28.03.2014

Trojvalec nemôže znieť dobre? Môže! Motor v BMW i8 má lepší zvuk než čakáte

A nejde pritom o zvuk obohatený systémom Active Sound, ale o reálny zvuk trojvalca.

Systém na podporu športového zvuku bol v tomto pred-produkčnom testovacom aute vypnutý. V produkčnej verzii športového auta budúcnosti niečo také nebude možné a repráčiky budú zlepšovať jeho imidž neprestajne.

Každý kto doteraz mal možnosť vypočuť si akýkoľvek trojvalec rýchlo zistil, že takýto motor nemá príliš pútavý zvuk.

Avšak po vypočutí si prejavu nového super trojvalca od BMW musíme skonštatovať, že sme netušili, že trivajcia môžu znieť tak dobre ;).

Active Sound systém už poznáme a vieme tiež, že bude súčasťou i8. Okrem zvuku v kabíne bude ActiveSound meniť zvuk aj zvonka. Je to jednak pre lepší imidž, ale aj pre bezpečnosť chodcov, keďže i8-čka dokáže prejsť do 35 km výlučne na elektrinu.  

BMW i8 je hybridný superšport, ktorý síce nevyniká papierovými hodnotami, vyniká však nízkou váhou a aerodynamickým odporom. i8-čku poháňa nový 1,5 litrový trojvalec s dvoma turbami, s výkonom 170 kW (231 k) a s krútiacim momentom 320 Nm , ktorému bude sekundovať elektromotor s výkonom 96 kW (131 k) a s krútiacim momentom 250 Nm. Z nuly na sto i8 akceleruje za 4,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má limitovaná na 250 km/h.

i8 je výkrikom modernej technológie aj vďaka laserovým svetlám, ktoré dostane ako prvé sériové auto na svete. Jeho cena sa momentálne začína na sume 126 tisíc EUR.  

Je tak celkom možné, že teraz máte jedinú a zároveň poslednú možnosť počuť nefalšovaný zvuk trojvalca z i8-čky. Postarali sa o to chlapci z Bimmerpost.

Okrem zvuku si všimnite aj rýchlosť akcelerácie z nuly na 100. Tempu nestíha ani digitálne počítadlo...

 

Ján Hargaš
ZDROJ: youtube.com, autoblog.com, BMW, bimmerpost.com

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.