01.03.2016

Fiesta ST má novú ostrejšiu verziu Fiesta ST 200

Ford uvádza ešte ostrejšiu a výkonnejšiu verziu svojho malého hot-hatchu Fiesta ST 200.

Nový model neprináša zásadné zmeny, avšak vylepšuje už tak veľmi dobré jazdné vlastnosti a schopnosti Fiesty ST. I keď sme vedeli, že sa chystá výkonnejšia verzia Fiesty ST, boli sme náchylní uveriť, že pôjde o Fiestu RS. Ford však nechcel investovať zbytočne do modelu, ktorý by podľa všetkého mohol konkurovať aj Focusu ST, a tak vylepšil techniku štandardnej verzie ST a vynašiel sa i pri názvosloví – nový model sa volá ST 200 podľa maximálneho výkonu rekalibrovaného 1,6 litrového EcoBoostu.

Pritom ale 200 koní nie je maximum. Fiesta ST 200 dokáže maximum ešte maximalizovať a dočasne zvýšiť o 15 koní. Základná Fiesta ST ponúka 182 koní a krútiaci moment 240 Nm. Fiesta ST 200 k tomu pridáva 18 koní a až 50 Nm krútiaceho momentu. V overboost režime pri potrebe maximálnej akcelerácie je potom maximálny výkon 215 koní a krútiaci moment 320 Nm dostupný po dobu max 15 sekúnd.

Zmeny sa nedotkli len motora, nájsť ich môžete aj inde. Tie najdôležitejšie súvisia s motorom a prenosom jeho výkonu na kolesá. 6-stupňová manuálna prevodovka dostala kratší finálny prevod – z 3,82 na 4,06. Kratšia je aj prevodová páka pre väčší zážitok z radenia. Upravené sú aj schopnosti smerovania krútiaceho momentu medzi prednými kolesami a zmenený je aj prevod riadenia – je ostrejší 13,69:1. Upravený je i otočný čap prednej nápravy a taktiež sú pozmenené zadné vlečné ramená s vyššou klopnou tuhosťou. Ďalšími zmenami je ešte tuhšie pruženie, zníženie podvozku o 15 mm. S nárastom sily prichádza aj potreba lepších bŕzd. ST 200 má zväčšený hlavný tandemový brzdový valec vpredu a vzadu zväčšené brzdové kotúče.

Množstvo úprav na oko poskytuje iba malé zlepšenie v základných kategóriách. Z 0 na 100 km/h zrýchli ST 200 „iba“ o 0,2 sekundy rýchlejšie – 6,7 s. Maximálna rýchlosť je vyššia o 10 km/h 230 km/h. Rozdiel však bude citeľný v jazdných vlastnostiach a pri pružnom zrýchlení.

Na to, aby Ford obe Fiesty ST od seba odlíšil, pre ST 200 vytvoril špeciálny metalízový lak Solid Silver Grey a k laku prifaril aj logá ST 200 spolu s novými 17-palcovými strojovo brúsenými diskami a červenými brzdovými strmeňmi. V interiéri možno zmeny badať najmä pri sedadlách – špeciálne sedadlá Recaro s čiastočným koženým poťahom v uhlíkovej farbe Charcoal.

Nižšie si novú Fiestu ST môžete prehliadnuť aj v akcii.

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.