2014-02-09 05:55:55
Neuveriteľné policajné autá sveta
Neuveriteľné policajné autá sveta - Porsche 911
Zdroj: nevseboi.com.ua

10 najzvláštnejších policajných áut sveta, aké kedy existovali

Na európskych cestách a diaľniciach vás mohli a stále môžu prekvapiť vo farbách polície autá, o ktorých by ste to nikdy nepovedali.

Preč sú časy, keď na našich cestách boli doma žlto-biele Volgy, Žiguli a Škody. Dnes je policajný vozidlový park aj u nás pestrý a pomerne moderný. No ani zďaleka nemajú policajti vo svojej flotile také autá, ktoré si našinec nevie v službách polície ani len predstaviť.

Nemáme na mysli iba policajné Audi, BMW, či Mercedesy, ako ich poznáte hlavne z populárneho nemeckého televízneho seriálu Kobra 11. Policajti po celom svete používajú neraz veľmi zvláštne autá. To sa „naše“ rýchle Audiny a Passaty môžu ísť hanbiť do kúta. Sú krajiny, kde za služobné autá používajú muži a ženy zákona aj autá kategórie superšportov.

Extrémom je dubajská polícia

Asi najznámejší sú v tomto smere Dubajské arabské emiráty, kde priamo v Dubaji jazdia v „bežnej policajnej službe“ skutočne poriadne exkluzívne autá. Väčšinou sú hlavným lákadlom pre zahraničných turistov, lebo majú za úlohu priťahovať ich pozornosť.

To však nič neuberá na ich ozajstnom nasadení a atraktivite, ktorú aj využívajú. Navyše v Dubaji sa musia policajti neraz merať s výkvetom modelov áut tých, ktorí páchajú priestupky na tamojších cestách. Akoby to asi vyzeralo, keby exkluzívne Bentley nezastavovalo povedzme Ferrari FF, alebo Chevrolet Camaro, ale iba nejaké úplne obyčajné policajné auto...

Ale aj v iných krajinách stretnete autá s policajným označením, ktoré by ste čakali skôr v garážach tých najbohatších ľudí sveta, ako niekde patrolovať. Predstavujeme vám desať najneuveriteľnejších, no predsa skutočných policajných áut.

10. Lamborghini Gallardo

Zdroj: zercustoms.com

Typické talianske a extrémne rýchle – to je Gallardo, ktoré sa objavovalo v modrobielych farbách na talianskych autostrádach v niekoľkých rôznych verziách. Prvá z nich sa dostala do služby už pred deviatimi rokmi, verzia LP 560-4 pribudla o štyri roky neskôr. Ak ste nemali to šťastie, neľutujte. Radšej sa poobzerajte po zmenšenine, lebo Gallardo bolo obľúbenou inšpiráciou výrobcov automobilových modelov. Takto ho môžete mať doma vo vitríne a nemusíte sa báť pokuty na talianskych rýchlostných cestách.

 

9. Abt Audi R8 GTR

Zdroj: imgur.com

Približne pred dvoma rokmi sa okrem iných áut predstavilo na nemeckej bezpečnostnej akcii Tune It! Safe! aj superšportové Audi R8. Malo navyše doplnkové písmená GTR a pri pozornejšom skúmaní by ste našli aj logá tunerskej a pretekárskej rodiny Abtovcov, presnejšie ich spoločnosti Abt Sportsline. Desaťvalcový motor s objemom 5,2 litra mal namiesto sériového výkonu 359 kW (525 k) až 455 kW (620 k) a kupé sa pyšnilo aj výrazným odľahčením. No netreba zabudnúť, že mu pár kíl zasa pribudlo späť vďaka policajnej výbave.

 

8. Ford RS200

Zdroj: scene-media.com

Takto to dopadne, keď treba niekam „upratať“ povinnú sériu súťažného špeciálu potrebnú na získanie homologácie. Ford RS200 bol totiž súťažným špeciálom skupiny B a pred tým, ako získal povolenie na jazdenie na rely, muselo vzniknúť 200 kusov určených na bežné použitie, teda na cesty. Pretože to bolo inak veľmi rýchle auto, v Británii používali policajnú verziu proti cestným „pirátom“. Autá mali pred zadnou nápravou umiestnený štvorvalcový motor s objemom 1,8 litra s turbodúchadlom, ktorý poháňal všetky štyri kolesá. S akým výkonom v policajnej verzii, to nie je isté. Cestná verzia mala k dispozícii 190 kW (258 k), no k dispozícii bol kit, ktorý výkon zdvihol približne na 220 kW (300 k).

 

7. Ferrari 612 Scaglietti

Zdroj: zoomshare.com

Keď už majú talianski policajti vo svojich službách britské auto (pozri sa na bod 2), prečo by to nemohlo byť aj naopak? Dvanásťvalcový motor s objemom 5,75 litra dodával luxusnému gétéčku z Maranella výkon najmenej 397 kW (540 k), vďaka tomu auto dokázalo ísť aj viac ako 300 km/h.

Modré auto s bielym pruhom ale vzniklo najmä pre efekt. Pochopiteľne mu to neuberá na zaujímavosti. Zdá sa však, že originálne luxusné kožené čalúnenie by asi v praxi príliš dlho nevydržalo. Tento "policajný" exemplár navyše dostal športovejší podvozok HGTS s tvrdšími tlmičmi a strmším riadením.

 

6. Brabus Rocket

Zdroj: imageshack.us

Na základe auta Mercedes-Benz CLS série C219 postavil nemecký úpravca Brabus v roku 2006 model Rocket. S tým názvom to naozaj nebolo ďaleko od pravdy, lebo vidlicový dvanásťvalec biturbo s objemom 6,3 litra dával 537 kW (730 k) a aj vďaka krútiacemu momentu 1320 Nm bolo auto naozajstnou raketou. Škoda len, že autu chýbal pohon na všetky štyri kolesá. Policajná verzia zostala len v jedinom exemplári, bolo totiž súčasťou už spomínanej iniciatívy „Tune It! Safe!“, ktorá apeluje na súkromných ​​úpravcov áut, aby autá ladili s ohľadom na čo najväčšiu bezpečnosť.

 

5. Spyker C8

Zdroj: nevseboi.com.ua

Viete si predstaviť, že by policajný Spyker C8 mal jazdiť v iných farbách, než v holandských s neodmysliteľnými nápismi Politie? Holandský výrobca ho však použil len na efekt ako dobrú reklamu pre seba, lebo auto sa v praxi nedalo veľmi použiť. Možno maximálne tak v horúcom lete. Bol to totiž otvorený Spyder, ktorý mal majáky uchytené na ochranných oblúkoch sedadiel. Ako by sa s tým policajti vysporiadali počas dažďa, či sneženie, nevedno. Ale superšportovému autu z krajiny veterných mlynov a neodmysliteľných tulipánov policajné farby a doplnky celkom „sekli“.

 

4. Caparo T1

Zdroj: autoviva.com

Táto exotická britská formula 1 je výrazne exotická už sama o sebe pre bežnú prevádzku. Pre policajný variant to platí aspoň dvojnásobne. Aj v tomto prípade sa dá povedať to isté, čo v predchádzajúcom bode: bol to iba showcar. Teda po našom čistá predvádzačka. Prekáža to vari niekomu? Kto z vás toto auto videl na vlastné oči..? No, asi nikto. Bolo by o čo stáť, lebo o pohon sa staral 3,5 litrový vidlicový osemvalec. Výkon? Niečo vyše 426 kW (580 k). Pekné stádo! V policajnej verzii mala pár kíl navyše, ako bolo jej základných  670 kilogramov. Táto kombinácia jej umožňovala jazdiť až 330 km/h. Fuúúha, dosť, že? Kde s tým chceli naháňať cestných pirátov? Jaj v Anglicku. Tak to sedí, lebo keby u nás... asi by si odrela spodok monokoku.

 

3. Porsche 911

Zdroj: nevseoboi.com

Ak ste obdivovateľmi policajta Gerkhama a jeho policajných partnerov v televíznej policajnej Kobre 11, možno ste mali šťastie v podobe policajnej deväťstojedenástky aj v reáli na nemeckých diaľniciach. No museli by ste ho mať teda fakt poriadne veľa, myslíme toho šťastia, lebo týchto áut nikdy nebolo veľa k dispozícii. Pre celé Nemecko iba niekoľko kusov. Ale mali ste možnosť stretnúť sa s niektorou napríklad už takmer pred dvadsiatimi rokmi. Vtedy ešte s modelom 993. Verzia na fotografii je model 997 a je to Carrera S vyladená firmou Techart opäť pre iniciatívu Tune It! Safe!

 

2. Lotus Evora

Zdroj: nevseoboi.com

Policajná Evora na britských cestách nie je zase až takým veľkým prekvapením. Prečo by britské auto nemohlo jazdiť v domácom prostredí, keˇsa tam môžu preháňať policajné Imprezy a Lancer Evo, Volvá a BMW, tak teda prečo nie Lotus? Pre zaujímavosť sa dve ostrejšie modely Evora S pre zmenu preháňali v službách talianskych karabinierov v Miláne a Ríme. Slúžia však aj špeciálnemu účelu - sú vybavené napríklad chladničkou pre rýchly prevoz ľudských orgánov a krvi. Triapollitrové vidlicové šesťvalce im preto vyladili na výkon vyšší, ako je pôvodne sériových 257 kW (350 k).

 

1. Brabus G 700 Widestar

Zdroj: autoevolution.com

Na úvod sme spomínali Dubaj a jeho najrýchlejšiu policajnú eskadru poskladanú z tých top superšportov a podobných mašiniek. Napríkald v službách polícei v Dubaji je aj jedno z najrýchlejších áut sveta - Bugatti Veyron. My sa však pozrieme na trocha iný typ auta. Mercedes G nepatria k výnimočných autám v radoch strážcov zákona. Napríklad v horských oblastiach Nemecka ich stretnete určite. Dokonca aj automobilka ponúkala špeciálnu verziu s nutnými úpravami už z výroby. Lenže táto trieda G nie je určená pre túto krajinu, ale do spomínaného Dubaja. Ešte jedna zmena ju odlišuje: na kapote nenesie trjcípu hviezdu, ale štylizované písmeno B. Vyšla teda z dielne dvornej ladičskej a úpravárskej firmy Brabus.  Má vďaka tomu rozšírenú karosériu a výkon vyše 514 kW (viac ako 700 k). Ak sa dobre zadívate na pneumatiky, musí vám byť jasné, že toto auto nie je určené ani do púšte. Ale prezentuje a to je hlavné.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo