23.03.2016

BMW X7 je na ceste. Supersedan väčší ako rad 7 sa postaví Maybachu

BMW sa v budúcich rokoch chystá výrazne posilniť svoju pozíciu v luxusnom segmente.

Zatiaľ čo sa o príchode modelu BMW X7 len diskutovalo a zdalo sa, že projekt dostal niekoľkoročný odklad, v súčasnosti je zrejmé, že najväčšie a najluxusnejšie SUV od BMW skutočne príde. Nebude to však zajtra, ani pozajtra, no v priebehu niekoľkých rokov určite.

BMW totiž „tak trochu“ odhalilo jeho siluetu prostredníctvom vyobrazenia nižšie. BMW X7 bude výrazne väčšie ako BMW X5. Tento gigant bude podľa všetkého zdieľať platformu s radom 7. Malo by tak byť akousi SUV alternatívou k tejto limuzíne s tým, že so sebou prinesie nové technológie a novú dávku luxusu, čím sa posadí ešte o trošku vyššie ako samotný rad 7. S tým súvisia i možnosti motorizácií.

Očakávať Podkapotou BMW X7 štvorvalce môžeme jedine v prípade hybridných verzií. Predpokladom je, že okrem benzínového a naftového šesťvalca v rozličných verziách sa chystá i benzínový osemvalec a tiež dvanásťvalec.

Číslo 7 je kľúčové aj z hľadiska počtu miest na sedenie. Má ísť o sedemmiestne vozidlo, ktoré nebude ani pri sedemmiestnom usporiadaní trpieť na nedostatok priestoru v kufri. Rozmerovo sa tak zaradí medzi amerických obrov akými sú GMC Yukon XL, či Cadilac Escalade a podobne. Na palube ale bude ponúkať podstatne väčší luxus a jeho cenovku treba očakávať na úrovni cca 100-tisíc eur. Výroba bude prebiehať v americkom Spartanburgu a model potvrdil samotný šéf BMW AG Harald Kruger. „Svoj modelový rad rozšírime modelom BMW X7 a svoju pozornosť zameriame na hĺbkovú analýzu ďalšieho potenciálu tohto vysoko atraktívneho segmentu,“ povedal Kruger.

Tým smeroval k ohlásenému ďalšiemu modelu, ktorý zatiaľ môžeme nazývať len supersedan, či rad 9.

Šéf vývoja automobilky BMW Klaus Froehlich sa pre Autonews rozrozprával o ďalšom rozšírení segmentu veľkých luxusných vozidiel. „Uvidíte, že tak ako niektorí naši konkurenti v budúcnosti budeme schopní vytvoriť hodnotnú ponuku aj v cenovej relácii okolo 150-tisíc eur.“ Narozdiel od týchto „niektorých konkurentov“ ale BMW nechce ísť cestou zväčšovania rázvoru a pridávania rôznych chrómovaných doplnkov na tie isté východzie modely, chcú vytvoriť úplne nový samostatný model práve v tejto cenovej kategórii.

Je jasné o ktorých niektorých konkurentoch Froehlich hovoril. Lenže zatiaľ čo Mercedes svoju luxusnú značku Maybach, či Pullman zakladá na triede S, BMW má samostatnú značku Rolls Royce. Avšak medzi BMW 7 za cca 80 tisíc (základ) a Rolls Royce Phantom za min. 300-tisíc je veľká diera, ktorú chce novým modelom BMW zaplniť.

Nový supersedan bude samozrejme luxusnejší a väčší ako BMW 7 a bude skôr automobilom pre pasažierov (tak ako Phantom) ako pre vodiča. To nás privádza na myšlienku, že chystaná nová platforma pre druhú generáciu Phantoma pod vedením BMW by mohla byť práve tým, čo bude tvoriť základ pre rad 9. Ale bude to „len“ BMW, a tak skôr než na drevo z ebenu a kožu z jednorožca bude zamerané na technológie a nimi poskytnutý luxus. Odlíšiteľný od BMW 7 bude okrem rozmerov i pravdepodobne pokročilejším a "svojským" dizajnom tak ako vyobrazený Luxury concept.

Kým BMW X7 príde za tri-štyri roky (a možno skôr), BMW 9 príde až neskôr a je veľmi pravdepodobné, že trh preň bude tvoriť najmä Čína a Stredný Východ.  

 

jh
ZDROJ: Autonews

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.