12.05.2017

BMW: Kupé radu 8, nový rad 1, nový rad 2 kupé, kabrio a nové edície radu 3

BMW v priebehu niekoľkých krátkych dní vypustilo do sveta hneď niekoľko noviniek pri menších modeloch.

BMW predstavilo pre rad 1, 2 aj 3 niekoľko noviniek. Ukázalo tiež prvú skicu budúcej luxusnej novinky – BMW radu 8. Nové kupé sa v podobe štúdie objaví na tohtoročnej súťaži Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ktorá sa uskutoční 26. mája 2017, a ponúkne tak exkluzívny náhľad na BMW radu 8 Coupé, určené pre rok 2018.

 „BMW radu 8 Coupé nadviaže na našu tradíciu luxusných športových coupé a pridá do našej ponuky skutočné vozidlo snov – kúsok pravej automobilovej fascinácie,“ hovorí Krüger o novom modeli. „Coupé radu 8 podčiarkne naše prvenstvo v segmente luxusných automobilov. Už dnes vám môžem prezradiť, že pôjde o skutočne luxusné športové coupé.“

Rad 1 dostáva „posledný“ facelift

BMW radu 1 dostane pred príchodom úplne novej generácie ešte jeden drobný aktualizačný facelift. Na zmätenie nepriateľa píšu Bavori o novej generácii auta, no nenechajte sa zmiasť, jednotka ešte nejaký ten čas zostane zadokolkou. Ponúkne však nové verzie, farby, nový informačný systém iDrive a upravenú prístrojovú dosku.

BMW radu 1 tak naďalej ponúka troj, štvor a šesťvalcové benzínové motory a naďalej ponúka troj a štvorvalcové naftové agregáty. Novinkou sú špeciálne modelové verzie Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a BMW M140i Edition Shadow podčiarknu športovú a zároveň elegantnú príťažlivosť vozidla s čiernou maskou chladiča, čiernym pozadím LED svetlometov a zatmavením zadných LED svetlometov.

Ako som už naznačil vyššie, jednotka sa v nasledujúcich rokoch zmení zo zadnokolky na prednokolku a na priamy súboj vyzve najväčšieho konkurenta v oblasti prémiových hatchbackov – triedu A od Mercedesu.

Faceliftu sa dočkal aj rad 2

Tu tiež možno badať úpravy dizajnu, ktoré tak ako sme pri BMW zvyknutí znamenajú nenápadné oživenie tvarov. Oba modely kupé aj kabrio sú teraz štandardne vybavené bi-LED svetlometmi. Hlavné svetlomety môžu byť tiež na želanie dodané v adaptívnom full LED vyhotovení. Ich výrazná grafika podčiarkuje dynamický charakter prednej časti. Známy vzhľad s dvoma dvojicami kruhových svetlometov dostal interpretáciu v šesťuholníkovej forme. So zväčšenými ľadvinkami masky chladiča vyzerá predná časť nových modelov širšia a pôsobí športovejším dojmom. Vonkajšie nasávacie otvory trojdielnej prednej časti sú väčšie a zdôrazňujú rozkročený postoj vozidla na ceste.

Do ponuky farieb karosérie pribudli odtiene modrá Mediterranean, modrá Seaside a oranžová Sunset. Rozšírila sa aj paleta kolies z ľahkých zliatin – na 17 druhov s priemerom 16, 17 alebo 18 palcov.

Centrálny displej s vysokým rozlíšením a s uhlopriečkou 8,8 palca dostal v novom BMW radu 2 Coupé a BMW radu 2 Cabrio v kombinácii s navigačným systémom Professional možnosť dotykového ovládania. Vďaka tomu je k dispozícii ďalší spôsob ovládania viacerých funkcií, ktorý dopĺňa existujúci koncept obsluhy iDrive s ovládačom iDrive Touch a inteligentné hlasové ovládanie.

Novinky dostáva aj rad 3

Od júla 2017 rozšíria ponuku štandardnej výbavy a možnosti individualizácie modelov BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring tri nové špeciálne edície: Sport Line Shadow, Luxury Line Purity a M Sport Shadow. Špeciálne edície sa dajú objednať k existujúcim líniám výbavy a dodávajú sa v spojení so všetkými druhmi pohonných jednotiek. Od júla 2017 budú súčasťou štandardnej výbavy modelov BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring LED svetlomety a LED hmlové svetlomety. Rozšíri sa aj ponuka individuálnych opcií a výber lakov karosérie, diskov kolies z ľahkých zliatin, farieb poťahov a interiérových líšt.

Aj v prípade BMW radu 3 sa veľký displej infotainmentu mení na displej s možnosťou ovládania dotykom.

jh
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.