2015-09-07 18:04:23
Nový Renault Mégane 2015
Nový Renault Mégane 2015
Zdroj: Renault, carpassion.it

FOTO: Nový Renault Mégane je vonku! Odhaľovanie začalo verziou GT

Renault sa rozhodol vypustiť do sveta viacero tromfov v krátkych intervaloch. Teraz prišiel Mégane.

Po odhalení nového SUV menom Kadjar, po odhalení novej vlajkovej lode menom Talisman a po odhalení jeho kombi verzie, prichádza azda najväčší predajný tromf Renaultu pre rok 2015. Dlhoočakávaný nový Renault Mégane sa v priebehu dneška odhalil hneď dvakrát. Najprv „unikli“ fotografie a chvíľu na to Renault poskytol fotky priamo. Okrem fotiek neodhalil veľa, no aj to je dosť.

V prvom rade vieme, že prvé obrázky nového modelu celkom pochopiteľne nezačínajú na základnom výbavovom stupni, ale na tom najvyššom – pri verzii GT, ktorá v sebe i do budúcna bude spájať športovosť, náznaky úprav od športovej vetvy Renault Sport s dravou eleganciou a najvyššou výbavou.

Renault Mégane GT prichádza v novej svetlo modrej farbe s jasne badateľným odkazom na Renault Sport, čo zas má spolu s exteriérovými doplnkami odkazovať na Formulu 1. Samozrejme, Mégane GT má od Formuly 1 dobre ďaleko, no marketingový zámer je zreteľný.

Podkapotou modelu GT predpokladáme buď uplatnenie pôvodného dvojlitrového benzínového agregátu s vyšším výkonom, alebo pravdepodobnejší nabúšený 1,6 litrový motor s obdobným výkonom aký má aktuálna verzia modelu GT teda 220 koní. Táto motorizácia však je aktuálne pri súčasnej generácii k dispozícii iba pri kombi verzii, novinka bude hatchback a kombi azda tiež...

Mégane GT teda po novom prichádza s 18-palcovými diskami, športovejším vzhľadom a usporiadaním a vybavením interiéru podobným tomu v modeli Talisman. Samozrejme aj vonkajšie dizajnové prvky narážajú práve na väčší Talisman a to pochopiteľne platí tiež pre nižšie verzie výbav.

Zdroj: Renault, carpassion.it

V sérii fotografií, ktoré pustil do obehu Renault, sa totiž nachádza aj bežnejší Mégane, ktorý tak ako GT zaujme dizajnom prednej masky s LED svetlami ako i novými zadnými svetlami. Už na prvý pohľad je pri oboch Méganoch vidieť nárast vonkajších rozmerov. Isté je, že Mégane je širší. Vpredu o 47 mm a vzadu o 39 mm než aktuálna verzia (je tak i vyrovnanejší). Pre lepšiu aerodynamiku je auto nižšie o 25 mm, zato pre viac miesta pre pasažierov narástol rázvor o 28 mm. Tieto rozmery sú navyše podčiarknuté oblými tvarmi v kombinácii s ostrými hranami po bokoch karosérie.

Interiér štandardného Méganu nebude výrazne odlišný od modelu GT. Vyššie výbavy budú mať k dispozícii veľký dotykový displej postavený v štýle smartfónov, pričom nižšie výbavy by mali dostať menší dotykový displej „naležato“. Je tiež možné, že základné verzie budú úplne bez dotykových hračiek.

Podstata pre vodiča však netkvie ani tak vo veľkosti a vzhľade dotykových displejov ako skôr v urgentnej potrebe lepšej ergonómie, a to ako v prípade sedadiel, tak najmä palubnej dosky. Potvrdiť by to mali aj informácie šíriace sa priamo z Renaultu, ktoré naznačujú, že Renault okrem ergonómie zapracoval najmä na kvalite interiéru, čím chce potvrdiť snahu posadiť model vyššie. Aj v interiéri teda badať progres, ktorý započal model Kadjar, avšak obrazové dojmy musia potvrdiť osobné skúsenosti.

Predpokladáme, že ani Mégane nebude minimálne pri uvedení (a asi ani neskôr) ponúkať pohon 4x4. Takisto ponuka motorizácií nebude príliš odlišná od tej aktuálnej i keď možno očakávať zlepšenie (papierovej) spotreby s miernym zvýšením výkonu. Základ by mal tvoriť benzínový prepĺňaný štvorvalec TCe s objemom 1,2 litra, aj keď sa vylúčiť nedá ani trojvalec 0,9 TCe... Ponuka by mohla vrcholiť pri spomínanom 1,6 litrovom prepĺňanom agregáte. Doplniť by ju neskôr mohol Mégane RS s dvojlitrom (Renaultsport s výkonom cca 300 k). Omnoho istejšia je naftová ponuka, kde by mal základ tvoriť 1,5 litrový štvorvalec, nasledovať by ho mali verzie 1,6 litrového naftového štvorvalca, nemožno vylúčiť ani biturbo, avšak to už sa posúvame do príliš neistých vôd. Väčšie uplatnenie však môžeme očakávať od automatických prevodoviek. V prípade benzínových motorov by to mali byť 7-stupňové dvojspojky, v prípade naftových zas 6 stupňové dvojspojky.

Zdroj: Renault, carpassion.it

Upresnenie informácií a dohadov môžeme očakávať v nasledujúcich dňoch, respektíve priamo na autosalóne vo Frankfurte. Rýchlo po hatchbacku by tiež mal prísť Mégane vo verzii kombi.

 

jh
ZDROJ: Renault, carpassion.it

Komentáre k článku


Stream naživo