veyron v dobrom stave a hlavne pojazdný.

Lenže ako isto viete, originálna oprava je podstatne drahšia ako oprava vo vlastnej réžii... A síce je Bugatti veľmi špecifické auto a náhradné diely sa nepovaľujú v každom druhom servise, no... stále je to vo svojej podstate koncernové auto a...

Iste to nie je obchod bez rizika, no zdá sa, že podobne zmýšľa viacero ľudí, keďže odkedy sa Bugatti dostalo do elektronickej aukcie cena stúpla na 210 000 eur...

Takže stačí mať na účte viac ako 210 000 eur a zamestnávať veľmi dobrých, kreatívnych mechanikov, ktorí zaručia, že sa pri vyššej rýchlosti auto nerozpadne na tri časti...

Je to risk, ale ten sa môže obrátiť na zisk... Už len mať dom, auto a voľné obličky...

 

Ján Hargaš
ZDROJ: AXA via autoblog.com

Komentáre k článku


Stream naživo