2014-03-27 11:21:40
Nová generácia Elio A
Nová generácia Elio A car
Zdroj: eliomotors.com

Auto za 4 900 EUR prejde na jednu nádrž 1000 km. V USA je hitom!

Na jednu nádrž 1000 km? Nič výnimočné pre naftové motory. Ale pre benziňák? A navyše iba s 30 litrovou nádržou? Elio je potenciálna bomba.

Ako často sedíte v aute sami? Väčšinu času? Podobne sú na tom státisíce vodičov. Ročne tak spália milióny litrov paliva nehospodárne, prevážajúc iba svoju zadnicu a vzduch. Presne pre tých, ktorým lezie na nervy vysoká spotreba a čoraz väčšie ceny palív je toto auto. So spotrebou benzínu 3 litre na 100 km a základnou cenou 4 900 EUR (môže byť nižšia podľa toho odkiaľ kupujete) je Elio pomerne zaujímavým modelom. Keď k tomu prirátame fakt, že z crash testov plánuje získať plný počet bodov a má veľmi slušnú základnú výbavu, pochopíte prečo sa za pár týždňov od jeho predstavenia nahromadilo už takmer 13 000 objednávok.

Ťažko si predstaviť, že by sa stalo Elio hitom aj u nás, predsa sme o niečo konzervatívnejší než Američania, no automobilka očakáva veľký úspech. Elio je totiž ako taký Alien - mimozemšťan. Svojim vzhľadom a dizajnom sa extrémne odlišuje, navyše chráni prírodu a to samo o sebe majiteľa tohto auta výrazne odlišuje. No a po čom inom človek túži než po tom, aby sa odlíšil, aby bol kúúl a aby mal pocit, že chráni prírodu.

Elio neplánuje byť prvou voľbou pre motoristov, automobilka si uvedomuje, že ten vzduch na sedadlách a v kufri neprenášame len tak pre hocičo, ale pre prípad potreby (keď raz do týždňa potrebujeme previesť celú rodinu z bodu A do bodu B). Tu vidí automobilka s rovnomenným názvom Elio svojich kupcov. Keď totiž niekto každý deň chodí kilometre do práce a v aute sedí sám, jeho jazdenie vo veľkom rodinnom aute je skutočne neefektívne.

Zdroj: eliomotors.com

A čo skrýva Elio Pod kapotou? Vpred i vzad ho poháňa radový trojvalec s priamym vstrekovaním, s objemom 0,9 litra a s výkonom 40 kW (55 k). Maximálna rýchlosť vozidla presahuje 160 km/h a z nuly na stovku zrýchli za 9,9 sekundy. Na všetkých troch kolesách má kotúčové brzdy. Obdobnú trojkolesovú konštrukciu uznáva i britská legenda menom Morgan. Keďže má predný náhon a dve kolesá sú vpredu, auto je nadmieru stabilné. K istote v zákrutách pomáha i nízke ťažisko. O bezpečnosť sa stará trojica airbagov, veľmi pevná klietka schopná ochrániť vodiča aj po prevrátení, ABS a o 50 % väčšie deformačné zóny než majú autá obdobnej veľkosti. Silu motora na kolesá prenáša 5-stupňová automatická, alebo manuálna prevodovka. Prikúpiť si môžete iba dva prvky doplnkovej výbavy - klimatizáciou a rádio.

Nuž, pre motoristu asi nie je lacnejšia a zaujímavejšia možnosť ako zaujať. Iba žeby...

Ján Hargaš
ZDROJ: eliomotors.com, profimedia

Komentáre k článku


Stream naživo