2015-09-07 05:00:00
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Zdroj: Kia Motors

Úplne nová Kia Sportage predstavila už aj interiér a ďalšie údaje

Len pred pár dňami ukázala Kia oficiálne fotografie zovňajšku nového modelu Sportage.

Bolo otázne, či sa odhodlá odhaliť aj pohľad do vnútra novinky. Spolu s ďalšími technickými údajmi pribudli aj prvé fotky interiéru. Nový interiér je praktický a plný moderných technológií, zvyšujúcich komfort, úžitkovú hodnotu, konektivitu a bezpečnosť. Sortiment nových a modernizovaných motorov a prevodoviek zaručuje vyššiu hospodárnosť a výkonnosť, zlepšenia sa dotkli aj komfortu odpruženia, ovládateľnosti a kultivovanosti.

Prvýkrát ponúkaná športovejšia verzia GT Line má aj atraktívnejší zovňajšok. Kia Sportage, vyrábaná na Slovensku v prevádzke Kia Motors Slovakia pri Žiline, ostáva európskym bestsellerom tejto značky s viac ako 97 000 vozidiel predaných v Európe za rok 2014, čo predstavuje 27,5 % objemu predaja vozidiel Kia.

Zmeny dizajnu

K najväčšej zmene došlo na prednej maske, kde nižšia a širšia maska chladiča zväčšená kvôli lepšiemu chladeniu motora opticky zväčšuje objem dolnej časti „tváre“ modelu. Výsledkom vizuálne stabilnejší postoj napriek zachovaniu rovnakej šírky (1 855 mm) ako mala predchádzajúca generácia. Úplne nová Kia Sportage má o 30 mm predĺžený rázvor kolies (teraz 2 670 mm), o 40 mm väčšiu celkovú dĺžku (4 480 mm) a dlhší, aerodynamickejší zadný spojler. Výsledkom je viac dozadu pretiahnutý tvar karosérie. Za najvyšším bodom strechy (1 635 mm – bez zmeny oproti predchodcovi) sa silueta smerom dozadu postupne mierne zvažuje. Dlhší predný previs (+ o 20 mm) a kratší zadný previs (o 10 mm) opticky zvýrazňujú zvažujúci sa profil karosérie. Vďaka novému dizajnu a úprave podvozkového krytu a tvaru nárazníka má nová Kia Sportage v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami najlepšiu aerodynamiku s koeficientom odporu Cd zníženým z 0,35 na 0,33. Úplne nová Kia Sportage je k dispozícii so 16-, 17- alebo 19-palcovými diskami kolies z hliníkovej zliatiny s rôznymi dizajnmi, pričom verzia GT Line má jedinečné 19-palcové disky už v štandardnej výbave.

Nový interiér s moderným usporiadaním

Najväčší posun vpred oproti tretej generácii vidno na úplne novom interiéri. Ten je výsledkom snahy dizajnérskeho tímu vytvoriť priestor s jednoduchým, moderným dizajnom a so širokou prístrojovou doskou, plne uspokojujúcou potreby vodiča. V interiéri je kombinácia kovových prvkocv s príjemne mäkkými materiálmi a jasne definovanými vodorovnými líniami. Vysoký je štandard kvality materiálov, kde vďaka oveľa väčšiemu podielu mäkkých povrchových materiálov a použitiu kvalitnejších látok, kože a šitia pôsobí nový priestor pre cestujúcich luxusnejšie. Zosilnením zvukovej izolácie sa podarilo významne potlačiť prenikanie vonkajšieho hluku. Kým v prípade predchádzajúceho modelu je kabína sústredená okolo výraznej stredovej konzoly s vertikálnym dizajnom, nový model využíva vodorovné línie, aby sa zdôraznila šírka interiéru. Horizontálny dizajn zreteľne delí prístrojovú dosku na dve zóny: „zobrazovaciu“ a „ovládaciu“. Zobrazovacia zóna je zameraná čisto na poskytovanie informácií cestujúcim tým najzrozumiteľnejším spôsobom, a to prostredníctvom bloku prístrojov pred vodičom a voliteľnej 7,0-palcovej alebo 8,0-palcovej obrazovky v strede prístrojovej dosky.

Zdroj: Kia Motors

Pod zreteľnou líniou, tiahnucou sa pozdĺž celej prístrojovej dosky, sa nachádza ovládacia zóna, z ktorej smerom nadol pokračuje stredová konzola, priklonená k vodičovi v uhle 10 stupňov. Vďaka presunutiu mnohých funkcií na dotykovú obrazovku príplatkového informačno-zábavného a navigačného systému má nová, prehľadná prístrojová doska vysoko ergonomické usporiadanie. Prvky v ovládacej zóne sú navrhnuté tak, aby na ne vodič počas jazdy dobre videl.

Rozdelenie prístrojovej dosky na dve zóny sa navyše uplatní aj v prípade dvojfarebného vyhotovenia interiéru; zákazníci si môžu vybrať buď jednofarebný (čierny) interiér alebo kombináciu dvoch farieb (tmavosivú so svetlosivou alebo čiernu s béžovou „Canyon Beige“). Stredová konzola má elegantnú čiernu povrchovú úpravu, bez ohľadu na zvolený farebný variant interiéru. Vo verzii GT Line je mierne športovejší charakter interiéru, s koženým volantom so skosenou spodnou časťou venca, vysokokvalitná lesklá čierna povrchová úprava na prístrojovej doske a pedále z hliníkovej zliatiny.

Vďaka väčším vonkajším aj vnútorným rozmerom, ktoré konštruktéri využili na zväčšenie priestoru a komfortu pre všetkých cestujúcich, je nová Kia Sportage doteraz najpraktickejším modelom tohto mena. Zväčšenie rázvoru náprav o 30 mm na hodnotu 2 670 mm umožnilo zväčšiť priestor pre cestujúcich. Celková dĺžka vozidla narástla o 40 mm na 4 480 mm, pričom predný previs sa zväčšil na 910 mm (+20 mm) a zadný previs sa mierne skrátil na 900 mm (-10 mm). Aktuálny model si zachoval rovnakú výšku (1 635 mm) aj šírku (1 855 mm) ako predchádzajúca generácia. Zväčšenie priestoru pre cestujúcich sa prejavilo nárastom výšky nad sedákmi na hodnotu 997 mm (+5 mm) v prípade predných sedadiel a 993 mm (+16 mm) v prípade zadných sedadiel, pričom maximálna dĺžka priestoru na nohy sa zväčšila na 1 129 mm (+ 19 mm), resp. 970 mm (+7 mm).

Zdroj: Kia Motors

Cestujúci na predných sedadlách si budú môcť vychutnať nielen viac priestoru v oblasti nôh, ale aj prepracovaný tvar sedadiel, ktoré sa teraz dajú objednať s trojstupňovým vyhrievaním. Sedadlo vodiča má 10-smerové elektrické polohovanie (vrátane bedrovej opierky) a sedadlo spolujazdca do ôsmich smerov. Predné aj zadné sedadlá majú tuhšie rámy s väčším podielom vysokopevnostnej ocele a upravené pružiny a čalúnenie, vďaka čomu sa cez sedadlá prenáša menej vibrácií. Súčasne sa tým znížila hmotnosť sedadiel o 2,5 kg a zvýšila sa ich odolnosť.

Vzadu môžu teraz cestujúci sedieť v prirodzenejšej, pohodlnejšej polohe s lepšie podopretými stehnami vďaka zníženiu podlahy o 40 mm - bez zníženia vonkajšej svetlej výšky podvozka - a zvýšeniu sedáka zadných sedadiel o 30 mm. Sklon operadiel zadných sedadiel teraz možno nastaviť od 23 do 37 stupňov, pričom páčka na nastavenie sklonu sa už nenachádza navrchu operadla, ale v dolnej časti sedadla, aby si cestujúci na zadných sedadlách mohli ľahšie nájsť tú najpohodlnejšiu polohu. Zadné sedadlá môžu byť navyše vybavené dvojstupňovým vyhrievaním sedáka a operadla, čo cestujúci určite ocenia počas chladnejších dní.

Nový model cestujúcim poskytuje lepší výhľad z predných aj zadných sedadiel. Výhľad smerom dopredu sa zlepšil vďaka zníženiu základne stĺpikov čelného skla, samotný stĺpik je teraz tenší. Vonkajšie spätné zrkadlá sú umiestnené nižšie bez zhoršenia výhľadu vodiča dozadu - ten ešte zlepšujú nové, tenšie stĺpiky C (o 62 mm tenšie než v modeli tretej generácie) a vyššie zadné sklo (+30 mm). Tieto zmeny priniesli nielen zlepšenie výhľadu z vozidla, ale interiér vďaka nim zároveň pôsobí vzdušnejšie a priestrannejšie - k čomu prispieva aj príplatkové strešné okno s dĺžkou otvoru zväčšenou o 104 mm na 490 mm.

Zdroj: Kia Motors Corporation
Zdroj: Kia Motors Corporation

Vďaka väčším rozmerom novej karosérie bolo možné batožinový priestor v modeli štvrtej generácie zväčšiť zo 465 litrov na 503 litrov (VDA) a jeho praktickosť ešte zvyšuje dvojúrovňová podlaha batožinového priestoru, vďaka ktorej možno aj vyššie predmety prevážať ukryté pod krytom batožinového priestoru. Kia Sportage má tiež nový úložný priestor pod podlahou batožinového priestoru, čo v tejto triede nebýva zvykom. Hoci nový model nie je o nič širší než jeho predchodca, upravením konštrukcie zadnej časti karosérie sa podarilo batožinový priestor rozšíriť o 35 mm. Nakladacia hrana sa teraz nachádza o 47 mm nižšie vo výške 732 mm, čo uľahčuje nakladanie ťažkých predmetov.

Úplne nová Kia Sportage má väčšiu palivovú nádrž než model tretej generácie; jej objem sa zväčšil z 58 na 62 litrov, takže majiteľ vozidla bude musieť menej často navštevovať čerpacie stanice (k čomu výrazne prispievajú aj rozsiahle vylepšenia zamerané na zníženie spotreby paliva).

Zvýšenie kultivovanosti

K zvýšeniu komfortu cestujúcich významnou mierou prispelo to, že sa konštruktérom podarilo znížiť hlučnosť, prenos vibrácií a pocit tvrdosti. Kia Sportage prekonáva nízkou hlučnosťou v priestore pre cestujúcich mnohých rivalov zo segmentu kompaktných SUV.

Na voľnobehu má nová Kia Sportage so zážihovým motorom hluk len 36 decibelov (o 2 dB menej než predchádzajúci model) a so vznetovým motorom 44 decibelov (namiesto 46 dB). Zníženie prenosu hluku a vibrácií od motora je výsledok výrazného zosilnenia izolácie v prístrojovej doske, ako aj použitia nových akustických prvkov na motore, ktoré lepšie tlmia hluk a vibrácie. Prenos hluku z vozovky cez kolesá sa podarilo znížiť (zo 66 na 63 dB) použitím nových silentblokov v zadnej náprave, ktoré hluk z vozovky tlmia hneď pri zdroji, a použitím materiálov schopných lepšie absorbovať hluk v celom priestore podbehov kolies. K zníženiu prenikania aerodynamického hluku prispelo tiež použitie hrubšieho čelného skla, nového dvojitého tesnenia na panoramatickom strešnom okne a prídavnej zvukovej izolácie vo dverách.

Prenos vibrácií minimalizuje množstvo vylepšení, vďaka čomu ponúka kabína novej Kia Sportage jedno z najpokojnejších prostredí v tejto triede vozidiel. Prispelo k tomu komplexné zlepšenie tuhosti celej karosérie, predovšetkým podlahy vozidla, ako aj použitie väčších, lepšie absorbujúcich montážnych prvkov prevodovky a vylepšenie konštrukcie sedadiel. K tlmeniu prenikania vibrácií do interiéru prispievajú aj zliatinové disky kolies, ktoré sú teraz o 49 % tuhšie.

Najbezpečnejšia – s pevnejšou karosériou

Štvrtá generácia bestsellera značky Kia je navrhnutá tak, aby úspešne zdolala nástrahy najnáročnejších nárazových bezpečnostných skúšok. Má teraz pevnejšiu karosériu, množstvo prvkov pasívnej bezpečnosti a celý rad najnovších technológií aktívnej bezpečnosti a autonómnych systémov na prevenciu nehôd. Za oveľa pevnejšiu konštrukciu vo veľkej miere vďačí rozsiahlemu použitiu ocele s ultravysokou pevnosťou (UHTS) s cieľom zvýšiť tuhosť spojov na karosérii a účinnosť prvkov rozptyľujúcich energiu nárazu. Výrazným spevnením základnej konštrukčnej štruktúry nového modelu sa podarilo zvýšiť torznú tuhosť oproti predchádzajúcej generácii o 39 %.

Zdroj: Kia Motors Corporation

V modeli Kia Sportage tretej generácie mala oceľ UHTS 18-percentný podiel, v prípade karosérie súčasného modelu tento podiel stúpol na 51 %. K zvýšeniu pevnosti karosérie prispelo aj zväčšenie podielu oceľových prvkov vyrábaných modernou technológiou lisovania za tepla. Pevnejšia oceľ bola použitá predovšetkým na vystuženie stĺpikov A, B a C, bočných prahov karosérie, strechy a predných blatníkových oblúkov.

Kia Sportage má v štandardnej výbave veľký počet airbagov, ktoré ešte zvyšujú úroveň pasívnej bezpečnosti cestujúcich. Ide o airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy na predných sedadlách a bočné hlavové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel. V záujme maximálnej bezpečnosti detských cestujúcich sú sedadlá v druhom rade štandardne vybavené prvkami na upevnenie detských sedačiek ISOFIX a ukotvenie poistných remeňov detských sedačiek.

K vyššej bezpečnosti chodcov v prípade zrážky taktiež prispieva nižšia predná hrana kapoty a väčšia plocha absorbujúca náraz, pod ktorou sa teraz nachádza viac vysoko absorbujúcej  peny a syntetického kaučuku. Kia Sportage navyše ponúka dostatok systémov aktívnej bezpečnosti, ktoré zmenšujú riziko zrážky s chodcom. Súčasťou štandardnej výbavy modelu štvrtej generácie je systém riadenia stability vozidla (Kia VSM), ktorý zaisťuje stabilitu počas brzdenia a zatáčania prostredníctvom sofistikovaných zásahov do činnosti elektronického stabilizačného systému (ESC) a elektrického posilňovača riadenia. Oba systémy sa dostanú k slovu hneď, ako arzenál senzorov identifikuje stratu priľnavosti kolies, aby vodičovi pomohli udržať vozidlo bezpečne pod kontrolou.

Vláčnejšie odpruženie a vyššia agilita

Konštruktéri sa  snažili dosiahnuť väčší komfort odpruženia, väčšiu stabilitu a lepšiu ovládateľnosť, než na aké boli vodiči zvyknutí z predchádzajúceho modelu. Nová Kia Sportage je lepšia vo všetkých týchto oblastiach aj s najlepšou ovládateľnosťou. Systém plne nezávislého zavesenia predných kolies, prevzatý z predchádzajúceho modelu, prešiel množstvom úprav. Priniesli výrazné zlepšenie kvality odpruženia v spojení s precíznejšou ovládateľnosťou. Zmeny zahŕňajú úpravu polohy upevnenia silentblokov a tiež použitie tuhších ložísk kolies a silentblokov. Prevodovka riadenia je pre hladší chod umiestnená viac vpredu.

Aj vzadu je plne nezávislé zavesenie kolies (v prípade vozidiel s predným náhonom ide o viacprvkovú nápravu s dvojitými dolnými ramenami) s tuhším priečnym nosníkom, ktorý umožňuje lepšie tlmiť prenos hluku a vibrácií z vozovky cez kolesá do kabíny. Špeciálne vyladené tlmiče umožňujú väčšie prepruženie kolies smerom nadol a lepšie tlmia menšie vibrácie pri jazde po nekvalitných cestách. Zadná nápravnica je v záujme potlačenia prenosu hluku a vibrácií z nápravy pružne uchytená na silentblokoch. K minimalizácii nedotáčavosti a priamejším reakciám na pohyby volantu prispeli aj mierne zmeny v geometrii zavesenia kolies. Vďaka týmto zdokonaleniam spolu s predĺžením rázvoru náprav o 40 mm dokáže najnovšia Kia Sportage oveľa lepšie tlmiť nerovnosti na ceste, a súčasne ponúka vodičovi presnejšie reakcie na pohyby volantu a menšiu nedotáčavosť.

Verzia GT Line má vlastné, jedinečné nastavenie odpruženia. Podvozok verzie GT Line, testovaný na európskych cestách a navrhnutý s ohľadom na požiadavky európskych vodičov, je vyladený tak, aby Kia Sportage dokázala ostrejšie a športovejšie reagovať na pokyny vodiča pri mierne tuhšom odpružení, avšak rozhodne nie na úkor komfortu.

Kia Sportage štvrtej generácie je vybavená novým elektrickým posilňovačom riadenia napojeným na hrebeňovú tyč riadenia (R-MDPS), ktorý sa štandardne montuje do vozidiel verzie GT Line a za príplatok do všetkých verzií modelu Kia Sportage pre Európu. Keďže je elektromotor napojený priamo na hrebeňovú tyč riadenia, a nie na stĺpik volantu, posilňovač R-MDPS poskytuje vodičovi lepší pocit z riadenia a zaisťuje rýchlejšie, lineárnejšie reakcie na pohyby volantu - predovšetkým v okolí strednej polohy. Kia Sportage s týmto moderným posilňovačom riadenia sa radí medzi najagilnejšie automobily v segmente kompaktných SUV, čo však nejde na úkor komfortu odpruženia a stability, aké zákazníci očakávajú od vozidla tohto typu.

Úplne nová Kia Sportage sa môže pochváliť vyššou účinnosťou bŕzd v porovnaní s modelom tretej generácie spolu s väčšími brzdovými kotúčmi vďaka upraveným strmeňom a novým vratným pružinám brzdových doštičiek, ktoré znižujú odpor bŕzd. Elektronická parkovacia brzda sa teraz aktivuje automaticky po vypnutí motora. Tak ako predtým, aj teraz bude Kia Sportage k dispozícii vo verzii s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Nové a moderné technológie na palube

V strede prístrojovej dosky sa nachádza najnovší audiovizuálny a navigačný systém Kia AVN s modernejším vzhľadom. Tento informačno-zábavný systém so satelitnou navigáciou môže v niektorých európskych krajinách obsahovať aj digitálny rozhlasový prijímač pre pásmo DAB a zákazníci si môžu vybrať verziu so 7,0-palcovou alebo 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou.

Novinkou je navigačný systém s balíkom funkcií Kia Connected Services. Kia patrí medzi prvé vozidlá v európskom segmente kompaktných SUV, ktoré ponúka množstvo aktuálnych informácií pri vedení vozidla. S  novými sieťovými funkciami, poskytovanými spoločnosťou TomTom®, môže vodič prijímať najnovšie dopravné hlásenia, či informácie o umiestnení kamerových rýchlostných radarov, využívať miestne vyhľadávanie a sledovať predpovede počasia. V Európe bude k dispozícii bezplatne sedem rokov od kúpy vozidla.

Súčasťou informačno-zábavného systému je šesťreproduktorový, 160-wattový audiosystém, milovníci hudby si môžu vychutnať nekompromisnú kvalitu zvuku s výkonným 320-wattovým zvukovým systémom JBL® s ôsmimi reproduktormi, externým zosilňovačom a technológiou Clari-Fi na obnovenie kvality zvuku.

Nová Kia Sportage bude ako vôbec prvý automobil v segmente kompaktných SUV k dispozícii s novou bezdrôtovou nabíjačkou mobilných zariadení. Nabíjačka s výkonom 5 W má funkciu „detekcie cudzieho predmetu“, vďaka ktorej na spustenie dobíjania stačí položiť kompatibilné mobilné zariadenie na príslušnú plochu. Praktická je aj funkcia, ktorá upozorní vodiča, keď pri vystupovaní z vozidla nechá telefón položený na nabíjačke.

V závislosti od krajiny predaja bude súčasťou výbavy tiež spätná parkovacia kamera s dynamickým zobrazovaním vodiacich čiar, systém Smart Power Tailgate, ktorý automaticky otvorí dvere batožinového priestoru, keď zistí prítomnosť kľúča v tesnej blízkosti piatych dverí, systém svetlometov Dynamic Bending Headlamps, ktorý smeruje lúč svetla do zákrut podľa pohybov volantu, čo zaisťuje lepšiu viditeľnosť a zvyšuje bezpečnosť pri jazde v noci, a nová funkcia Smart Welcome, ktorá po priblížení inteligentného kľúča do vzdialenosti 1,3 – 1,7 metra od kľučky dverí zapne osvetlenie v interiéri a na kľučkách dverí.

Nový 1,6-litrový motor T-GDI a zmodernizovaný 2,0-litrový turbodiesel

Všetky ponúkané motory spĺňajú vďaka najnovšiu emisnú normu Euro 6. Ich výkonové parametre sa pritom dokonca zlepšili. Ponuku zážihových motorov tvoria 1,6-litrový motor GDI (zážihový s priamym vstrekovaním) a najnovší 1,6-litrový zážihový motor s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva T-GDI, ktorý bude k dispozícii výhradne pre verziu GT Line.

Zdroj: Kia

Motor GDI s výkonom 132 koní a krútiacim momentom 161 Nm je priamo prevzatý z modelu Kia Sportage tretej generácie. Motor T‑GDI s najvyšším výkonom 177 koní a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm, dostupným v rozsahu otáčok od 1 500 – 4 500 min-1, využíva nové jednovstupové turbodúchadlo s elektronicky riadeným obtokovým ventilom, vďaka ktorému má motor rýchlejšie reakcie a nižšiu spotrebu pri akcelerácii.

Vznetové motory sa nachádzajú pod kapotou veľkej väčšiny v Európe predaných vozidiel Kia Sportage a aj najnovší model bude mať v ponuke 1,7-litrový motor CRDi s výkonom 115 koní – prevzatý z modelu tretej generácie – a značne zmodernizovaný 2,0-litrový motor s označením „R“. Ten ponúka celkovo vyšší štandard po stránke hospodárnosti, výkonu a úrovne hluku a vibrácií, či už oproti predchádzajúcej generácii, alebo konkurencii v triede kompaktných SUV.

2,0-litrový turbodiesel je k dispozícii v dvoch výkonových verziách: s výkonom 136 koní a krútiacim momentom 373 Nm, alebo s výkonom 184 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Oba majú o 5 kg ľahší blok valcov, moderný systém manažmentu akumulátora, olejové čerpadlo s plynulou zmenou prietoku, ktoré v reálnom čase sníma a reguluje tlak oleja a nový modul olejového filtra. Vďaka nižšej teplote spaľovania má 2,0-litrový motor „R“ nižšie emisie NOx, takže spĺňa nové prísne emisné normy, k čomu dopomáha okrem iného aj nový bezúdržbový katalyzátor oxidov dusíka (LNT). Motor má pre zníženiu hlučnosti, vibrácií a pocitu tvrdosti nový žiaruvzdorný kryt bloku valcov, nový kryt rozvodovej reťaze s integrovaným akustickým štítom, zvukovoizolačný kryt filtra pevných častíc a nový protihlukový štít potrubia medzichladiča. Diamantová nanovrstva na povrchu piestov znížila mechanické trenie, čo prinieslo ďalšie zníženie hlučnosti a zvýšenie účinnosti.

Zdroj: Kia Motors Corporation

Nová sedemstupňová prevodovka DCT

Záujemcovia o kúpu modelu Kia Sportage si teraz môžu zvoliť úplne novú sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku Kia DCT, nedávno uvedenú v modernizovanom modeli Kia cee’d. K dispozícii bude výhradne v kombinácii s novým 1,6-litrovým motorom T‑GDI. Novú prevodovku DCT vyvinuli konštruktéri spoločnosti Kia Motors, ktorí sa pri jej návrhu snažili dosiahnuť nízku spotrebu paliva a športový charakter v manuálnom režime a komfortný, hladký chod v automatickom režime. Väčšina verzií modelu Kia Sportage bude naďalej k dispozícii s možnosťou výberu šesťstupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky.

Kia Sportage 2016 v predaji od 1. štvrťroka 2016

Úplne nová Kia Sportage sa začne v celej Európe predávať v prvom štvrťroku 2016, samozrejmosťou  je jedinečná záruka Kia, štandardne platná počas prvých 7 rokov alebo 150 000 km.

Jozef Vydra
ZDROJ: Kia Motors

Komentáre k článku


Stream naživo