2014-07-20 15:20:00
Arnold Schwarzenegger a jeho
Arnold Schwarzenegger a jeho zelený Hummer H1

Ekológ Schwarzenegger šiel na obed – ako inak než vo svojom smädnom Hummeri H1!

Tomu sa povie ekológia v praxi! Arnold Schwarzenegger, herec, politik a ekológ sa vybral na obed vo svojom žravom Hummeri.

Zdá sa to ako výsmech všetkým ekologickým hnutiam a snahám o záchranu životného prostredia. Niekto by povedal, že koná podľa starého vodu káže, víno pije.

No je to presne naopak.

Arnold Schwarzenegger si kúpil jeden z prvých civilných Hummerov H1 ešte v roku 1992. Vždy mal záľubu vo veľkých silných autách a obrovský Hummer bol tlstou čerešňou na žravej ropnej torte.

Lenže časy sa zmenili a Arnold tiež. Už nemá štyridsať, ale vyše šesťdesiatšesť a medzičasom bol guvernér štátu California hlásajúci potreby ekologických zmien v najbohatšom štáte USA.

Aby dokázal, že to myslel vážne, jedného zo svojich nenásytných Hummerov prerobil na vodíkový pohon!

Namiesto štipľavého dymu mu z výfuku kvapká iba voda, a tak si pokojne môže dopriať jazdu vo svojom obľúbenom aute, ktoré k nemu pasuje omnoho lepšie ako taký Prius, či podobné eko-auto (bez urážky milý Prius, ale nevyzeráš ako auto pre Terminátora).

Prestavba auta na vodík stála svojho času 21 000 dolárov. Veľký Arnold sa vďaka svojej politike ani nemusí báť, že by v domovskej Kalifornii nenatankoval – veď počas svojej politickej kariéry presadil tankovacie stanice na vodík...

Ekológia tak môže vyzerať aj poriadne drsne. Mimochodom, ako možno vidieť na fotografiách, Arnold momentálne poctivo cvičí, aby bol vo forme pred kamerou. Budúci rok by mal do kín prísť sequel pôvodného filmu Terminátor s názvom Terminátor: Genesis

Pôvodný Hummer H1 (známy tiež iba ako Hummer) vznikol z pôvodného vojenského vozidla Humvee. Pre civilov sa vyrábal od roku 1992 do roku 2006. Mohol mať Podkapotou až 5 motorov, podľa špecifikácie. Štyri z nich boli naftové V8-čky s objemom od 6,2 do 6,7 litra. Jeden, populárnejší motor bol na benzín – V8 s objemom 5,7 litra. K dispozícii boli tri automatické prevodovky od 3 stupňovej až po 5-stupňovú vo finálnom roku výroby. Po roku 2006 prišli problémy materského koncernu GM, ktorý sa pokúsil značku predať do Číny. Z predaja však nič nebolo a Hummer odišiel do histórie.


ZDROJ: autoevolution

Komentáre k článku


Stream naživo