2014-06-05 16:10:13
Nové Mini päť dverové
Nové Mini päť dverové
Zdroj: BMW

Mini predstavuje po prvýkrát päťdverovú verziu!

Je väčšie, širšie, no nie až tak ako Countryman. Po prvýkrát sa tak Mini dostáva do segmentu malých päťdverových vozidiel.

Prešlo len niekoľko mesiacov od uvedenia nového Mini a teraz prichádza ďalšie. Klasickú trojdverovú verziu dopĺňa päť dverová, ktorá okrem dverí narástla do všetkých smerov. Vďaka tomu sa dozadu naozaj zmestia ďalší pasažieri a Mini tvrdí, že priestor pre posádku vzadu v oblasti kolien a lakťov patrí k najlepším v triede!

Mini však nechcelo len zväčšiť svoj najpopulárnejší model, cieľom bolo zostať Mini a to vo všetkých ohľadoch. V prvom rade však ide o pôžitok z jazdy a zábavu. Rázvor päťdverovej verzie Mini sa oproti trojdverovej zväčšil o 72 milimetrov, auto je dlhšie až o 161 milimetrov, čím dosiahlo dĺžku 3, 982 metra. Je tiež o 11 milimetrov vyššie takže celkovo meria 1,425 metra. Vďaka týmto parametrom má okrem väčšieho miesta pre pasažierov aj o 67 litrov väčší kufor, čím sa dostáva až na úroveň 278 litra. V danom segmente je to veľmi slušné. Navyše je možné dokúpiť doplnkový balík odkladacích priestorov vrátane variabilného dna batožinového priestoru.

Samozrejmosťou je, že päťdverová verzia bude mať všetky štyri modelové varianty – Mini Cooper, Mini Cooper S, Mini Cooper D a Mini Cooper SD. K dispozícii sú dva benzínové a dieselové motory novej generácie s technológiou TwinPower Turbo. Benzín zastávajú turbo trojvalec s výkonom 100 kW (136 k) pre klasického Coopera, prepĺňaný štvorvalec pre S-ko s výkonom 141 kW (192 k). Naftu možno bez ujmy naliať do trojvalca s výkonom 85 kW (116 k) v modeli Cooper D. Výkonný štvorvalec 125 kW (170 k) nájdete jedine v Cooperovi SD.

Všetky motory možno spriahnuť so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so 6-stupňovým automatom Steptronic. K dispozícii je tiež vylepšený športový automat Steptronic Sport.

Najviac zaujme turbo štvorvalec s výkonom 141 kW (192 k), ktorý má maximálny krútiaci moment poriadnych 300 Nm. Za to vďačí funkcii Overboost, ktorá v prípade potreby maximálneho výkonu zabezpečí ešte silnejšie prepĺňanie a malé Mini tak dokáže vystreliť ako raketa.

Zdroj: BMW

Ako som už spomenul, väčšie päťdverové Mini nechce stratiť nič zo svojho klasického motokárového fílingu, a tak treba rátať s veľmi presným riadením, vysokou tuhosťou karosérie, predným zavesením typu McPherson a zadným Multilinkom. Vďaka tomu síce vodič pocíti každú dierku v ceste, no okamžite bude schopný reagovať. Spojenie medzi autom, vodičom a vozovkou je tak omnoho silnejšie než v bežných autách.

Aby bolo spojenie s vozovkou ešte silnejšie a športový fíling ešte väčší, okrem pohodlných pätnásť palcových kolies možno na verzie S a SD namontovať kolesá až do veľkosti 18 palcov!

Samozrejmosťou sú všetky moderné prvky infotainmentu a vysoká miera konektivity s mobilom a okolitým svetom. Za príplatok možno získať hi-fi sústavu Harman Kardon, DVD menič, Mini navigáciu a hŕbu ďalších prvkov. Výborné sú adaptívne svetlomety a schopnosť sledovania dopravných značiek.

Ďalšie detaily vrátanie cien treba očakávať ešte v priebehu tohto roka. Prvé kusy by sa mohli dostať k zákazníkom koncom roka.

Detailne si ho môžete prehliadnuť v galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo