Volkswagen Amarok dostane konečne motor, ktorý si zaslúži - šesťvalec 3,0 TDI
Volkswagen vypočuje svojich zákazníkov a ponúkne im Amarok s viac ako len štyrmi valcami.
Volkswagen svoj pracovný pick-up ponúkne aj so silnými naftovými šesťvalcami. Tým konečne vypočuje požiadavky zákazníkov a ponúkne taktiež objemnejší agregát lepšie vyhovujúci náročnému pracovnému zaťaženiu akému Amarok musí čeliť.
Ak doteraz chceli zákazníci viac výkonu a krútiaceho momentu, museli svoj Amarok podrobiť transplantácii motora, ktorú im s radosťou urobila tuningová firma MTM.
Doteraz ponúkal koncern Volkswagen pri svojom jedinom modeli typu pick-up dva motory – 2,0 TSI (118 k) a 2,0 TDI. Naftový radový štvorvalec 2,0 TDI ponúkal v pracovných špecifikáciách, počínajúc verziou s max. výkonom 90 kW (122 koní) končiac bi-turbo verziou s maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Pre takéto vozidlo však nie je dôležitý maximálny výkon, ako skôr krútiaci moment v nižších otáčkach. Najsilnejšia verzia naftového štvorvalca mala buď 400 alebo 420 Nm krútiaceho momentu v závislosti od použitej prevodovky (menej s manuálnou 6 st. prevodovkou).
I keď naftové bi-turbo nie je v žiadnom prípade slabé a dokáže posádku i náklad vozidla previesť ako terénom, tak i diaľnicou, modelu chýbala reálna vrcholná verzia. Tá prichádza prostredníctvom využitia naftového šesťvalca V6 3,0 TDI s maximálnym výkonom 165 kW (224 k) a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm. Po príchode tejto verzie prídu na rad ďalšie a to verzia s maximom výkonu 150 kW (204 k) a najslabšia s výkonom 120 kW (163 k).
Nie je pritom zrejmé či bi-turbo zostane v ponuke, alebo ho V6 úplne nahradí. Nižšie špecifikácie naftového štvorvalca by mali zostať.
Opäť platí, že pracovné verzie motorov musia zniesť viac ako verzie využívané v osobných automobiloch a taktiež potrebujú odlišné nastavenie v prospech vyššieho krútiaceho momentu a jeho lepšieho priebehu než by mali vysoký maximálny výkon. Napriek tomu môže byť pre niekoho verzia naftovej V6 s výkonom 120 kW prislabá na inak silný motor. Nuž, takí možno ešte nepočuli o aktuálne predávanom naftovom prepĺňanom 2,0 TDI s max. výkonom 55 kW (75 k) vo VW Caddy.
Nech sa na nové motorizácie pozeráme z akéhokoľvek pohľadu, za odštartovaním využívania objemnejšieho motora vidíme okrem snahy vyhovieť požiadavkám zákazníkom a snahe vzdorovať konkurentom (napr. Ford Ranger a jeho 3,2 TDCi) aj snahu lepšie vzdorovať čoraz prísnejším emisným normám. Väčší motor sa dokáže s vyššou záťažou vysporiadať lepšie a tým nemusí mať výrazne vyššiu spotrebu pri záťaži v teréne, a teda ani emisie.
Inovovaný Amarok aj s naftovým šesťvalcom Podkapotou sa predstaví na jeseň tohto roka. Okrem nového motora a možnosti spriahnuť ho so 8-stupňovou automatickou prevodovkou bude mať mierne upravený dizajn a na palube budete môcť nájsť zopár noviniek vrátane cúvacej kamery, či bezpečnostných asistentov. Amarok naďalej zostane prioritne zadnokolkou s možnosťou priplatiť si za dva typy pohonov 4MOTION (podľa potrieb jazdy v teréne). Zvýši sa taktiež maximálne zaťaženie vozidla z 3,2 na 3,5 tony.
ZDROJ: VW
Komentáre k článku