15.09.2015

IAA Frankfurt: Nový Volkswagen Tiguan je ľahší a bude aj hybrid

Mesiace sa špekulovalo, či sa Tiguan predstaví vo Frankfurte. Už netreba, je tu.

Len niekoľko hodín pred oficiálnou svetovou premiérou na frankfurtskom autosalóne sa virtuálne predstavila sériová verzia druhej generácie Volkswagenu Tiguan.  Je to tentoraz viac revolúcia, ako evolúcia. Auto je postavené na modulárnej platforme MQB, pričom je dlhšie, nižšie a širšie.

S celkovou dĺžkou 4486 mm sa predĺžil o 60 mm, rázvor sa zväčšil o 77 mm na 2681 mm. S výškou 1632 mm meria o 33 mm menej ako predchodca, je pritom o 30 mm širší, má 1839 mm.  Komu by sa málilo, v roku 2017 má prísť aj predĺžený, pravdepodobne sedemmiestny variant XL. Bude len na niektorých trhoch.

Aj vnútorné rozmery sa podarilo zväčšiť o 26 mm, cestujúci na zadných sedadlách majú o 29 mm viac miesta na kolená. Batožinový priestor má objem 615 litrov, o 145 l viac ako predchodca. Po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1655 litrov.

Okrem toho možno celú zadnú lavicu posunúť dopredu či dozadu o 180 mm a tým zväčšiť či zmenšiť kufor. Súčasťou sú aj sedadlá ergoActive a panoramatické strešné okno s rozmerom 870 x 1364 mm. Aj napriek tomu, že nový Tiguan je priestrannejší, je o 50 kilogramov ľahší a zároveň pevnejší ako dosluhujúca generácia.

Na vonkajšom dizajne je veľa zmien a hoci ostrejšie hrany na to nevyzerajú, novinka má lepšiu hodnotu aerodynamického odporu,  Cx = 0,31. Zadná časť sa nepodobá prakticky na žiadny iný model v ponuke značky. Auto sa predstavuje v troch verziách – nielen so štandardným dizajnom, ale aj ako  športové R-Line as offroadovým paketom. No a k tomu ešte treba prirátať plug-in hybridnú verziu GTE.

Úplne nová je prístrojová doska, kde môže tróniť až 12,3 palcový digitálny prístrojový štít. Vo výbave nechýba head up displej (prvýkrát pre SUV Volkswagenu) či multimediálny systém, ktorý umožňuje synchronizáciu s mobilnými telefónmi s Androidom či iOS pomocou technológie App Connect. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, kamery okolo celého vozidla, či Emergency assist systém, ktorý rozpozná únavu vodiča, alebo keď vodič nereaguje a vozidlo samovoľne zastaví.

Už v štandarde bude mať Tiguan autonómne brzdy a detekciu chodcov, sledovanie jazdy vo zvolenom pruhu alebo automatický ponárazový brzdný systém. V interiéri sa objaví  trojdimenzionálna klimatizácia Pure Air Climatronic, ktorá má zabrániť vniknutiu alergénov do kabíny. Okrem stupňov výbavy Trebline a Highline bude k dispozícii aj stupeň R-Line. Líši sa špecifickým bodykitom lakovaným vo farbe karosérie. Nechýbajú štandardné 19-palcové zliatinové kolesá Sebring, ktoré sa dajú vymeniť za príplatkové dvadsiatky Suzuka. Vnútri sa potom objavujú špecifické sedadlá čalúnené mikrovláknom s kontrastnými švami, sada oceľových pedálov alebo unikátny dekory.

Pod kapotou bude na výber osem motorov, štyri zážihové a štyri vznetové. Najsilnejší dvojlitrový turbodiesel Bi-TDI má až 176 kW. Ďalšie dvojlitrové motory ponúknu 140 a 110 kW, základom je diesel s 85 kW. V benzínovom svete sa všetko začína dvoma verziami motora 1.4 TSI s výkonmi 92 a 110 kW, pokračuje to cez 1.8 TSI so 132 kW a vrcholí motorom 2.0 TSI, ktorý disponuje 162 kW.  Základné motory poháňajú predné kolesá, ostatné ponúkajú možnosť aj štvorkolesového pohonu.  Motory pre nový Tiguan majú byť až o 24 percent úspornejšie. Tiguan môže ťahať až 2500 kg ťažký príves.

Pri pohone všetkých kolies 4Motion je vyššia svetlá výška podvozka o 11 mm, teda celkovo 200 mm namiesto 189 mm. Offroadový variant má zmenený predný nárazník, vďaka čomu má predný nájazdový uhol 25,6 stupňa namiesto štandardných 18,3. Vzadu je rovnaký - 24,7 stupňa. Novinkou je systém riadenia elektroniky pohonu všetkých kolies 4Motion Active Control, vďaka ktorému sa dá vybrať jeden zo štyroch režimov pre jazdu mimo spevnenej cesty - offroad, offroad individual, snow a onroad. Zadné kolesá sú pripájaná spojkou Haldex piatej generácie.

Okremi sériovej verzie sa vo Frankfurte predstaví aj koncept Tiguan GTE, ktorý využíva plug-in hybridný pohon. Pod jej kapotou je už známa kombinácia 1,4litrového benzínového štvorvalca s výkonom 115 kW, ktorý poháňa prednú nápravu  a elektromotora. Ten je zakomponovaný do skrine šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Hybridný model dostal lítium-iónové batérie s kapacitou 13 kWh, šesťstupňovú automatickú DSG prevodovku a jazdné režimy E-Mode, Hybrid a GTE. Pri tom poslednom zvládne v režime „boosting“ stovku za 8,1 sekundy a najvyššiu rýchlosť 200 km/h, pri voľbe prvého módu je maximálka obmedzená na 130 km/h.

 Udávaná priemerná spotreba je pritom 1,9 l/100 km, pričom ju má ovplyvňovať solárny modul na streche. Ten by mal počas roka vytvoriť toľko energie, že auto zvládne prejsť navyše 800 až 1000 km na juhu Európy. Záleží to od intenzity slnečného svitu, napríklad v Nemecku by to malo byť 500 kilometrov. No a posledná informácia je, že novinka má byť uvedená na trh v apríli 2016.

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.