2018-03-02 11:59:17
Rotačný motor Mazda
Rotačný motor Mazda
Zdroj: www.greencarreports.com

Mazda oficiálne potvrdila návrat Wankelovho rotačného motora

Japonská automobilka Mazda teraz už oficiálne potvrdila návrat rotačného motora do sériových automobilov.

Wankel sa vracia. Nie však v takej forme ako fanúšikovia tohto motora a automobilky Mazda dúfajú. Príde vo forme range extendera, teda benzínového „predlžovača“ dojazdu. Tušíte správne, motor bude doplnkovou výbavou pre elektromobil, ktorý chce Mazda uviesť už budúci rok. Pre holandský portál ZerAuto.nl to potvrdil európsky Viceprezident predaja a služieb zákazníkom Martijn ten Brink.

Elektromobil je jedným z bodov dlhodobého plánu automobilky známeho ako Zoom-Zoom 2030, ktorého cieľom je výrazne zvýšiť ekológiu činnosti a portfólia značky. Brink pritom tvrdí, že Wankelov motor „síce nebude skutočne potrebný, pretože náš priemerný zákazník cestuje denne približne 60 kilometrov do práce a naspäť," ...motor bude slúžiť... "najmä na upokojenie zákazníka." Jednoducho si ho zákazníci budú môcť kúpiť, aby sa nemuseli báť o dojazd, aj keď ho reálne využijú len minimálne.

Brink tiež ozrejmil, že pôjde o jednorotačný motor bez prepĺňania, ktorý bude v konštrukcii vozidla umiestnení čo najnižšie tak, aby negatívne neovplyvnil jazdné vlastnosti vozidla. Motor bude pritom veľký ako „škatuľa od topánok“ a bude slúžiť výhradne pre účely generovania elektriny pre batérie (kŕmením generátora). Motor bude pracovať úplne nehlučne a bez vibrácií. Toto spolu s minimálnymi rozmermi pri relatívne vysokom výkone, sú hlavnými dôvodmi prečo ho Mazda použije týmto spôsobom. Zabezpečí tým tiež jeho životnosť, ktorá bola v minulosti veľkým problémom pri používaní motora ako jediného pohonného agregátu.

Akú veľkú kapacitu budú mať batérie plánovaného elektromobilu, ani ďalšie podrobnosti nepoznáme. Musíme si tak počkať, až čas ukáže ako bude vyzerať elektromobil od Mazdy. Isté ale je, že sa Mazda ani v dlhodobom horizonte neplánuje vzdať spaľovacích motorov. Práve naopak, zvýšením ich účinnosti až na 56% dokáže ich život podstatne predĺžiť. O Skyactiv X sme už písali, všetko nájdete tu.

Naposledy sa rotačný motor objavil v sériovom aute medzi rokmi 2003 až 2011, keď Mazda vyrábala športové kupé RX 8. Mazda je v súčasnosti jediná automobilka, ktorá naďalej živý vývoj takéhoto motora. Nasledovníka modelu RX 8 ale už dávnejšie zavrhla. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: motor1, zerauto.nl

Komentáre k článku


Stream naživo