27.04.2016

Renault Koleos: o kúsok väčší brat Nissanu X-Trail ponúkne komfort a suverénnosť

Renault Koleos II. generácie sa bude vyrábať v Južnej Kórei a v Číne. Je o pár centimetrov väčší ako X-Trail.

Genetická spriaznenosť medzi súčasným Nissanom X-Trail a Renaultom Koleos II. je pochopiteľná. Tak ako majú k sebe blízko Nissan Qashqai a Renault Kadjar, podobný príbeh budú od tohto roku písať X-Trail a Koleos.

Renault bude mať výhodu technológií, ktoré pre svoje modely pripravil Renault pri príležitosti veľkej modelovej ofenzívy, ktorú už niekoľko mesiacov vedie.

Podobnosť modelov vychádza zo zdieľanej platformy CMF-C/D (Talisman, Qashqai, Espace...), avšak nekončí pri nej. Renault podľa súčasných informácií nepodľahol pokušeniu a do nového Koleosa nebude montovať automatické dvojspojkové prevodovky, ktorými si získava zákazníkov v Európe. Spoľahne sa na automatiku od Nissanu označenú ako X-Tronic (CVT). Rozdiel medzi modelmi tak bude prakticky výhradne vo výbave, veľkosti displejov a vizáži.

Renault Koleos sa predstavil predvčerom na autosalóne v Pekingu v Číne, teda na trhu, kde bude predstavovať vlajkovú loď a bude sa preň lokálne vyrábať. Význam čínskeho trhu a potenciál veľkého SUV v krajine je nepopierateľný. Pre zvyšok sveta, vrátane Európy bude Koleos vyrábaný v Južnej Kórei. Aj tento krok sme očakávali, nakoniec aj predchádzajúca generácia sa vyrábala tam. Potenciál modelu v Európe nie je taký veľký, aby si vyžiadal lokálnu výrobu a keďže v Mekke SUV v USA Renault nemá zastúpenie, nie je o čom uvažovať. Práve pre spomínané prevodovky je to však škoda.

Podľa súčasných informácií by mal Koleos poskytovať pre Európu jeden benzínový a dva naftové motory s výkonnostným rozpätím od 96 do 127 kW. Ani tu netreba dúfať v exotiku. Základ bude tvoriť moderný agregát 1,6 dCi s výkonom 96 kW (130 k). Vyššie bude stáť jeho bi-turbo verzia s výkonom 118 kW (160 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Vrchol ponuky bude predstavovať s najväčšou pravdepodobnosťou motor 1,6 Energy TCe, či skôr DIG-T, ktorý by mal poskytnúť vyšší výkon ako v prípade súčasného X-Trailu a to 127 kW (176 k), čo je o 16 koní viac ako majú aktuálne verzie tohto motora, no o 24 koní menej než má vrcholná verzia motora v Talismane (200 k). Nižší výkon v porovnaní s „kolegom“ možno odôvodniť potrebou vyššieho krútiaceho momentu, respektíve potrebou jeho lepšieho priebehu pre ťažšie a väčšie auto. Krútiaci moment 260 Nm tak môže byť dostupný v širšom spektre otáčok (Talisman Energy 200 TCe – 147 kW (200 k), 260 Nm pri 2500 ot/min.). Motory bude možno kombinovať buď s manuálnou šesťstupňovou alebo spomínanou automatickou prevodovkou X-Tronic.

Vozidlo má celkovú dĺžku 4670 mm (+30 mm), šírku 1840 mm (+20 mm)  a rázvor 2710 mm (+5mm). V zátvorke uvádzame odlišnosti od modelu X-Trail. Medzigeneračne Koleos narástol. Od prvej generácie je dlhší o 150 mm (15 cm!), dlhší je aj rázvor o 20 mm. Naopak je užší o 15 mm a mal by byť aj ľahší. Pohľad na rozmery značí, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa zvýšili previsy karosérie. Priechodnosť ľahším terénom a odolnosť spodných častí karosérie pri parkovaní k obrubníku zabezpečí svetlá výška 213 mm. Nájazdové uhly 19 a 26° sú na veľké SUV slušné, a síce bude mať vozidlo dostupný pohon 4x4 od Nissanu aj s režimom Lock AWD, odolnosť v teréne od auta nikto neočakáva.

Významnejšia je skôr prítomnosť 7 alebo 8,7 palcových dotykových displejov infotainmentu, audiosústavy Bose, asistenčných systémov ADAS. Nezanedbateľná je vysoká bezpečnosť i rozhľad, ktorý poskytuje vyšší posed (+150 mm v porovnaní s Talismanom). Ak ide o technológie, zákazníci značky s diamantom v logu budú môcť svoje veľké SUV dovybaviť v podstate všetkými prvkami, akými disponuje Talisman (head-up displej, parkovacia kamera, panoramatická strecha, Pure LED svetlá...). Koleos sa hrdí mimoriadne štedrou ponukou priestoru na zadných sedadlách (pre kolená v hraničnej pozícii 289 mm). K tomu pridáva 624 litrový batožinový priestor a 35 litrov odkladacích priečinkov v kabíne. Otázka možnosti dokúpenia 2 miest v treťom rade nie je v tlačovej správe spomenutá, keďže však ide o relatívnu drobnosť, nevidíme dôvod, prečo by si zákazník sedadlá v treťom rade nemohol prikúpiť. Všetky zvyšné otázniky rozlúskneme neskôr počas roka. Dovtedy sa treba uspokojiť s vyššie zmieneným a s obrázkami v galérii. 

 

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.