2015-11-27 12:30:00
vizualizácia úpravy EA 189
vizualizácia úpravy EA 189 1,6 TDI
Zdroj: VW

Úpravy motorov EA189 1,6 TDI a 2,0 TDI budú jednoduché a rýchle

V prípade motora 2,0 TDI jednouchšie a rýchlejšie. Podľa VW stačí aktualizácia softvéru.

Volkswagen zverejnil úpravy, ktoré plánuje vykonať pri zvolávacej akcii, ktorá koncern čaká v Európe. Motor s objemom 1,6 litra, ktorého úpravy mali byť komplikovanejšie a mali záhŕňať i výmenu trysiek vstrekovačov, či väčší katalyzátor budú omnoho jednoduchšie a lacnejšie. Motoru 1,6 TDI okrem úpravy softvéru, stačí vloženie špeciálneho „sitka“ za vzduchový filter a pred merač prietokového množstva vzduchu laicky tzv: „merač váhy vzduchu“ v nasávacom potrubí, ktorý upraví vírenie nasávaného vzduchu tesne pred senzorom tak, aby ten dokázal merať presnejšie. Tým sa zlepší efektivita spaľovania a zároveň znížia emisie výfukových plynov. Vloženie plastového dielu do nasávacieho potrubia spolu s úpravou softvéru nezaberú viac ako hodinu, čím VW docieli kritérium, ktoré koncern mal, a síce, že úprava bude čo najviac „customer friendly“ teda zákazníka čo najmenej zaťaží a zároveň nezhorší parametre, pre ktoré si svoj automobil kúpil.

Motor 2,0 TDI dostane len úpravu softvéru, ktorá nezaberie viac ako pol hodinu, čím úprava opäť spĺňa vyššie spomenuté kritérium, čo najmenej potrápiť zákazníka.

Zdroj: VW

Motor 1,2 TDI zatiaľ nemá presne určené úpravy, ktoré k spĺňaniu emisií bude musieť absolvovať, no VW tvrdí, že pôjde taktiež iba o softvérovú úpravu.

Týmto riešením VW nielenže uspokojil nemecké úrady a teda z vysokou pravdepodobnosťou uspokojí aj ďalšie krajiny (keďže rozhodnutie Nemecka považujú ostatné krajiny za smerodajné), zároveň vyvrátil predpoklady, že daná úprava bude technicky veľmi náročná. Dôležité však tiež je, že úprava nebude stáť koncern veľa financií. Volkswagen však za nutnosť absolvovania zvolávacej akcie nemieni svojich zákazníkov nijako odmeniť, tak ako to urobil v USA. Dôvod je jednoduchý, európsky zákazník, si totiž nekupoval „čistý diesel“ ale iba „diesel.“ Takže na odmenu nemá nárok. Druhou vecou je, že obdarovať 450-tisíc zákazníkov v USA je nič v porovnaní s tým, ak by to isté mal vykonať pri minimálne 8 miliónoch zákazníkov v Európe.

Okrem cieľa splniť emisné normy a čo najmenej zaťažiť zákazníka je prvoradým cieľom vykonať zmeny bez ovplyvnenia výkonu, jazdného prejavu, spotreby a životnosti motoru. Tieto zmeny by nemali ovplyvniť ani spotrebu, výkonnostné parametre a ani životnosť. Volkswagen však túto úpravu musí optimalizovať na každý jeden model a typ motora, zatiaľ teda nemôže potvrdiť, či charakteristika motorov zostane v každom prípade nedotknutá.

Nižšie nájdete video, ktoré úpravu motorov detailnejšie (v nemčine) vysvetľuje. Pod ním uvádzame aj verziu v angličtine.

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo