Fiat Bravo bude mať nástupcu! Hatchback, sedan ale i KOMBI
Fiat plánuje v Turecku vyrábať nástupcu Fiatu Bravo a Liney a pribudnúť má po dlhom čase aj kombi.
Plány Fiatu na rozšírenie modelového radu sa zdajú byť akési pomýlené a zmätené, no fakt je ten, že Fiat po rokoch intenzívne pracuje na obnove celého modelového radu a postupom času chystá aj návrat do segmentu C. Svoje plány si však dobre stráži, a tak sa o postupe automobilky dozvedáme iba útržkovito z rôznych vzdialených zdrojov.
Fiat Bravo sa prestal vyrábať v šiestom mesiaci tohto roka (vyrábal sa v Taliansku) a nástupca nebol pripravený, pričom predstavy o ňom zostávali iba hmlisté.
Dnes je však jasné, že od roku 2016 sa chystá jeho nástupca a rozšírenie aj do veľmi žiadanej oblasti v Európe – do kombi verzie. Ako hatchback, tak i sedan a kombi sa budú vyrábať v závode Tofas, ktorý Fiat vlastní spoločne s Tureckom.
Tofas tento týždeň oznámil miliardovú investíciu do rozšírenia a úpravy výroby v závode súvisiacu s plánovaným sedanom, hatchbackom a kombi.
Tofas tvrdí, že preinvestuje 520 miliónov amerických dolárov do výroby nového sedanu a ďalšia takmer pol miliarda dolárov poputuje na výrobu hatcbacku a kombi. Závod očakáva, že ročne vyrobí 580 000 nových sedanov značky Fiat a viac než 700 000 Fiatov bude v ďalších dvoch karosárskych verziách.
Výroba potrvá od roku 2016 do roku 2023 a bude tvoriť väčšinu z automobilov schádzajúcich z liniek v Tofase.
Fiat doteraz v Tofase vyrábal sedan Linea, ktorý sa naďalej predáva v časti strednej a v celej východnej Európe, taktiež priamo v Turecku. V Tofase sa tiež vyrábali úžitkové vozidlá Doblo a Fiorino. Okrem toho sa v Tofase vyrába aj Citroen Nemo, Peugeot Bipper a Opel/Vauxhall Combo (ekvivalenty Dobla).
O nástupcovi Brava sa toho veľa nevie, hlavne nie o dizajne. Vie sa však, že bude stáť na tej istej platforme ako 500X, 500L a Jeep Renegade. Dizajn by podľa všetkého nemal byť príliš vzdialený od modelov ako 500X, aj keď to (dúfame!)nebude rovnaké auto.
Zaujímavosťou je, že samotná platforma umožňuje aj nasadenie pohonu 4x4, či by však bola takáto možnosť aj pri nástupcovi Brava, to tvrdiť nemôžeme, skôr ide o ťažko predstaviteľné dohady. Kombi v segmente C s pohonom 4x4 by sa v Európe určite uplatnilo...
Takto si prípadného nástupcu predstavuje dizajnér David Obendorfer. Nazval ho Fiat 600 a zakladá sa ako inak na Fiate 500. Je to zaujímavý koncept, ale musím sa priznať, že dúfam v lepšie schopnosti dizajnérov Fiatu. A hlavne, nech to nevyzerá ako 500-vka, nech to nevyzerá ako 500-vka, nech je to aspoň trošku iné... Držíme Fiatu palce...
ZDROJ: Automotive news
Komentáre k článku