10.03.2017

KIA Niro PHEV: Niro hybrid č. 2. Tento prejde na elektrinu minimálne 55 kilometrov

Kia Niro Hybrid už nejaký ten mesiac poznáme. Teraz mu pribudne druhý súrodenec s označením PHEV.

Kým štandardné Niro si svoju batériu dobíja jedine samostatne, nové Niro si batériu s výrazne vyššou kapacitou môže dobiť aj priamo zo siete. Niro Hybrid je totiž HEV, kým Niro PHEV je... PHEV, teda plug-in hybrid.

Niro (HEV) disponuje benzínovým motorom 1,6 GDi s maximálnym výkonom 77 kW (105 k) a elektromotorom s maximálnym výkonom 32 kW (43,5 k). Systémový výkon Nira Hybrid je  104 kW (141 k) a systémový krútiaci moment 265 Nm. Vďaka dvojici motorov prepojených prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky dokáže Niro zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy.

Niro PHEV má taktiež benzínový motor 1,6 GDi s maximálnym výkonom 77 kW (105 k), avšak disponuje silnejším elektromotorom s maximálnym výkonom 44,5 kW (60 k). Prekvapivo však PHEV nebude mať vďaka silnejšiemu motoru vyšší celkový výkon a krútiaci moment, zostanú na rovnakom maxime 104 kW (141 k) a 265 Nm. Parametre Nira PHEV budú ale lepšie rozložené v prospech mierneho zvýšenia dynamiky, čo dokumentuje zníženie času potrebného na šprint na 100 km/h z 11,5 na 10,8 sekundy. Štandardné Niro HEV má na základe európskeho cyklu NEDC emisie CO2 na úrovni 88 g/km, Niro PHEV túto hodnotu stiahlo na 30 g CO2 na kilometer.

Rozdiel spôsobuje celkom pochopiteľne vyššia kapacita batérií a tiež odlišné nastavenie dvojice motorov (vďaka silnejšiemu elektromotoru). Niro HEV disponuje batériami s kapacitou 1,56 kWh, Niro PHEV má batérie s kapacitou 8,9 kWh. Kým štandardné Niro tak dokázalo prejsť bez spustenia benzínového motora na jednu šupu iba niečo vyše kilometra, plug-in hybrid už zvládne 55 kilometrov na jedno nabitie. Kia neuvádza koľko bude trvať nabitie lítium-polymérovej batérie Nira PHEV, no keďže batériu v Optime PHEV s kapacitou 9,8 kWh nabijete zo zásuvky cez noc, Niro bude na tom podobne a mierne lepšie (odhadom okolo 8 hodín zo zásuvky). Výkonnejšie nabíjanie pochopiteľne čas skráti.

Prečo teda PHEV nenahradí HEV a iba doplní verzie Nira? Nuž preto, lebo bude celkom pochopiteľne o nejaké to „evríčko“ drahšie a navyše batéria s vyššou kapacitou ubrala z batožinového priestoru 102 litrov. Výsledných 325 litrov nie je veľa, ale nie je ani málo, keďže tí s potrebou väčšieho kufra stále môžu siahnuť po 427 litrovom kufri Nira HEV. Prípadne sklopiť zadné sedadlá a využiť aj tento ponúknutý priestor. Odlišnosťou je aj zopár detailov v interiéri a v exteriéri.

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.