2016-12-16 17:15:00
VW Passat Variant 2,0
VW Passat Variant 2,0 TDI DSG Highline Ilustračné foto
Zdroj: Jozef Vydra

Európania kašlú na Dieselgate: Jazdenky VW s podvodným softvérom idú na dračku!

Emisný škandál VW Európanov nezaujíma. Ceny dotknutých jazdeniek s podvodným softvérom sa držia výborne.

Automobily s naftovými motormi 1,2 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI EA 189 v emisnej norme Euro5 si veľmi dobre držia cenu na trhu s jazdenými vozidlami. To je v rozpore s očakávaniami finančných expertov i eko aktivistov žiadajúcich odškodnenie zákazníkov koncernu Volkswagen, ktorí si zakúpili takéto vozidlá.

Eko aktivisti vrátane Eurokomisárky Elzbiety Bienkowskej a viaceré združenia zákazníkov žiadajú od Volkswagenu odškodné pre jeho zákazníkov, ktorí si zakúpili naftové automobily so softvérom, ktorý dokázal detekovať meranie emisií a byť mnohonásobne „čistejší“ než v reálnej prevádzke.

Jedným z oporných bodov ich argumentácie je, že tieto autá zaznamenajú výrazný pokles hodnoty na trhu s jazdenými vozidlami. Opierali sa o skutočnosť, že dané automobily musia prejsť zvolávacími akciami, čo môže ovplyvniť ich životnosť a tiež o odhad správania zákazníkov, podľa ktorého sa ďalší kupcovia budú snažiť vyhnúť „autám ktoré klamú.“ Rovnaké výsledky očakával aj Volkswagen, ktorý pri lízingu vplyvom emisného škandálu odpísal niekoľko percent z hodnoty svojich vozidiel, čím prišiel o viac ako pol miliardy eur. Tie percentá (aj peniaze) ale môže teraz pripísať naspäť.

Aspoň tak to vyplýva z dát významného nezávislého portálu Schwacke (Eurotax Glass), ktoré finančná divízia VW citovala. Ceny predávaných vozidiel s podvodným softvérom neklesajú, ale držia si hodnoty, dáta dokonca naznačujú mierny rast v niektorých oblastiach. Pritom si vozidlá VW TDI EA 189 držia decentne vyššiu hodnotu ako porovnateľné autá konkurencie a to aj napriek vyššie zmienenému.

Zdá sa tak, že základný argument eko aktivistov, združení a rôznych organizácií stojí na vode. Predať naftovú jazdenku VW je stále takmer rovnako jednoduché ako pred emisným škandálom. Dáta portálu Schwacke nemajú celoeurópsku pôsobnosť, no sú silným argumentom v boji koncernu Volkswagen proti aktivistom snažiacim sa vytiahnuť z koncernu odškodné.

Zákazníci v Európe podľa VW na odškodnenie nemajú nárok. Kým v USA koncern vyplatil obrovské odškodné od bonusových kupónov, cez finančnú satisfakciu až po spätný odkup vozidla, v Európe niečo také nehrozí. Je to najmä pre iné postavenie zákazníka, ale tiež pre tzv „clean diesel“ označenie, pod ktorým VW naftové autá v USA predával, a tým klamal zákazníka, ktorý mohol nadobudnúť presvedčenie, že si kupuje ekologické naftové vozidlo.

 

 

jh
ZDROJ: Autonews

Komentáre k článku


Stream naživo