2016-03-15 04:20:00
Amarok V8 4,2 TDI
Amarok V8 4,2 TDI

VW Amarok V8 4,2 TDI – nemecký offroad konečne dostal poriadny motor!

Žeby Dieselgate presvedčil Volkswagen dávať do pick-upu Amarok motor aký si zaslúži?

Volkswagen ponúka pre svoj pick-up iba jeden motor vo viacerých špecifikáciách – štvorvalcový naftový turbodiesel 2,0 TDI. V konkurencii pick-upov od Fordu, Mitsubishi, či Toyoty má Amarok najnižší objem. Aj keď objem dokáže vynahradiť prepĺňaním a teda aj rovnakým, či vyšším výkonom, najmä v ťažkom teréne, teda v podmienkach, ktorým je pick-up obvykle vystavený je každé deci navyše výhodou. Takže preto doplnenie ponuky silnejším motorom?

Ani nie. Hlavne, ponuku nedoplnil samotný Volkswagen, ale tuner MTM. MTM na objednávku vymení motor za motor. Konkrétne 2,0 TDI za mohutný osemvalec V8 4,2 TDI, ktorý môžete nájsť v Audi A8, či iných modeloch koncernu.

Okrem výmeny motora sa MTM postará o kompletnú úpravu pohonnej jednotky tak, aby vo finále dostal vlastník modelu Amarok maximálny výkon 410 koní a 930 Nm krútiaceho momentu medzi 2000 až 3000 ot/min. Sila motora sa prostredníctvom 8 stupňovej automatickej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá. Okrem motora upravil MTM i samotné vozidlo. Zdvihol a obrnil podvozok a pridal viacero offroad prvkov. Zmeny sa dotkli aj interiéru, veľká časť povrchov je vylepšená karbónom a alcantarou. 

Názov modelu je MTM Amarok V8 Passion Desert. Tento púštny špeciál stojí na dvadsaťpalcových diskoch a obutí podľa terénnych ambícií. MTM vozidlo  vystavil na autosalóne v Ženeve. Nejde pritom o prvú verziu Amaroku s motorom V8. Už v roku 2014 ukázal stroj, no za dva roky mu pridal aj úpravy, ktoré z neho spravili európsky Raptor.

Za kompletné vozidlo vrátane nového Amaroka určeného na prestavbu si MTM účtuje 200-tisíc eur... Nuž cena riadna, ale tá spotreba...! 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo