13.09.2013

Ako asi znie motor s výkonom 2200 koní? Vylepšený Saleen S7 vám to vysvetlí...

Keď sa tunneri zbláznia dopadne to takto. Zo super športu urobia ultra super mega šport a potom natočia video

2200 koní? To by vedel každý... Stačilo by dať do kufra tryskový motor a ide sa! Lenže toto trysky nemá... Takúto cifru vyžmýkali zo spaľovacieho motora.

Pôvodný Saleen S7, ktorý výrobca uviedol na trh ešte v roku 2000 mal 420 kW (570 koní). Nová, ešte stále aktuálna verzia má vďaka pridaniu dvoch túrb Garret výkon 559 kW (760 koní). Z nuly na sto to zvládne pod tri sekundy a maximálku mu uvádzajú na skoro 400 km/h.

To by aj stačilo, čo poviete? Ruským tunerom z Total Race však nie. Auto, ktoré sa ešte stále radí medzi desať najrýchlejších na svete poriadne „vytunili.“ Pôvodnú sedem litrovú V8-čku, ktorá sa do Saleen S7 montovala vymenili za 10,2 litrovú beštiu podporenú dvoma turbami.

Modifikovali tiež výkon a niekoľkomesačnou prácou sa dostali na číslo, z ktorého sa krúti hlava. Úplne presný údaj nevieme, pretože ho zatiaľ nevedia ani chlapi z Total Race. Keď úpravy dokončia, predpokladáme, že konečný výkon bude ešte vyšší než 1600 kilowattov, teda spomínaných 2200 koní.

Problém je, že takýto výkon prakticky nie je možné využiť. Obrovská sila prenášaná na zadné kolesá (ako je to u pôvodného Saleenu) spôsobí, že síce kolesá sa budú krútiť ako o dušu, auto sa takmer nepohne. Aj tie najväčšie a najkvalitnejšie gumy by so zvládnutím tejto sily mali problém. A práve preto Rusi upravili Saleen S7 zo zadokolky na pohon všetkých kolies, podobne ako to má napr. Audi R8.

Predstavte si tento Saleen na ceste... Ak vám toto video nestačilo, máme pre vás aj staršie, v ktorom síce nejde o najvyšší výkon, ale aj tak je hodné pozretia. Na videu si môžete pozrieť ako tento modifikovaný Saleen vlastne vyzerá a hlavne ako znie jeho pokojné „brbotanie.“ Tiež uvidíte, že to chlapi s pohonom všetkých kolies myslia vážne. Veď pozerajte!

PS: Pozrieť si môžete aj pôvodný Saleen S7 twin turbo v galérii.  Nepripomína vám Saleen náhodou Jaguar XJR, ktorý si pred nedávnom zobral do parády TaxTheRich100? Bodaj by nie, veď z neho vychádza!  

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.