2015-11-07 04:05:00
Alfa Romeo Giulia 2015
Alfa Romeo Giulia 2015
Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo musí prehodnotiť svoj plán na modelovú expanziu. Čo s Giuliou?

Dôvodom na zmeny v plánoch do budúcnosti vidí materský koncern Alfy FCA v poklese dopytu v Číne.

Sergio Marchionne sa vyjadril, že koncern FCA bude musieť prehodnotiť plán modelovej expanzie automobilky Alfa Romeo z dôvodu naďalej klesajúceho dopytu po prémiových vozidlách v Číne.

Marchionne však tvrdí, že plán predávať 400 000 automobilov značky Alfa Romeo v roku 2018 sa nemení. Rovnako FCA nebude škrtať výdavky na zmŕtvych vstanie populárnej značky a FCA naďalej stojí za rozhodnutím v nasledujúcich rokoch investovať do vývoja automobilov Alfa Romeo 5 miliárd eur. Rovnako tiež nechce rušiť niektoré z modelov.

Rozdiel však bude v tom, ktorý model príde skôr. Automobilka totiž musí tých plánovaných 400 000 automobilov „rozpustiť“ na iných trhoch než na stagunujúcom Čínskom, čo znamená, že sa do popredia dostane záujem európskych, respektíve amerických zákazníkov pred záujmami tých čínskych (našťastie).

Giulie by sa teda plány dotknúť nemali a na trh by sa mala dostať ako prvá v ohlásených verziách. Avšak síce bude v ohlásených verziách, jej vrcholná verzia údajne príde o 6 mesiacov neskôr ako sa pôvodne čakalo. Teda až koncom budúceho roka. Dôvodom má byť úprava bezpečnosti a charakteristiky auta. Posun zaznamenajú aj ďalšie modely, minimálne SUV by sa malo predstaviť až v roku 2017 s posunom 9 mesiacov. Otázne je, či sa Alfa nezameria napríklad na vyššiu špecifikáciu prvého modelu a napríklad nevytvorí aj verziu Giulia kombi, ktorá je najmä v Európe veľmi žiadaná. Tiež je dosť možné, že nástupca aktuálneho kompaktu Giulietta príde skôr. Svoje plány by mal koncern predstaviť v januári.

Alfa Romeo okrem stredne veľkého sedanu Giulia vedeného najsilnejšou verziou QV chce v nasledujúcich rokoch priniesť stredne veľké SUV, stredne veľké coupe, veľký sedan, veľké SUV, nový kompakt a nový roadster. Alfa Romeo v minulom roku predala približne 70-tisíc automobilov. Väčšinu z nich tvorili predaje kompaktného modelu Giulietta, subkompaktu MiTo a niekoľko stoviek kusov posledného modelu v ponuke – 4C.

 

jh
ZDROJ: Automotive Europe

Komentáre k článku


Stream naživo