02.03.2016

VW T-CROSS Breeze je mikro SUV a kabrio s lepším výhľadom v jednom aute

„Rok 2016 je pre Volkswagen začiatok novej éry“ vraví šéf značky VW Herbert Diess.

Autosalón v Ženeve si nenechala ujsť ani značka Volkswagen. Pre tú má byť rok 2016 novým začiatkom. Po emisnom škandále a takpovediac kríze osobnosti chce nový riaditeľ kľúčovej značky koncernu Volkswagen – značky Volkswagen začať novú éru.

I keď to vzhľadom na hroziace pokuty a obrovské výdavky nebude také jednoduché, Volkswagen otvoreným prístupom k riešeniu krízy dokazuje, že chce kráčať ďalej. Prvými krokmi v tomto príbehu hodnom Fénixa sa Volkswagen odhodlal k výraznej modelovej, či skôr konceptuálnej ofenzíve zameranej na oživenie imidžu značky. Ako prvý prišiel koncept Budd-e (kamoš), ktorý sa po vynikajúcom prijatí môže dočkať sériovej podoby. Niečo také by sa mohlo prihodiť aj v prípade tohto mimoriadne sviežeho konceptu z dielne automobilky.

T-CROSS Breeze je malé, ba priam veľmi malé SUV, ktoré ponúka na jednom mieste výhody vyššieho posedu, vyššej stavby a kompaktných rozmerov. T-CROSS Breeze je tak prvou verziou z modelovej ponuky konceptu T-CROSS.

V podstate ide o crossover spájajúci malé mestské auto s SUV a zároveň s kabrioletom. Výsledkom je tak dizajnovo pútavý koncept s vysokou mierou originality. T-Cross je prvým kabrio SUV v segmente malých vozidiel (segment B). T-Cross opakuje recept automobilky Land Rover, ktorý využila pri modeli Evoque Convertible. T-Cross ale patrí k podstatne menším autám. Crossover vychádza z platformy modelu Polo, avšak z jeho budúcej generácie, ktorá bude ako prvá stáť kompletne na modulárnej platforme MQB (aktuálny model ešte na nej nestojí, využíva ju vo viacerých ohľadoch).

Podkapotou T-CROSSa sa skrýva 1,0 litrový trojvalcový prepĺňaný motor s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Vďaka nemu by sériový T-Cross podľa VW dokázal zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 188 km/h.

Predpokladáme, že motor poháňa iba prednú nápravu, i keď sa produktové video tvári, že má auto pohon 4x4 a minimálne turbo päťvalec... Tak či onak, ani malý trojvalček nebude mať s T-Crossom veľa práce. Auto má hmotnosť 1250 kg, takže preňho je motor úplne postačujúci. Na rozdiel od nového SUV od SEAT-u s názvom Ateca, ktorý preň ponúka totožný motor 1,0 TSI s o niečo vyšším výkonom (v pozícii základného motra...).

Automobil zaujíma novou, výraznou maskou. Tú možno považovať za najnovší posun v dizajne automobilky a predpokladáme, že obdobné charakterové črty nájdeme aj na ďalších modeloch v budúcnosti. T-Cross vyznáva koncepciu 2+2 s dvojdverovým usporiadaním a zatiahnuteľnou strechou. Nová vízia interiéru reflektuje snahu minimalizovať tlačidlá na palubnej doske a všetky nastavenia preniesť na dotykové plochy, či na gestá vodiča.

I keď je predstava kombinácie malého auta, kabrioletu a SUV lákavá, spoliehať sa na to, že naozaj príde na trh netreba. Koncept T-Cross však nevidíme posledný krát, je jasné, že predznamenáva príchod najmenšieho z budúcej rodiny crossoverov značky, ktorý sa o predaje v segmente podelí práve s novým Polom.  

 

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.