2015-05-02 14:05:00
Peugeot RCZ
Peugeot RCZ
Zdroj: Jana Bobulová

Peugeot RCZ končí. Značka sa chce sústrediť na úspešnejšie modely

Peugeot RCZ je to najzaujímavejšie a najšportovejšie auto v ponuke francúzskej automobilky. Svoje dni má však zrátané.

Peugeot potrebuje minimalizovať a optimalizovať ponuku svojich modelov. Dôvod je jednoduchý, automobilka potrebuje zvýšiť svoju konkurencieschopnosť a hlavne potrebuje zvýšiť zisky, či ich vôbec dosiahnuť.

Preto v nasledujúcich rokoch zmenší svoj modelový rad z 26 na 13 modelov. Jedným z prvých automobilov na odpis bude kupé RCZ.Model tak nebude mať nástupcu.

Automobilový fanúšikovia ale hlavne fanúšikovia značky by mohli nesúhlasiť. Práve RCZ je klenotom ponuky, niečím, čo dokáže zaujať pohľad zákazníka a hlavne niečím čo zvyšuje kredit automobilky a zároveň ukazuje čo automobilka dokáže. Pravda, RCZ nikdy nebolo typické športové kupé. Dalo by sa skôr nazvať Ferrari chudobných.

Lenže aj napriek relatívne nízkej cene, atraktívnemu vzhľadu a slušným schopnostiam oň zákazníci veľký záujem nemajú a automobilka na ňom prerába. Také modely v budúcnosti značky s levom v znaku nemajú miesto.

„Ak poviem, že 13 našich najdôležitejších modelov tvorí 95 % celkového predaja značky a 100 % našich ziskov, pochopíte, prečo je tento krok nevyhnutný“ povedal šéf automobilky Maxime Picat v rozhovore pre Autocar počas autosalónu v Šanghaii.

„Milujem RCZ, ale chcem, aby sme sa sústredili na to najlepšie z našich kľúčových modelov. Od Peugeotu 108 vyššie a využiť ich plný potenciál,“ dodal.

Zároveň priznal, že naháňanie sa za prestížnymi autami a výroba karosárskych verzií ako kupé sú pre prémiové značky, ktoré si za také autá nechajú aj dobre zaplatiť. Pre značku ako Peugeot je to skôr rozptyľovanie pri hľadaní cieľa.

Nuž, jeho argumenty rozhodne nestoja na vode, RCZ sa jednoducho nepredáva dobre a nepomohol ani príchod najsilnejšej verzie RCZ R. Kupé od Peugeotu dokončí svoju cestu a nástupcu mať nebude, uvidíme aké ďalšie modely skončia podobne.

Nakoniec, koncern PSA má na športovosť a luxus svoju novú plnohodnotnú značku - DS. Možno sa tak záujemcovia dočkajú športového auta práve od DS. Veľmi pravdepodobné to ale nie je.

Nuž, jeho argumenty rozhodne nestoja na vode, RCZ sa jednoducho nepredáva dobre a nepomohol ani príchod najsilnejšej verzie RCZ R. Kupé od Peugeotu dokončí svoju cestu a nástupcu mať nebude, uvidíme aké ďalšie modely skončia podobne.

Peugeot RCZ sa od roku 2009 vyrába v rakúskej fabrike Magna Steyr. Je to kupé koncepcie 2+2 s motorom vpredu a pohonom predných kolies. Podkapotu dynamicky pôsobiaceho vozidla zavítali v zásade dva motory s rozdielnymi výkonnostnými parametrami – 1,6 THP s výkonom od 156 koní do 200 koní, prípade 2,0 HDi s výkonom 163 koní. Od roku 2014 na vybraných trhoch značka ponúka aj model RCZ R s motorom 1,6 THP s maximálnym výkonom 270 k. Auto okrem dizajnu zaujme slušnými jazdnými vlastnosťami a živými, no úspornými motormi.

 

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Autocar

Komentáre k článku


Stream naživo