2015-09-19 04:30:00
Nissan Gripz 2015 Frankfurt
Nissan Gripz 2015 Frankfurt
Zdroj: Nissan, carscoops.com

FOTO: Nissan Gripz je niečo medzi Z-tkom, Jukeom a bicyklom...

Koncept hybridného crossoveru Gripz stojí na začiatku novej éry, alebo na konci modelov Juke a Qashqai.

Nissan rozhodne vie ako rozvíriť vody automobilového priemyslu. Vytvoril koncept, na ktorý môžete pozerať z množstva uhlov a stále objavovať niečo nové. A to platí ako pri pohľade na karosériu, tak i pri pohľade na jeho zameranie.

Koncept Gripz totiž v sebe ukrýva možný budúci vzhľad modelov, ktoré sa dnes označujú ako Juke a Qashqai. Zároveň môže byť predstavou nového športového modelu s označením Z. Tiež to môže byť vzhľad úplne nového modelu, ktorý má blízko k Jukeu, no pridáva mu výkon (ako Z) a schopnosti v teréne aké má bicykel.

Nissan tiež tvrdí, že Gripz odkazuje na model Datsun 240Z. Nuž a prečo sa značka odvoláva na bicykel? Pre jeho všestrannosť. S bicyklom nielenže môžete ísť do práce, ale tiež do hôr, či na dlhé cesty.

Výhodou Gripzu tak pochopiteľne bude väčší komfort a menej potu, nevýhodou predsa len o niečo nižšia všestrannosť ako má bicykel.

Koncept okrem svojho smerovania k odvážnym výletom do terénu, so športovosťou vhodnou na cesty a tiež ekologickosťou vhodnou do mesta zaujme aj dizajnom, či otváraním dverí. Tie predné sa otvárajú do výšky, zadné zas do protismeru.

Vďaka tomuto otváraniu a vďaka absentujúcemu B-stĺpiku vznikne v karosérii veľký priestor, ktorý umožní posádke dostať sa aj na „bonusové“ zadné sedadlá. Automobil totiž vyznáva koncepciu 2+2, je teda prioritne určený pre jazdný zážitok vodiča a spolujazdca.

Rozmerovo má blízko k aktuálnemu modelu Nissan Juke, i keď nezaprie vyššiu svetlú výšku, väčšiu šírku a väčší rázvor v porovnaní s Jukeom. Celkovo je auto dlhé 4 100 mm, 1890 mm široké a iba 1500 mm vysoké. Pritom má rázvor 2580 mm.

Automobil chce zaujať okrem progresívneho dizajnu, ktorý skutočne má potenciál a môže predznamenávať vizáž športových modelov značky aj znížením váhy. Vidieť to na karbónových kolesách s rozmerom 22 palcov a stroho modernom interiéri.

Podkapotou Gripzu sa nachádza hybridné spojenie bližšie nešpecifikovaného benzínového motora, ktorý poháňa elektromotor v súčasnosti využívaný v Nissane Leaf. Znamená to teda, že o pohyb sa stará motor s výkonom min. 80 kW a s krútiacim momentom min. 240 Nm. Poháňanie elektromotora benzínovým motorom znižuje potrebu ťažkých batérií, zároveň znižuje spotrebu benzínového motora (pohybuje sa iba vo vopred stanovenom otáčkovom spektre) a samozrejme pomáha autu byť eko. Nissan tiež tvrdí, že autu táto kombinácia zabezpečuje tichý a plynulý chod s dostatkom sily v akýchkoľvek podmienkach.

jh

Komentáre k článku


Stream naživo