2015-06-16 18:15:00
Renault Kadjar dorazil na
Renault Kadjar dorazil na slovenský trh
Zdroj: Ján Hargaš

Renault práve spustil predaj modelu Kadjar na Slovensku. Bohatý základ za 18 990,-

Renault Kadjar dnes oficiálne dorazil na Slovensko ako úplne nový model a prvý crossover značky v segmente C

Renault Kadjar sa oficiálne predstavil verejnosti na autosalóne v Ženeve. Tri mesiace potom už prichádza do predaja. Pritom už viac ako dva týždne si zákazníci môžu objednať exkluzívnu limitovanú edíciu Premiere Edition s prakticky plnou výbavou, pohonom 4x4, naftovým motorom a asistentmi od výmyslu sveta.

Renault toho roku markantne posilňuje svoj modelový rad. Nielenže sa na jeho vrchol posadil exkluzívny crossover Espace, no dorazil aj úplne nový crossover s neobvyklým názvom Kadjar (Kadžar).

Model je typickým zástupcom crossoverov v segmente C. Práve neustále stúpajúci podiel predaja crossoverov v najpopulárnejšom segmente a to ako na svete, v Európe tak i u nás prinútil Renault konať a vytvoriť model, ktorý bude schopný konkurovať sesterskému Qashqaiu, či Tiguanu, Sportage, CX-5 a ďalším.

Nový model Kadjar zdieľajúci platformu s modelom Espace má veľké množstvo prvkov spoločných s modelom Qashqai, ktorý v podstate objavil segment stredne veľkých crossoverov. Ide o motory, pohon, ale tiež schopnosť zaujať zákazníka. Napriek spoločným prvkom Renault postavil Kadjar od základov podľa seba a prvé dojmy verejnosti naznačujú, že sa auto podarilo.

U nás bude model dostupný s trojicou motorov (1x benzínový, 2x naftový). Už v základnej výbave Life, no na jej cenu a obsah si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Konkrétne do septembra. Dovtedy je základným stupňom výbava Zen, ktorá je s benzínovým prepĺňaným motorom 1,2 TCe s výkonom 96 kW (130 k) a s krútiacim momentom 205 Nm k dispozícii za 18 990,-. Pritom tento „základ“ vôbec nie je základný a obsahuje v podstate všetko, čo by auto týchto rozmerov a tohto zamerania malo obsahovať. Má manuálnu klimatizáciu, veľký stredový dotykový displej, pohon predných kolies, digitálny prístrojový panel, šesťstupňovú manuálnu prevodovku a hŕbu ďalších prvkov. Navyše pre výbavu platí uvádzací bonus s automatickou klimatizáciou, svetelným a dažďovým senzorom v hodnote 500 eur zdarma.

Zdroj: Ján Hargaš

Nasleduje výbava Intens a vrcholom je výbava Bose s audiosystémom tej značky, ktorá je k dispozícii iba s najsilnejším motorom a pohonom 4x4.

Auto vybavené pohonom 4x4 získate v cene od 24 590,- vo výbave Zen a výhradne s motorom Energy 130. Pod týmto označením sa skrýva 1,6 litrový turbodízel s výkonom 96 kW (130 k) a s krútiacim momentom 320 Nm spriahnutý s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Veľkou novinkou v ponuke je dvojspojková automatická prevodovka EDC spojená s naftovým motorom Energy 110, teda stará známa a mimoriadne populárna „jednapäťka“ 1,5 dCi s výkonom 81 kW (110 k) a s krútiacim momentom 260 Nm. Zatiaľ je tento motor jediný dostupný s automatom.

Automat by mal v budúcnosti pribudnúť aj k pohonou 4x4 a teda k najsilnejšiemu motoru. Zatiaľ  táto možnosť v ponuke absentuje.

Pohon 4x4 má v Kadjarovi názov All Mode 4x4i pochádzajúci z „aliančného“ skladu. Ide o inteligentný pohon všetkých štyroch kolies s troma režimami jazdy. Prvý 2WD určený pre bežnú jazdu pri minimalizovaní spotreby, druhý Auto pre jazdu, pri ktorej sa riadiaca jednotka sama rozhodne ako prerozdeliť krútiaci moment medzi nápravami podľa aktuálnych podmienok na ceste a na záver tretí terénny režim LOCK. Tento režim je schopný prerozdeliť krútiaci moment medzi nápravami do pomeru 50:50 nastálo a to do rýchlosti 40 km/h.

Zdroj: Ján Hargaš

Kadjar rozhodne nechce byť len mestský crossover. Toho dôkazom má byť svetlá výška na úrovni 200 mm a predný nájazdový uhol 18° a zadný 25° spolu s pohonom 4x4. Auto je dlhé 4 450 mm, široké 1 840 mm a vysoké 1 600 mm. Vďaka týmto vonkajším rozmerom je vozidlo priestranné vo vnútri. O tom svedčí minimálne 250 milimetrov priestoru pre kolená posádky vzadu a  910 mm od sedáku k stropu. Na úrovni pliec má Kadjar 1456 mm priestoru. Všetky parametre patria k lepšiemu v triede.

Kufor auta rovnako patrí k elite. Má buď 472 dm3 alebo až 520 litrov objemu v závislosti od spôsobu merania (kocky, alebo litre). Kufor má dvojité dno, ktoré je navyše možné rozdeliť a nastaviť do kolmej polohy, čím sa upraví/zmenší veľkosť kufra a zabráni voľnému pohybu menšej batožiny, či nákupu po podlahe kufra. Auto má tiež jednoduché sklápanie zadných sedadiel páčkou v batožinovom priestore.

Model Kadjar je tiež možné vybaviť novými Full LED svetlami, novým parkovacím asistentom, ktorý je schopný nielen zaparkovať pozdĺžne, priečne, no tiež z miesta vyparkovať. Ďalej má vozidlo k dispozícii automatické brzdenie schopné úplne zastaviť auto v prípade neočakávanej prekážky pred ním ,a to v rýchlostiach od 30 km/h vyššie. Automobil je tiež vybavený novou generáciou infotainmentu R-Link 2,0.

Zdroj: Ján Hargaš
Zdroj: Ján Hargaš

Ján Hargaš
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo