2014-08-25 12:51:13
Elektrický SAAB 9-3
Elektrický SAAB 9-3
Zdroj: saabsunited.com

SAAB narýchlo predstavil elektrickú verziu sedanu 9-3. Potichu zastavil mzdy

Zatiaľ čo verejnosť sledovala „nový“ elektrický sedan 9-3, SAAB v tichosti odložil výplaty na neskôr pre problémy s hotovosťou.

Je tak trochu paradoxom, že SAAB vyšiel s elektrickou verziou modelu 9-3 sedan až teraz. Mohli by sme za tým hľadať sprisahania a tajné plány na odpútanie pozornosti. Možno by to nebolo ďaleko od pravdy... Nakoniec, elektrické SAABy sa začali vyrábať už pred pozastavením výroby...

Isté však je, že SAAB v ostatnej dobe potreboval dobrú správu a predstavenie elektrického modelu ňou samozrejme je. O deň neskôr vyplávala na povrch skutočnosť, o ktorej zamestnanci už vedeli – výplatný termín sa musel o niekoľko dní posunúť. Ak však výplata zamestnancom na koniec príde, nebude to problém, pravda?

Ale späť k elektrickej novinke. Spoločnosť NEVS už dlho vyhlasovala, že návrat k benzínovej motorizácii plánuje len na prechodné obdobie a v budúcnosti  sa chce naplno sústrediť na elektrické vozidlá, ktoré mali v spolupráci s čínskymi vlastníkmi tvoriť drvivú väčšinu odbytu.

Odvtedy sa toho veľa udialo, predovšetkým čínski partneri prestali posielať financie a NEVS musel odložiť nielen vývoj elektrického pohonu, ale aj výrobu „prechodného“ benzínového sedanu v najvyššej výbave Aero.

Teraz je takmer isté, že sa NEVS podarí nájsť nového/nových spoľahlivejších partnerov, ktorý by mali pomôcť značke postaviť sa na nohy a nepadnúť pri prvom kroku vpred opäť na hubu.

Cieľ vyrábať elektrické vozidlá však pre NEVS (zatiaľ) zostáva nezmenený. Elektrický model SAAB 9-3 sedan sa tak predstavil verejnosti.

Zdroj: saabsunited.com
Zdroj: saabsunited.com

SAAB sa pri vývoji elektrického modelu snažil čo najviac priblížiť pocitu z jazdy, aký má vodič pri klasickom SAABe. Pomáha k tomu nízke ťažisko (vďaka batériám v podvozku) a ideálne rozloženie váhy 50:50. Konštruktérom sa zároveň podarilo ponechať kabínu bez zmien, takže pasažieri ani batožina sa nebudú musieť uskromniť.

Energiu dodávajú autu lítium-ionové batérie z Pekingskej spoločnosti National Battery Technology. Dojazd vozidla je v súčasnosti na úrovni 200 km. Výkon motora je rovných 100 kW (140 k) a maximálna rýchlosť je 120 km/h. Auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 10 sekúnd.

Parametre to nie sú ktovie aké a každý SAABista sa nad maximálnou rýchlosťou 120 km/h iba smutne pousmeje – veď klasický SAAB začína ožívať až nad touto rýchlosťou, no netreba hádzať elektrického soba do žita. Vzhľadom na súčasnú situáciu a fakt, že je to prvý model je to celkom obstojné. Veľké predaje mimo kľúčového trhu v Číne však NEVS očakávať nemôže.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: saabsunited.com, NEVS

Komentáre k článku


Stream naživo