18.06.2015

Motorom roka 2015 je 1,5-litrový hybridný benzínový trojvalec z BMW i8

Najlepším motorom roka 2015 sa stal hybrid od BMW. 1,0 Ecoboost a 1,2 PureTech obsadili ďalšie priečky.

Anketa usporadúvaná každoročne už 17. rokov britským časopisom Engine Technology International pod oficiálnym názvom The International Engine of the Year Awards (Medzinárodný motor roka) pozná víťazov. Pre rok 2015 je najlepším motorom benzínovo-hybridná motorizácia poskytujúca celkový výkon 362 koní z benzínového trojvalcového prepĺňaného motora s objemom 1,499 cm3, ktorý poháňa zadnú nápravu a elektromotora poháňajúceho prednú nápravu. i8 má kombinovanú spotrebu 2,1 litra a práve kontrast medzi spotrebou a výkonom uchvátil porotcov z celého sveta.

Druhé miesto v celkovom hodnotení zaujal trojnásobnú absolútny víťaz trojvalcový Ecoboost s objemom 999 cm3 od Fordu. Pritom víťazstvo mu ušlo len o sedem bodov, keďže BMW získalo 274 bodov a Ford 267.

Tretím v celkovom poradí bol zároveň tretí trojvalec s označením 1,2 PureTech od koncernu PSA, ktorému víťazstvo ušlo o 52 bodov.

Štvrtým najlepším motorom bol osemvalec od Ferrari V8 s objemom 4,5 litra. Piate miesto získal dvojlitrový benzínový štvorvalec od Mercedesu, resp. od AMG.

Najlepším motorom roka sa mohli stať víťazi jednotlivých objemových kategórií, prípadne víťaz ekologického motora roka, či športového motora roka, alebo nového motora roka.

Súťaž mala celkovo osem kategórií podľa objemu. Víťazom kategórie pod 1 liter sa s absolútnym prehľadom stal motor od Fordu 1,0 EcoBoost, druhý skončil motor od GM s rovnakým objemom použiívaný u nás napr. v modeli Corsa. V kategórii do 1,4 litra vyhral 1,2 litrový PureTech z Francúzska a pokoril tak doterajšieho víťaza 1,4 TSI. Tento motor však obsadil všetky nasledujúce priečky vo svojich rôznych verziách. V kategórii do 1,8 litra vyhral celkový víťaz benzínový trojvalec od BMW, nasledovalo Audi s označením 1,8 TSI. V kategórii do 2,0 litra vyhral štvorvalec od AMG. V kategórii do 2,5 litra zvíťazil benzínový päťvalec od Audi. V kategórii do 3,0 litra vyhral radový prepĺňaný benzínový šesťvalec od BMW upravený divíziou M. Druhé miesto získal štandardný prepĺňaný šesťvalec od BMW bez úpravy M-kom. Nasledoval šesťvalec 2,7 litrový Boxer od Porsche a znova BMW tentoraz s naftovým šesťvalcom. V kategórii do 4,0 litra vyhral osemvalcový motor od McLarenu s objemom 3,8 litra. V najvyššej kategórii nad 4 litre zvíťazil 4,5 litrový agregát od Ferrari.

V kategórii nový motor zvíťazil 1,5 litrový hybrid od BMW. V kategórii zelený motor zvíťazil elektrický motor od Tesly, nasledovaný hybridom od BMW. V kategórii športových motorov zvíťazil 4,5 litrový motor V8 od Ferrari.

jh
ZDROJ: ukipme.com

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.