2014-04-23 15:35:00
Dodge Challenger 2015
Dodge Challenger 2015
Zdroj: Dodge

Nadupaný Dodge Challenger je ešte silnejší a ešte viac retro! Má 491 koní

Na rozdiel od svojho uhladenejšieho bratranca Chargera neprešiel veľkými zmenami, jeho retro imidž je ešte výraznejší.

Challenger patrí k silnej trojke muscle cars a ako jeho názov naznačuje, snaží sa konkurovať najväčšiemu svalnáčovi – Mustangovi.

Mustang sa stáva čoraz modernejším, Challenger naopak stavia na retro dizajne, ktorý pripomína legendárny Challenger zo sedemdesiatych rokov. Oproti svojmu Dodge bratrancovi menom Charger sa jeho facelift nedotkol ani tak tváre a zadku ako skôr toho, čo má Pod kapotou.

Obdivovatelia amerických muscle cars si odteraz môžu do Challengera objednať aj 6,4 litrový V8 motor od Chrysleru s výkonom 362 kW (491 k). K zmenám patrí aj nový 8,4-palcový dotykový displej infotainmentu Uconnect a 7 palcový displej medzi retro budíkmi.

Treba povedať, že štýl Challengera rozhodne nebude trpieť rozpakmi verejnosti, pretože sa ešte viac ponáša na legendárny ročník 71. Je mohutnejší a viac kúúúl. Jeho drsný vzhľad podporujú aj LED svetlá vpredu i vzadu a zopár detailných úprav prednej a zadnej časti. Radenie zabezpečuje 8-stupňový automat s možnosťou radenia pádlami pod volantom alebo šesťstupňový manuál. K dispozícii sú tiež nádherné 20-palcové kolesá.

Auto po novom zrýchli z nuly na 60 míľ (96,5 km/h) za cca 4,5 sekundy a v klasickej disciplíne šprintu na štvrť míle (cca 400 m) by mal byť schopný atakovať hranicu 12 sekúnd.

Zdroj: Dodge

Verzia 392 Scat Pack Shaker (najvyššia) je dostupná s oboma V8-čkami. Či už spomínanou 6,4 litrovou alebo o niečo menšou 5,7 litrovou HEMI obludkou. Shaker bude mať v štandarde Super Track Pack s upraveným zavesením kolies a s väčšími pneumatikami Goodyear Eagle F1 a so športovými sedačkami. Samozrejmosťou sú tiež brzdy Brembo a čierne dizajnové prvky.

Najslabším motorom pre Challenger bude už používaný V6 Pentastar s výkonom 227 kW (309 k), čo je o zhruba 20 koní viac než má ten istý motor v Chargerovi.

Ján Hargaš
ZDROJ: autoblog, Dodge

Komentáre k článku


Stream naživo