24.06.2016

Pneumatiky Dunlop pomohli prestavať kultovú Yamahu

Model SR400 je jedným z mála istôt. Je tu už takmer štyridsať rokov a skoro vôbec sa nemení.

Firmy, ktoré sa venujú prestavbám, sú schopné vyčariť doslova veľdiela. Belgičan Bertrand  Yamahu doslova „oholil“ na kosť a pridal kompresor. Mohol si to dovoliť.

Po prvé: spoločnosť Krugger Motorcycles si so svojimi unikátnymi, na mieru stavanými motorkami, vybudovala pozíciu kultovej značky. Od roku 2002 získala za svoje špeciálne karosárske výtvory už viac ako tridsať medzinárodných cien. Krugger prevzal titul majstra sveta vo výrobe motoriek na mieru naposledy v roku 2014. Prvýkrát sa udeľoval v roku 2010.

Po druhé: Firma Krugger Motorcycle sídli v Basse-Bodeux a ikonu medzi cestovnými motorkami totálne prekopali na žiadosť samotnej Yamaha Motor Europe. Tentoraz sa pustil do absolútnej klasiky.

Yamaha SR400 je jednoduchá ľahká motorka so vzduchom chladeným dvojventilovým štvortaktným jednovalcom. Vyrába sa už od roku 1978 a za štyri dekády sa takmer nezmenila. Na konci tej minulej si dala Yamaha dvojročnú pauzu. Motor dostal namiesto karburátora moderné vstrekovanie, bez ktorého sa už motocykel neuplatní ani v Európe. Dlhé roky sa pritom predával len doma. Okrem Japonska bola k dispozícii väčšia 500-ka, ale tá sa už dávno nedá kúpiť.

Novú verziu si síce od predvlaňajška môžete kúpiť aj v Európe, otázka je len dokedy. Rad SR bol vždy vhodným objektom ma prestavby. Aktuálnu prestavbu modelu café racer urobil Belgičan Fred Bertrand, ktorého však nikto nevolá inak, ako Krugger.

Krugger postavil stroj „Yardbuilt“ ako poctu svojmu kamarátovi Bernardovi Ansiauovi, dlhoročnému inžinierovi a mechanikovi legendy pretekov Moto GP Valentina Rossiho. Ansiau podobu modelu Krugger SR400 osobne pochválil. „To, čo dokázal Fred Krugger vytvoriť, na mňa veľmi zapôsobilo, pretože sa to dotýka mojej vlastnej minulosti a mojej veľkej vášne. To už nie je len motorka, ale skutočné umelecké dielo. Fred Krugger je mág a veľký umelec. Som ohromený, vidno tu skutočné umenie.“

Bernard Ansiau okrem práce na svojich vlastných motorkách robil mechanika u Yamahy už za čias, keď jazdili Kenny Roberts, Wayn Rainey, alebo Vale. Preto má Yamaha modré pruhy, svetlé a tmavé s menami všetkých pretekárov, s ktorými spolupracovala. Inšpiráciou boli hlavne pretekárske stroje radu TZ zo 70. rokov minulého storočia, čo na motorke vidno.

Ako partnerského dodávateľa pneumatík si Krugger pre svoj zaujímavý projekt vybral značku Dunlop, ktorá sa tak podieľa na exkluzívnom, ručne postavenom motocykli Krugger „Yardbuilt“ SR400. Je vybavený pneumatikami Dunlop K82 a TT100 z dvoch hlavných dôvodov. Po prvé tieto pneumatiky využívajú technológiu inšpirovanú klasickými víťaznými pretekárskymi pneumatikami Dunlop. Napríklad TT100 získali meno tak, že boli prvými cestnými pneumatikami, ktoré v pretekoch Man TT dosiahli priemernú rýchlosť viac ako 100 míľ za hodinu (vyše 160 km/h). Pre tento zákazkový projekt bolo však ešte dôležitejšie, že Dunlop zachoval pneumatikám autentický vzhľad. Pneumatiky Dunlop zodpovedajú svojím vzhľadom originálom z roku 1969, len zmes majú modernú. Dotvárajú celkovú podobu modelu Krugger. Pár rúrok, motor, zákazkové obrátená riadidlá, drôtené kolesá a reťazový prevod na to zadné. Nič extra, ale tiež nič odfláknuté a zároveň nič navyše. To však bol účel prestavby.

Výsledkom je motocykel s kratučkým „chvostom“, ktorému chýba kapotáž. Má len veterný štítok a okrúhle predné svetlo. Jednovalec prišiel o vstrekovanie, ktoré nahradil opäť klasický 48mm karburátor S & S a navyše je štvorstovka dopovaná kompresorom Aisin 300. Celok zvýrazňuje nerezový výfuk. Krugger tiež zúžil a natiahol sériovú nádrž, vidlice sú o niečo kratšie, vzadu sú tlmiče Fox. Vzadu zostala bubnová brzda, predné kotúčovú spolu s hydraulickou spojkou dodal Beringer a maličký displej s tachometrom je od Motogadget. Motorka tak na prvý pohľad vyzerá jednoducho a je postavená s citom pre detail.

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.