2016-09-30 14:46:13
Hyundai RN30 2016
Hyundai RN30 2016
Zdroj: Hyundai

Koncept Hyundai RN30 štartuje športovú budúcnosť. Športový i30 N sa už blíži

Megalománia vo svojej plnej kráse, či ukážka toho, kam až je Hyundai schopný zájsť pri hľadaní svojej športovej stránky.

Vybrať si môžete podľa svojej chuti. Hyundai priviezol do Paríža šokujúco ostrý koncept, ktorý svojim dizajnom a proklamovanými schopnosťami dokumentuje odhodlanie automobilky zmeniť svoj verejný imidž. Hyundai jednoducho ďalej nechce byť „nudný“ kórejčan, či len ten racionálnejší z dvojice značiek. Chce osloviť aj mladších zákazníkov.

Preto už niekoľko rokov pracuje na projekte zvanom N. Veď keď má BMW M, prečo by Hyundai nemohol mať N? A BMW nevyťahujem len tak pre nič za nič. Šéfom športovej divízie kórejskej automobilky Hyundai s označením N je bývalý člen divízie BMW M Albert Biermann.

Concept RN30 nenájde svoje uplatnenie v sériovej výrobe, aj tak sú jeho parametre očarujúce. Z benzínového štvorvalca s objemom 2,0 litra, ktorý bude mať Podkapotou aj i30N tlačí mohutné turbo až 380 koní a 471 Nm krútiaceho momentu. Vozidlo má pohon všetkých štyroch kolies, na zadnej náprave má navyše elektronicky riadený diferenciál.

i30 N tak síce nebude vyzerať tak brutálne ako toto stvorenie, RN30 predsa len mnohé naznačuje. Koncept je v porovnaní s novým modelom Hyunda i30 o 84 mm bližšie k zemi. Má prepracované pruženie, aerodynamický bodykit a s cieľom výrazne obmedziť hmotnosť vozidla využíva karbón i odľahčené plastové komponenty.

Zdroj: Hyundai

V interiéri nájdete iba to najdôležitejšie. Vyberateľný športový volant, škrupinové sedadlá, kompletnú ochrannú klietku a surovosť, ktorú by nič iné ako pretekárske auto neunieslo.

A aká bude teda i30 N?

Albert Biermann pre britský Top Gear takto vysvetlil plány značky v tejto oblasti: „To čo uvidíme už budúci rok je bližšie k štandardnej i30 než RN30, no vďaka svojej športovosti je model pekne odlíšený od základnej i30. Sme Hyundai, nemáme v podstate žiadnych zákazníkov v oblasti športových automobilov, takže ak ideme od nuly na vrchol segmentu, nemôžeme začať príliš zhurta. Otázka totiž znie, koľkí zákazníci nás budú k vrcholu nasledovať? Nové auto je veľmi robustné, je schopné jazdiť na okruhu, ale prvý krok nemôže byť príliš veľký.“

Hyundai ale neplánuje o športovosti iba tliachať do vetra. N-ko bude v budúcnosti pripravovať čoraz ostrejšie modely, ani na začiatku však nebude hrať druhé husle, i keď o prekonávanie rekordov na Nurburgringu záujem nemajú. i30 N bude k dispozícii v dvoch verziách. Jedna bude viac pre bežné jazdenie, avšak schopná tráviť čas na okruhu, druhá bude športovejšia, ostrejšia, viac zameraná na okruh. Automobil bude mať elektronickú náhradu samosvorného diferenciálu, bude mať v rozmedzí od 230 do 260 koní (podľa verzie) a výrazne športový imidž. Spočiatku bude mať iba 6-stupňovú manuálnu prevodovku, no Bierman sa nechal počuť, že pripravujú aj 8-stupňovú „mokrú“ dvojspojkovú prevodovku využiteľnú práve pre športové modely.

Zdroj: Hyundai

 

jh
ZDROJ: Top Gear, Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo