2017-02-09 10:45:00
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer 2017
Zdroj: Opel

Nový Opel Insignia Sports Tourer má o 100 litrov väčší kufor

Nová vlajková loď značky Opel pridá do svojej ponuky aj kombi verziu.

Insignia druhej generácie presviedča zaujímavými líniami a batožinovým priestorom s maximálnym objemom 1640 litrov. To je o 100 litrov viac ako pri predchádzajúcej generácii.  Opel Insignia Sports Tourer má dizajn v štýle veľkého kupé, veľký priestor a bezpečnosť ako sa patrí na vlajkovú loď značky.

K tomu všetkému sa pridáva mnoho riešení high-tech, ktoré siahajú od inovatívnych reflektorov Opel IntelliLux LED® a ultramoderných asistenčných systémov až po head-up displej. Okrem toho nová Insignia poskytuje dnes už typickú prvotriednu konektivitu Opel s integráciou smartfónu a novými funkciami telematického systému Opel OnStar – ako rezervácie hotelov a vyhľadávanie voľných parkovísk prostredníctvom dispečingu OnStar.

Nová vlajková loď je zároveň prvým modelom vyrábaným v Rüsselsheime s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, priestorovým kamerovým systémom so záberom 360° a inteligentným pohonom všetkých kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu (torque vectoring). Nový Opel Insignia Sports Tourer bude mať svetovú premiéru na ženevskom autosalóne 7. marca a objednávky začne výrobca prijímať už vo februári.

Zdroj: Opel

Výrazná diéta pomohla

Nový Opel Insignia Sports Tourer je ľahší až o 200 kilogramov (podľa motora a vybavenia) ako jeho predchodca. Podarilo sa to dosiahnuť predovšetkým použitím ľahkých materiálov a efektívnym priestorovým usporiadaním komponentov (packaging). Nižšia hmotnosť v kombinácii s nižšou polohou sedadla vodiča automobilu výrazne pridáva jazdnú dynamiku, takže veľké kombi z Rüsselsheimu je mimoriadne agilné.

Pre väčší komfort a bezpečnosť

Nový Opel Insignia Sports Tourer prichádza s rovnakými najmodernejšími technológiami ako sedan Grand Sport. Medzi nimi si osobitnú zmienku zaslúžia adaptívne reflektory Opel IntelliLux LED®, ktoré reagujú rýchlejšie a presnejšie ako doteraz. K tomu sa pridávajú asistenčné systémy high-tech - bezpečnosť zvyšujú asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadením. Okrem toho je Insignia novej generácie prvým modelom značky Opel vybaveným aktívnou kapotou. Pri kolízii s chodcom sa kapota v priebehu milisekúnd zdvihne, čím sa zväčší vzdialenosť od motora, a tým zníži riziko zranenia chodca.

Zdroj: Opel

V kabíne môžu byť príplatkové ergonomické sedadlá premium s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken e. V. – kampaň za zdravý chrbát), vybavené masážnou funkciou, ventiláciou a pamäťou nastavenia. Zaručujú výrazne vyššie pohodlie sedenia. Vonkajšie sedadlá vzadu môžu byť vyhrievané – rovnako ako predné okno. K dispozícii je aj veľké panoramatické strešné okno. Opel dbá aj na pohodlné nakladanie. Dvere batožinového priestoru nového kombi Insignia Sports Tourer sa dajú otvárať a zatvárať elektricky pomocou snímača, ktorý registruje definovaný pohyb nohy pod zadným nárazníkom.

Insignia Sports Tourer v kabáte Monza Concept

Už sedan Opel Insignia Grand Sport preberá mnohé črty atletickej štúdie Monza Concept s jej emocionálnym dizajnom. Pri kombi Insignia Sports Tourer novej generácie však ešte viac vystupujú do popredia. Dĺžka auta 4 986 milimetrov vzrástla iba nepatrne oproti predošlej generácii. Nový model ale pôsobí, že je výrazne väčší a má viac atletické proporcie. Prispieva k tomu o 11 milimetrov zväčšený rozchod, prominentná maska chladiča a reflektory inšpirované štúdiou Monza Concept.

Zdroj: Opel

Proporcie vozidla rozhodne ovplyvňuje  rázvor, ktorý je predĺžený o 92 milimetrov na 2829 milimetrov. Predný previs karosérie skrátili o 30 milimetrov. Typická „čepeľ“ automobilov Opel sa začína na predných dverách a zdvíha sa smerom dozadu. Upriamuje pohľad na zadnú časť karosérie. Chrómovaná lišta bočných okien prechádza do zadných skupinových svetiel z LED a dodáva nízkej karosérii (iba 1483 milimetrov) kombi Insignia Sports Tourer výrazne športový vzhľad. Strieborné pozdĺžne lišty strešného nosiča (štandardné pri všetkých verziách vybavenia) vizuálne predlžujú automobil.

Zdroj: Opel

Príbuznosť sériového modelu Insignia Sports Tourer so štúdiou Monza Concept je dobre viditeľná hlavne na zadnej časti karosérie. Tvar s čistými líniami pôsobí oveľa ľahšie ako u predchodcu. Spolu zo štíhlymi, trochu vystupujúcimi zadnými skupinovými svetlami z LED s grafikou v profile dvojitého krídla má vlajková loď Opel výrazný vzhľad aj zozadu. Dizajn high-tech štúdie Monza Concept sa tak pretavil do reality.

Ľahké nakladanie

Opel Insignia Sports Tourer novej generácie nielen vyzerá viac elegantne a športovo, ale je súčasne aj praktickejší. Vzdialenosť medzi nárazníkom a batožinovým priestorom je vďaka tvaru piatych dverí kratšia. Preto sa dá batožinový priestor ľahšie naložiť. Zväčšil sa aj priestor medzi vnútornými blatníkmi, lepšie sa dajú uložiť aj rozmerné predmety. To platí aj pre dĺžku batožinového priestoru, ktorá narástla o 97 milimetrov na 2005 milimetrov pri sklopených operadlách zadných sedadiel. Nový Opel Insignia Sports Tourer má maximálny objem batožinového priestoru 1640 litrov, čo je o 100 litrov viac ako mal predchodca.

Zdroj: Opel

Na maximálne uľahčenie manipulácie s batožinou sú elektrické dvere batožinového priestoru ovládané senzorom bez fyzického dotyku vozidla. V kombinácii so systémom odomykania a štartovania bez kľúča “Keyless Open” stačí naznačené kopnutie pod zadným nárazníkom na otvorenie dverí batožinového priestoru (silueta vozidla premietaná na zem ukazuje správnu oblasť). Ďalšie kopnutie nohou pod nárazníkom aktivuje zatvorenie dverí. Inteligentný systém pri tom rozoznáva prekážky a v kritickej situácii zastaví pohyb dverí. Okrem toho sa dá výška otvorenia dverí batožinového priestoru naprogramovať, napríklad keď auto stojí v garáži. Dvere batožinového priestoru sa dajú otvoriť aj tlačidlom na dverách vodiča alebo diaľkovým ovládaním na kľúči.

Zdroj: Opel

Pre zväčšenie variability batožinového priestoru môže mať Insignia Sports Tourer novej generácie za príplatok operadlo zadného sedadla delené na tri časti v pomere 40/20/40 percent. Zadné operadlo sa dá pohodlne sklopiť tlačidlom v batožinovom priestore. Výrobca dodáva na želanie komplet FlexOrganizer s bočnými koľajničkami na podlahe, deliacimi sieťami a rozličnými prvkami na bezpečné uloženie a fixovanie nákladu.

Wellness na kolesách

Vnútorná výška stropu nad sedadlom je väčšia o 31 milimetrov, vnútorná šírka v úrovni pliec o 25 milimetrov a šírka v úrovni bedier o 27 milimetrov. Dojem veľkého priestoru umocňuje príplatkové panoramatické strešné okno formátu 1400 x 860 milimetrov, ktoré siaha dozadu až nad hlavy zadných pasažierov.

Kokpit je orientovaný na vodiča, ktorý sedí nižšie ako pri predchádzajúcej generácii. K elegantnému vzhľadu interiéru prispievajú čisté línie prístrojového panelu. V strede je dotykový monitor systému IntelliLink bez rámu. Okrem dotykového monitora sa jednotlivé funkcie vozidla dajú intuitívne ovládať troma radmi tlačidiel. Horný rad pod monitorom je vyhradený pre systém infotainmentu, stredný slúži pre kúrenie, ventiláciu a klimatizáciu a spodný rad na tuneli pred radiacou pákou je vyhradený pre asistenčné systémy.

Zdroj: Opel
Zdroj: Opel

Najlepšiu zábavu a špičkovú konektivitu poskytujú najmodernejšie systémy IntelliLink kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto. Smartfón vodiča sa môže pohodlne nabíjať bez kábla. Súčasťou sériového vybavenia je aj telematický systém Opel OnStar. Má mnoho bezpečnostných a asistenčných funkcií - od automatického volania záchranného dispečingu pri nehode až po lokalizáciu ukradnutého vozidla. Cez dispečing OnStar si sa dá vybrať hotel a rezervovať v ňom izba, alebo vyhľadať voľné parkovisko. Súčasťou je aj výkonný hotspot 4G LTE Wi-Fi, umožňujúci pripojenie koncových zariadení spolujazdcov na internet.

Príplatkové ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR poskytujú okrem štandardného nastavovania nastavovať aj šírku bočných oporných častí sedacej časti a operadla, ventiláciu, masážnu funkciu, ako aj pamäť nastavenia. V zimnom období príde vhod vyhrievané predné okno.

Špičkové technológie

Jedným z výnimočných prvkov sú inovatívne adaptívne reflektory IntelliLux LED ® druhej generácie. Majú teraz po 16 segmentov z LED Väčší počet umožňuje presnejšie rozloženie svetelných lúčov podľa prevažujúcich podmienok v premávke a rýchlejšie a plynulejšie prepínanie jednotlivých režimov osvetlenia. Na zlepšenie osvetlenia zákrut pri jazde s diaľkovými svetlami sa intenzita vnútorných segmentov matrice LED sa zvyšuje podľa uhla natočenia volantu. Každý reflektor IntelliLux LED obsahuje aj bodové diaľkové svetlo. Zvyšuje dosah diaľkových svetiel až na 400 metrov, čím zlepšuje výhľad vodiča na dlhú vzdialenosť.

Zdroj: Opel
Zdroj: Opel

K ďalším významným asistenčným systémom patria: head-up displej, kamerový systém so záberom 360°, Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadením a Lane Departure Warning a tiež Rear Cross Traffic Alert.

Pohon všetkých kolies s vektorovaním výkonu

Radosť z jazdy a bezpečnosť zaručuje nový inteligentný pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, Opel tvrdí, že je najdokonalejší v triede. Dve elektricky ovládané multilamelové spojky nahrádzajú klasický diferenciál zadnej nápravy a zabezpečujú presnejšie, individuálne rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá zadnej nápravy, bez ohľadu na povrch cesty – štrk, vodu, sneh alebo ľad. Táto konštrukcia umožňuje tzv. torque vectoring – aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá. Napríklad pri jazde v zákrute sa prenáša dodatočný krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso, čo redukuje nedotáčavosť a umožňuje presnejšie ovládanie vozidla. Zdokonalený podvozok FlexRide je základom pre vynikajúce jazdné vlastnosti. Na tie sa pozrieme po ženevskom autosalóne na medzinárodnej prezentácii, kde si novú Insigniu vyskúšame.

Zdroj: Opel

Prispôsobuje sa momentálne situácii a nastavuje charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a momenty preraďovania (pri automatickej prevodovke) buď automaticky alebo podľa vodičom zvoleného režimu ‘Standard’, ‘Sport’ alebo ‘Tour’. Srdce a duša adaptívneho podvozka je nový centrálny softvér Drive Mode Control. Kontinuálne analyzuje informácie zo snímačov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy.

Opel Insignia Sports Tourer bude mať už pri začiatku objednávok široké portfólio benzínových a naftových turbomotorov s priamym vstrekovaním paliva spolu s najmodernejšími prevodovkami. Absolútnou novinkou u značky Opel je 8-stupňová automatická prevodovka. Má vraj vysoký komfort radenia zatiaľ bude k dispozícii iba s pohonom všetkých kolies.

Jozef Vydra
ZDROJ: Opel C&S

Komentáre k článku


Stream naživo