30.11.2017

Los Angeles: Prišla nová Mazda 6. Podkapotou debutuje turbobenzín!

Mazda predstavila na horúcej americkej pôde na autosalóne v Los Angeles svoju novú vlajkovú loď.

Iba nedávno tu bol jeden facelift a teraz prichádza ďalší? Tento je však primárne zameraný na americký trh, aj keď sa zmeny dotýkajú celého sveta, väčšina z nich. Facelift jemne pozmeňuje tvary auta v duchu estetického konzervativizmu a krásy, ktorou Mazda ovplýva, zlepšuje komfort a hlavne pridáva nový motor. Konkrétne ide o turbom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2,5 litra označený ako Skyactiv-G 2,5T. Ide o agregát, ktorý na americkú pôdu priniesol model CX-9.

Tvary automobilu sú po novom maskulínnejšie, výraznejšie tvarovaný a vystúpený predný nárazník v spolupráci s väčšími kolesami ukazujú na silu, ktorú skrýva Podkapotou. 

Motor disponuje rafinovane skonštruovaným systémom prepĺňania. Dynamic Pressure Turbo má zúžený prívod plynov pred turbom. Mazda efekt úzkeho vstupu popisuje ako efekt prstu čiastočne zakrývajúceho hadicu. Čím viac prstík prekáža vode prúdiacej von z hadice, tým je prúd silnejší. Vďaka úzkemu prívodu dokáže Mazda až smiešne jednoducho eliminovať turbodieru. Nástup turba je tak okamžitý aj v nízkych otáčkach. Keď motor dosiahne vyššie otáčky, otvorí sa druhý prívodný kanál a umožní dúchadlu vtláčať do valcov ešte viac vzduchu. Výfukové potrubie (4-3-1) je nastavené tak, aby nedochádzalo k pulzovaniu a spätnému tlaku. Prítomný je aj EGR ventil pre recirkuláciu schladených výfukových plynov. Jeho uplatnenie pomáha udržiavať v spaľovacom priestore nižšiu teplotu, zabraňuje klepaniu a tak aj šetrí palivo, keďže riadiaca jednotka nemusí dodatočne vstrekovať palivo pre schladenie motora.

Kľúčom k zážitku z dvojice silných štvorvalcov – atmosférického i prepĺňaného, ktoré tvoria ponuku motorizácii v novej 6-tke je inovovaná automatická prevodovka. Vystačí si so šiestimi stupňami, „neamericky“ ale udržiava menič krútiaceho momentu zamknutý po väčšinu jazdných situácii, čím umožňuje vodičovi zažiť postupnú gradáciu ťahu motora.

Prepĺňaný motor má maximálny výkon 250 koní a krásny krútiaci moment 420 Nm pri 2000 ot/min. A to na 93 oktánový benzín... Nenadarmo motor vyhráva na trhoch kde je dostupný ocenenia a nenadarmo ho Mazda prirovnáva k atmosférickým motorom V8. Krútiaci moment na to veru má a podľa Mazdy aj jeho priebeh.

K silnejšiemu motoru patrí aj úprava podvozku. Automobil po refreši holduje solídnejším riešeniam, pozmenená bola geometria náprav, aby lepšie odolávali sile motora a jazde vyššími rýchlosťami. Zmeny sa týkajú aj utlmenia interiéru pred hlukom vonku.

Inováciami prešiel aj infotainment (má väčší displej). Adaptívny tempomat v novej verzii dokáže priviesť auto k úplnému zastaveniu a následne ho znova rozbehnúť až na požadovanú rýchlosť - funguje tak aj v zahustenej premávke.  Taktiež sedadlá majú novú ergonómiu. Najdôležitejšie však je, že Mazda pridala nové prémiou zaváňajúce výbavy tak, aby vyhovela čoraz väčšiemu počtu záujemcov o bohatšie a luxusnejšie prvky. Turbomotor bude jedným z nich. Atmosférický štvorvalec zas bude k dispozícii aj s manuálnou prevodovkou, čo je v Amerike skutočný unikát a unikát je to aj u nás... 2,5i bez automatu nedostanete, všakže. Mimochodom, motor disponuje systémom deaktívacie dvojice valcov, ak nie sú potrebné. Aby Mazda nenechala nič na náhodu, k automatickej prevodovke s meničom pridala aj zotrvačník. Nech majitelia nepocítia ani štipku vibrácii prameniacich z chodu iba na dva valce. Či sa aj v Európe dočká zákazník prepĺňanej verzie motora nevieme, iba dúfame.

 

jh
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.